Thursday, November 29, 2012

RE: RG2011... Wang salah masuk ke Akaun Orang lain di Maybank

 

pernah dulu akaun asb suami saya tiap2 bulan masuk duit tapi tak tahu siapa punya dan pihak bank ambil balik, tak ada masalahpun dan suami saya pun tak pertikai kerana kami tahu itu memang bukan duit dia.....


To: respeks_group@yahoogroups.com
From: kamalzaman@gmail.com
Date: Tue, 27 Nov 2012 19:36:31 +0800
Subject: Re: RG2011... Wang salah masuk ke Akaun Orang lain di Maybank

 
tipis...sebab salah tuan sendiri..
third party tidak melakukan apa2 jenayah..
hanya budi bicara..
dipejabat saya dulu pernah tersalah masuk gaji..
kerani akaun ganti sendiri sbb salah beliau tidak cermat..
third oarty tak mau kerjasama..


2012/11/26 <kekupumalam@yahoo.com>
 
Kes ni berat. Sbb tu masa mula2 kene btol2 kompem no akaun yg u nak masuk + nama yg punya akaun tu. Kalau buat kat kaunter biasa bole tlg. Tp kalau melalui Cash Deposit mesin mmg xboleh.
Sbb org yg dimasukkan duit tu akan jugak repot polis kata ada duit masuk dan keluar sesuka hati.
Bila bank negara cek pulak kang yg buat tu org bank x ke naya ti org tu nk tlg u tp dia plak kene buang keje sbb ni kes "fraud" ni tau ibarat mencuri duit customer.
Biasalah kes duit. Adik bradik pon boleh gaduh.
So biasanya kalau 3rd party punya org tu xmau kasi duit tu u pandai2lah pujuk.
U xbole totally salahkan bank tu sbb u yg masukkan duit.
Sbb tu org bank tu akan ckp "no akaun ni btol x".. Or mesin tu tulis nama tu kuar btol ke x.
Moral of story u perlu amik tau nama dan pastikan btol ke itu org yg btul.
Kalau nk settle senang je u kne bincang dgn Manager bank + polis.
So nak frezee ke apa ke suma pihak ada. So bila cust x dpt kuar duit ke apa ke dia akan heran? So kat situ bole tgk kenapa dan bila dia g bank baru bole setel.
P/s:. Kes ni pnah blaku gak nasib org 3rd party tu baik hati. So org 1st party tu hadiahkan dia sedikit duit katanya sedekah. Tp org ni xmau sbb dia kata ini mungkin hari u sok mana tau hari saya. Baik sgt org ni.. Moga ramai yg cm ni.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: SY HEW <syhew7895@gmail.com>
Date: Mon, 26 Nov 2012 09:21:59 +0800
Subject: RG2011... Wang salah masuk ke Akaun Orang lain di Maybank

 
Hi ! 

Siapa yang boleh beritahu saya macamana nak claim back wang yang saya masuk? Saya dah report di Maybank, mereka dah call third party itu, tetapi contact no dah out of service. Saya dah buat report polis tetapi tak boleh action kepada third party ini? Bank Nagara pun tidak boleh buat bekukan akaun mereka.


HOW ???

Sila tolong saya hoe to solve the problem?




--
SY HEW





__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (13)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

1 comment:

  1. salam…saya saiful. saya ingin bertanya dan meminta sedikit pendapat. saya ada membeli bot memancing dari negara china. masa saya buat pembayaran pendahuluan semua nya berjalan seperti yang dirancang. tetapi setelah saya ingin membuat bayaran baki email telah di hijack. Saya diberitahu supaya membayar dibank yang baru dan membayar kepada anak syarikat yang lain. mereka menggunakan email yang sama dengan email yang saya berkomunikasi dengan syarikat bot terbabit sebelum ini. Saya telah membuat bayaran melalui Maybank (tt). Selepas itu saya memberitahu pihak kilang bot tersebut saya telah masukkan duit ke akaun baru mereka mengikut arahan. Tetapi saya dimaklumkan bahawa pihak kilang yidak mengeluarkan arahan tukar no akaun. Saya telah kerugian dalam RM 22k. Bayaran melaui Maybank. Apa yang perlu saya buat. Minta nasihat. Terima Kasih

    ReplyDelete