Monday, February 20, 2012

Re: RG2011... Fw: Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh

entahlah mat rock..buat dek ajelah.... yg aku baca statement dari muhammad zahid aku pun dapat paham maknanya. kalo dari sudut agama aku mmg setuju dgn kata2 tu... kalo dr sudut politik entahla... rasanya x de kena mengena pun dgn hal2 politik...
 
JO 9 D

From: A. Bakar Attan <a.bakar@smebank.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, February 20, 2012 3:01 PM
Subject: RE: RG2011... Fw: Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh

 
Lu yang salah faham...gua citer dalam kontek mat bunga yang nak terima n lindungi bangsa yahudi dan Negara nya...walhal para ulama tlah kata...and hj hadi kata  haram.. dan dah jadi fardu ain memerangi orang yahudi....Kalau HJ Hadi pun dah kata demikian hang tak nak ikut ka???
 
Hang salah faham.....aku tidak persoalkan Rasulullah....aku persoalkan si BUNGA yang korang agungkan...
 
Dan jangan gunakan contoh Rasulullah untuk halalkan kata2 Si BUNGA (itulah maksudnya jual agama untuk kepentingan politik )...STUDY LAH CONTECT TINDAKAN Rasulullah tu...
 
Otak aku kat lutut tetapi berfungsi...otak korang kat atas tapi kosong...taksub membuta tuli...
 
Dan satu lagi jawab persoalan aku yang lain2...jangan komen separuh jalan???
 
 
 
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Mat Rock
Sent: Sunday, 19 February, 2012 8:31 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Fw: Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh
 
BAKAR.. OH.. BAKAR.. FIKIR DULU SBLOM BERBICARA! JGN DIIKUTKN HAWA NAFSU AMARAH! GUNA AKAL FIKIRAN YG DIKURNIAKN ALLAH.. BUKANNYA GUNA KEPALA LUTUT!!
MOHD ZAHID BERBICARA DR SUDUT BAGAIMANA RASULULLAH S.A.W MENGHORMATI BANGSA & AGAMA LAIN TERMASUK ORG YAHUDI.. KENAPA LU NK MEROYAN LAK?
FIKIRKN BALIK STATEMENT LU NI.. Patutkah air mata orang islam ditumpahkan kerana mengasihani orang yahudi..sedangkan mereka telah dilaknat Allah sebagai "golongan yang dimurkai...?? Bukankah sepatutnya airmata orang Islam untuk orang Islam dahulu ????
LU PERSOALKAN TINDAKAN RASULULLAH YG MENITISKAN AIR MATA MELIHAT JENAZAH YAHUDI YG X SEMPAT BERIMAN??
LU SIAPA NK PERSOALKAN RASULULLAH??
LU TAK TAU KE.. APABILA KITA PERSOALKAN RASULULLAH.. HUKUMNYA KUFUR!!
MENGUCAP BAKAR.. MENGUCAP!!
 
 
Rock sokmo..
 
From: A. Bakar Attan <a.bakar@smebank.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, February 17, 2012 4:29 PM
Subject: RE: RG2011... Fw: Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh
 
 
Patutkah air mata orang islam ditumpahkan kerana mengasihani orang yahudi..sedangkan mereka telah dilaknat  Allah sebagai "golongan yang dimurkai...?? Bukankah sepatutnya airmata orang Islam untuk orang Islam dahulu ????
 
Musuh Islam telah jelas dan terang...kenapa nak berselindung dibalik Ihsan dan menjual airmata Rasulullah untuk membela Yahudi yang setiap hari membunuh orang ISLAM?????
 
Orang Yahudi dibawah pemerintahan orang ISLAm terjamin hak kemanusian mereka sepanjang zaman pemerintahan ISLAM...adakah yahudi dan nasrani kembalikan hak ini selepas mereka memerintah????
 
Kalau anda ingin mengasihani  "kaum yang dimurkai ALLAH", by all means sila kan...muga ALLAH jadikan kamu orang yang tidak akan membunuh walaupun seekor nyamuk...
 
 
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Mohammad zahid
Sent: Thursday, 16 February, 2012 3:50 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Fw: Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh
 
 
Rasulullah saw kasihkan umat dia, menitis air mata melihat jenazah yahudi yg tidak mendapat hidayah petunjuk bagi jalan yg benar. kita pulak hari ini nak bunuh aje kerjanya..... Adakah ini akhlak yg Nabi saw mahukan pd pengikutnya dalam berdepan dengan umatnya yg tidak mendapat hidayah? ...... Fikir2kanlah .... 
On Thu, Feb 16, 2012 at 9:30 AM, A. Bakar Attan <a.bakar@smebank.com.my> wrote:
 
Sula kalau bukan fitnah...takut penyamaran
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of ::-eSpAcE 9808-::
Sent: Tuesday, 14 February, 2012 11:25 PM
To: zzxmelayucyber
Subject: RG2011... Fw: Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh
 
 
----- Original Message -----
 

Gadis Ini Memang Cukup Kurang Ajar - Patut Di Bunuh

siasahkini
 
 
Mungkin ada yang tahu dan ada yang tidak tahu akan nama Tengku Sophia yang amat mengemparkan statement beliau di twitter dimana belia menghina Agama Islam dan menghina Azan yang kini telah memeluk agama Kristian. Twitter beliau iaitu @TengkuSophia kini sudah menghampiri 40 ribu followers dari serata Nusantara. Provokasi melampau ini ternyata mengundang kemarahan umat islam senusantara dan amat memalukan dirinya sendiri. Setiap agama telah menetapkan untuk kebebasan beragama dan mengamalkan budaya masing-masing. Namun Tengku Sophia ini langsung tidak menghormati sensitiviti umat Islam seluruh nusantara.

Banyak perkara yang tidak puas hati disampaikan oleh Tengku Sophia ini, beliau seharusnya menghormati agama lain dan bukannya mempertikaikan isu agama Islam itu. Beliau seharusnya dihukum oleh pihak berwajib bagi mengelakkan provokasi lebih besar bakal berlaku di Nusantara ini.
Walaupun Tengku Sophia ini seorang yang jahil ilmu agama, beliau tidak seharusnya melakukan provokasi melampau terhadap umat islam. Ini kerana umat islam tidak pernah berasa benci terhadap agama lain. Didalam twitter beliau, Tengku Sophia turut menghantar status seperti :-

- ISLAM is agama SESAT and paling BODOH karena sembah ALLAH SWTF yang HALALKAN POLIGAMI.

- Muhammad SAWF adalah Kekasih ALLAH SWTF. *Can you **** this? DICK vs DICK = GOAL!!!

-JESUS adalah NABI ISA? Dari mana kau tau? Alqur'an?? Jangan la percaya kepada Isi Alqur'an. Because tu SEMUA TIPU, di karang Muhammad BABI
 
  •  
kalau lihat ada perkataan MENDING, BICARA, itu amat ketara perkataan bahasa Indonesia. Tak ada org Melayu bahkan jawa Malaysia sekalipun guna perkataan MENDING. Ternyata nama Tengku Sophia rasa2nya adalah samaran, dan org ini memang dari asal lagi bukan Islam.
 
  •  
andaikata beliau ini berpegang kepada agama yg benar, tentu sekali kata2nya tidak seburuk itu.persoalannya berkenaan Islampun bernetuk tiada hujah yg munasabah, hanya sekadar penghinaan sahaja. Alhamdulillah kita perpegang kepada islam, taklah kita jadi caca merba macam dia. dahlah menghina agama, menyorok pula disebalik nama samaran..saya lebih respect mubaligh2 Kristian yg tampil berdialog secara beradab dari org sebegini.
 
  •  
Kita orang Islam bebanyaklah bersabar hanya balasan yang setimpalnya dari Allah swt.akan diterima oleh makluk jahat nih.
 
  •  
perempuan laknat...aku jumpa aku pancung kafir harbi ni...
 
  •  
dia saja nak provokasi kan bnda ni sbb dia xsuka dengan islam...
 
  •  
jangan dilayan orang gila, nant kita pun jadi gila.....berdebat dgn org bodo tak menambah apa2 melainkan semakin bodo.. bahasanya dah melambangkan orangnya, don't waste your time.
 
  •  
Hafizah Zamri Kiblat Kehidupan · Guru at PASTI
orang ini adalah bukan islam dan memusuhhi islam....mengunakan = nama tengku sophia....di percayai beragama kristian dan menetap di indonesia....ini lah muslihat bangsa kafir laknat....menyamar sbgai muslimat malaysia.
 
  •  
saya sangat setuju kalau wanita ini di hukum pancung di khalayak ramai.
 
  •  
Hazwan Brian
setan punya minah kalau aku jumpe dia memang aku langgar ngan kreta biar mampos! minah sesat sial....
 
 


No comments:

Post a Comment