Thursday, April 17, 2014

RE: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

Jam..

Umah dio kek ipoh la..

 

Aku dah call die.. (suare halussss jer..)

Ngeh ngeh ngeh..

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of jsguyz.69@gmail.com
Sent: Friday, April 18, 2014 9:58 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

 

Ija, nnti sy gi SP tolong tunjuk rumah beliau. Insyaallah sy visit

Best Regards, Mr.Ayah3amirul                                      Sent from my iPhone


On Apr 18, 2014, at 5:01 AM, hadi <banjar005@yahoo.co.uk> wrote:

 

siapa boleh confirm kan kat sekitar Ipoh ..jika benar saya juga nak menhulurkan bantuan.. 

On Wednesday, 16 April 2014, 16:36, 3 <3@pendekarblogger.com> wrote:

 

Ah,,Jadi ini benar.

 

Adalah menjadi tanggungjawab kita juga utk membantu dia.

 

Mari kita tolong:

Sy confirm kan balik no ac.

 

108169027037 maybank (siti zainoreen)

 

 

 

From: hazriza [mailto:hazriza@soem.sharp-world.com]
Sent: Tuesday, April 15, 2014 4:51 PM
To: 3@pendekarblogger.com; jiwamulia07@yahoo.com; Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com
Subject: FW: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

 

Maaf encik-2.

 

Saya sekadar membantu puan ariana.. dia x dpt nak buka email ini, krn dia perlu pergi ke CC utk tgk semua email yg ditujukan kpd dia.

Dia mohon saya membalas email dia bg pihak dia.

 

Puan boleh terus berckp, msg dgn dia di 019-5024457

 

Fyi, email iman_fdi@yahoo.com & arianazaini yg hantar email utk deposit rumah sewa adalah org yg sama iaitu puan ariana.

Mungkin email iman ada masalah… dia hantar email guna email ariana pulak..ini yg dia beritahu pd saya.

 

Dia mmg ada masalah kewangan, memandangkan dia seorg ibu tunggal yg perlu menyara 3 org anak beliau yg masih kecil.

Rumah sewa sekarang perlu dibyr tunggakan bil elektrik & beliau juga tidak cukup kewangan utk masuk ke rumah sewa yg baru, dimana deposit yg diperlukan sebyk rm800., upah lori dr Ipoh Ke Tanjung Malim lagi..

 

Jika puan sudi menolong beliau, dia berniaga kecil-2lan seperti membuat melty hershey( chocolate/straberry) RM 12.00,chocolate lasagna RM 12.00,cadburry bars mars RM 12.00. COD ipoh perak,pos pon boleh.

 

Boleh hubunggi/whatsapp dia di talian 0195024457.

 

Disini saya sertakan alamat utk rakan-2 RG yg sudi menolong beliau utk beliau pindah keluar dr rumah sewa 30hb april ni.

Semoga sedikit usaha ini, dpt meringankan beban org yg benar-2 dlm kesusahan.


48 jalan pinggiran perpaduan 4
Taman uk raya 31150
Ulu kinta ipoh perak

 

Pd pendapat saya, usah kita pertikaikan dia nak menipu ke tak ke…

Apa yg dia dpt jika dia menipu..?

Jika dia tipu.. itu urusan dia dgn Allah…

Rezeki kita, bukan semua hak kita.. ada kalanya rezeki kita ada juga hak org lain..

Mari kita sama-2 ringankan beban puan ariana.

 

 

 

**************************************************************************************************************************

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com
Sent: Friday, 11 April, 2014 3:44 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Spam Re: RG2011... Rayuan deposit rumah

 

 

di mana lokasi puan
sertakan alamat puan

From:

To:

Date:

04/11/2014 03:18 PM

Subject:

RG2011... Rayuan deposit rumah

Sent by:

 





 

Assalamualaikum sahabat semua
Saya ariana dengan rasa rendah hati ingin meminta bantuan dari sahabat.
Saya sudah jumpa rumah sewa yang baru untuk disewa memandangkan rumah sewa yang sekarang tuan rumah mahu menjualnya
Saya masih tidak mempunyai wang yang cukup untuk membayar deposit rumah RM800.00
Saya sudah berjaya mengumpul sedikit wang untuk sewa lori tapi masih tidak cukup untuk deposit rumah. Tuan rumah yang lama mahu saya keluar rumah hujung bulan 4 iaitu pada 30hb april.
Mintak tolong sangat sesiapa yang boleh bantu saya. Pertama sekali tiada niat untuk menipu kebanyakkan dari sahabat semua tahu cerita saya dari permulaan dari saya mencari rumah, mencari duit untuk deposit dan hingga lah sekarang saya benar benar mencari bantuan
Saya tiada siapa yang boleh membantu saya ibu tunggal bersama 3 org anak.
Dan jika ada yang ingin membeli kek saya boleh lah hubunggi saya
Disini saya sertakan no akaun saya untuk sesiapa yang ingin membeli kek
108169027037 maybank (siti zainoreen)
Atau boleh hubunggi saya jika ada yang tidak percaya 0195024457
Tiada niat untuk menipu malah saya benar benar dalam kesusahan.wassalam.

***********************************************************************************************************************

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Roziana muhd sharif Anna
Sent: Tuesday, 15 April, 2014 11:23 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

 

apa masalh awk

 

On Tuesday, April 15, 2014 10:42 AM, "iman_fdi@yahoo.com" <iman_fdi@yahoo.com> wrote:

 

Assalamualaikum
Saya faham ada diantara sahabat yang fikir saya menipu tapi buat apa menipu kalau benar dalam kesusahan. Saya sertakan alamat biar tak da yang salah faham
48 jalan pinggiran perpaduan 4
Taman uk raya 31150
Ulu kinta ipoh perak

 

 

Date: Thu, 10 Apr 2014 19:31:33 +0800

Subject: RE: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

 

Meh ler alamat..supaye kite same2 boleh pegi umah encik..hulurkan bantuan seadanye..

 

Bukanlah ape,dewase ni ramai yg ambik kesempatan,mereka gunakan email2 mcm ni tapi untuk menipu,kesudahnya orang2 yg betul2 susah

Kalo die mintak ape2 kat email mcm ni orang ramai terkadang rase barat hati jugak..sedangkan kita perlu membantu dengan hati yg ikhlas..

 

Pasainye encik iman sudah bersumpah dengan nama Allah..jadi saya terpanggil juga utk reply..

Meh alamat,jgn segan silu,kiter pun bukanlah orang yg senang sangat..kalo termampu kita bantu.

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of iman_fdi@yahoo.com
Sent: Thursday, April 10, 2014 8:04 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

 

Assalamualaikum. 120 en. En boleh semak pada tnb menggunakkan no rujukan saya beri jika en tidak percaya pada saya.

From: Pauze Haji Ahmad <jiwamulia07@yahoo.com>

Date: Tue, 8 Apr 2014 14:29:51 +0800

Subject: Re: RG2011... Bantuan bayar elektrik

 

 

Berapa jumlah tunggakan bil tu

Sent: Mej (B) Pauze


On 07/04/2014, at 2:41 PG, iman_fdi@yahoo.com wrote:

 

Saya ingin meminta bantuan dari sahabat semua andai ada diantara sahabat yang bo leh bantu bayarkan bil elektrik rumah saya yang sudah pun dipotong pada hari jumaat yang lalu. Sekarang kami tinggal dalam keadaan gelap. Allhamdulilah malam kami menumpang tidur dirumah jiran. Demi allah saya bukan menipu. Saya menjaga seorang nenek yang luka kaki akibat kencing manis dan anak. Saya amat memerlukan bantuan dari anda semua. Saya berjanji saya akan bayar semula bila saya mempunyai wang. Jika anda tidak percaya ini no rujukan surat pemotongan elektrik 0000755451 diatas nama roziah bt zakaria. Andai ada diantara anda semua yang ingin membantu kami membayar elektrik ini no akaun public bank saya 4690886119 terima kasih.

 

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (15)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment