Monday, July 30, 2012

Re: RG2011... Bas pancaranmatahari makin x releven..

 

saya ingin menambah .
perkhidmatan seperb bagi saya ialah , aeroline , saujana , nice dan plusliner 
tapi kalau boleh jauhi konsortium ia amat memberi masaalah kepada pelanggan
harap maklum .
tq


From: Mann Trex <manntrexe@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 30, 2012 7:03 PM
Subject: Re: RG2011... Bas pancaranmatahari makin x releven..

 
Salam alaik,

You tunggu 2 jam. Ada seorang budak perempuan dan budak lelaki yang berbual dengan saya kena tunggu sampai 4 jam. Bila bas sampai, kena tunggu lagi. 

Setakat ini hanya 2 syarikat bas express yang jarang mungkir janji dan efisien :

-> MARA
-> Transnasional

Selain dari 2 ini yang pernah saya naik dan pernah dengar hal, memang bermasalah. 

Mereka nak tunggu cukup passenger utk tanggung kos perjalanan dan mahu paksa kita untuk faham keadaan mereka.

Satu lagi hal ialah bas-bas ini suka tukar-tukar passenger kat beberapa tempat rehat. Perbuatan ini juga untuk tujuan jimat kos atau untung lebih.

Passenger jadi macam baranganlah... menurut aje. Kalau cakap banyak kena tinggal kat perhentian. Passenger yang kuat gaduh, kena jeling aje lah sepanjang jalan oleh drebar sebab tak mau pindah randah.

Yang dok tertidur aje, patutnya sampai ke Penang atau Arau. Tapi sampai ke Sg Petani aje. Dia tertidur semasa PASSENGER EXCHANGE. hehehe. Saya dah jumpa dah 2 orang Apek dan seorang Nyonya dari JB kena tinggalkan tepi pasar Sg Petani. Terpaksalah saya jadi tour guide pada 4am untuk bawa pergi minum air dan lepas tu bawa ke tapak bas express pulak. Kesian mereka.

Yang jadi masalah besar bagi saya ialah TEMPAT PERHENTIAN. 

Kalau perhentian highway cukup baik, bersih dan makanan pun banyak pilihan serta harga sangat berpatutan. TAHNIAH PLUS !!

TAPI bila si drebar bas express dah ada kontrak dengan perhentian di kawasan lain, memang lah terok. Pastinya terok. Mangkuk betul.

Dia bawa bas keluar dari highway dalam 20 hingga 30 minit khas untuk sampai ke situ aje. 

Sampai kat perhentian mangkuk tu, tandas berfungsi cuma ada 3 atau 4 aje. PINTU TANDAS PUN TAKDA ! Mangkuk betul drebar ni semua.

Dahlah tu. Makanan pun mahal. Ade ke RM6 untuk burger telur ( banjo ). Dahlah tak sedap. Lantai dan meja kotor. Yang paling geli ialah suasana berbau busuk. 

Saya dengar SANI EXPRESS punya disiplin macam MARA dan TRANSNASIONAL. Saya tak pasti. Naik sekali aje. Oklah. 

Kena kena senaraikan bas express dan buat ONLINE VOTING pasal mereka.

-------------------------------------------------------------------------------------

--------------------{ Pencegahan Dadah Awal }--------------------------         
.------------------------- http://www.KENALI.net

------------------------{ Doa-doa Pendek }------------------------------          
..---------------    -....http://www.MalaysiaKu.com
-------------------------------------------------------------------------------------
                                                                 


From: Mohd_naim_anwar <mohd_naim_anwar@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, July 27, 2012 11:22 PM
Subject: RG2011... Bas pancaranmatahari makin x releven..

 

Bas pancaranmatahari.. gah pada suatu ketika dulu... tp utk sebulan dua ni.. dah nmpak pentanda nk tutup dah compny org melayu ni... dengan kenaikan harga tambang yg pada musim cuti dan hujung minggu.. bas pancaranmatahi dah makin x releven... jadual perjalanan jam 10.00 mlm dari shah alam kata nya direct.. tp singgah d jalan duta.. sehingga jam 12.. baik ambik bus jam 12 je mcm ni.. buang masa penumpang... d manakah kewibawaan pemilik atau pengurus syarikat bus setahun jagung yg gah nya hanya x sempat nk 5 tahun..

Sent from Samsung Mobile




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment