Monday, May 2, 2011

RG2011... Fw: 4 ahli keluarga Gaddafi terkorban

 

 

4 ahli keluarga Gaddafi terkorban


TRIPOLI – Pemimpin Libya, Muammar Gaddafi terselamat dalam serangan peluru berpandu jet pejuang tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) kelmarin, namun anak bongsu, Saif Al-Arab serta tiga cucunya terkorban selain beberapa orang lagi cedera.

Gaddafi dan isterinya berada di rumah Saif, 29, ketika bangunan tiga tingkat itu menjadi sasaran peluru dari pesawat NATO, demikian menurut jurucakap Libya, Moussa Ibrahim.

Serangan itu dilakukan beberapa jam selepas Gaddafi meminta gencatan senjata dan rundingan diadakan selepas para pemberontak melancarkan penentangan terhadap kepimpinannya sejak 15 Februari lalu.

Bagaimanapun, para pemimpin NATO menolak tawaran itu dengan menyata- kan ia kekurangan kredibi- liti.

Serangan NATO itu dibuat selepas ia mengambil alih penguatkuasaan zon larangan terbang di Libya daripada tentera Barat diketuai Amerika Syarikat (AS) pada 31 Mac lalu, selepas dipersetujui Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu (PBB) pada 19 Mac lalu bagi melindungi rakyat negara itu daripada diserang tentera Gaddafi.

Moussa mendakwa yang Gaddafi dan isterinya berada di dalam rumah ketika serangan itu berlaku.
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment