Sunday, May 29, 2011

RG2011... Kenapa hukum hudud tidak dapat di laksanakan di Malaysia?

 

Salam sahabat Muslimin dan Muslimat sekalian yang mengikuti forum ini,
 
Maka tak payah lah kita bertelagah tentang hukum hudud.Semenjak berkawan dengan DAP ,PAS pun telah membuat kenyataan bahawa hukum hudud ni hanya 0.001% dari hukum Islam.Dulu YB Nizar mantan MB Perak pun berkata hudud tidak ada dalam perlembagaan PAS.Dan lagi pun PAS dah bersetuju melalui perjanjian bersama dalam PR tidak akan laksanakan negara Islam jika PR kuasai Putra Jaya.
 

Namun wahai sahabat muslimin dan muslimat.Langkah ini bukan bererti kita tolak Islam dan hukum hudud.Semua wajib ada cita cita untuk laksanakan nya.Cuma mulai dari sekarang kita perlu memahami Islam dan hukum hudud dengan sebaik baiknya.Tak mustahil hukum hudud boleh di laksanakan di Malaysia.Ini di akui sendiri oleh Presiden Majlis Peguam Malaysia En Ragunath Kesavan dalam program Dialog di TV tidak lama dulu apabila di tanya oleh seorang penonton.Katanya asalkan semua - pemerintah, pembangkang dan rakyat jelata yang Islam dan yang bukan Islam di beri penjelasan dan kefahaman detail terlebih dahulu.Dan apabila semua sudah faham dan bersedia ia boleh di laksanakan.Tidak mustahil katanya.Masakan orang bukan Islam yakin ia boleh dilaksanakan apatah lagi kita umat Islam sendiri nak menolak nya?
 

Sahabat pembaca sekalain.Saya ingin mengajak tuan tuan memahami terlebih dahulu mengenai falsafah perlaksanaan hukum hudud terlebih dahulu sebelum mendalami apa itu sebenarnya hukum hudud.Kita perlu memahami nya supaya tidak mentah mentah menolak hukum ini kerana di khuatiri siapa yang menolak nya boleh jatuh murtad.
 

Sesiapa yang berminat sila ke blog saya di Tajuk Falsafah Perlaksanaan Hukum Hudud (KLIK SINI).
 

Wallahu'alam.


Salaam & Regards

Amri el Wahab

 

(Visit my Blog: http://hembusan-amal.blogspot.com; http://fitrahislami.wordpress.com;Welcome to my Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com)



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment