Monday, February 20, 2012

Re: RG2011... Kismis doa?

 

Sempitnya cara pemikiran saudara roslan.. Semoga Allah SWT shj dpt menjawab apa yg terlintas dlm fikiran saudara.. Wallahualam

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: roslan mohd <mohroslan@gmail.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sat, 18 Feb 2012 12:57:49 +0800
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Kismis doa?

 

kismis doa URL

Today, Obefiend menulis mengenai something yang dah lama aku nak tulis. Korang boleh baca kat sini:




Tapi, ada gak beberapa point yang dia maybe terlupa nak selitkan or dia akan kembangkan lagi dalam post-post yang akan datang. First sekali, aku nak mencarut dalam kes Kismis Doa, Air Doa, dan semua yang leh didoakan.


Contoh... takde kaitan -.- Heh.

Proses untuk menyediakan kismis ini dibuat oleh orang alim dalam ilmu agama. Berperibadi yang baik sentiasa bersandarkan kepada Al-Quran dan As-Sunnah dalam kehidupan setiap hari. Boleh dikatakan orang yang menyediakan "Kismis Doa" ini mustajab doanya iaitu berpandukan pengalaman yang lepas. Dengan itu, tidak hairanlah berkat doa yang telah dibacakan kepada kismis yang terdapat di dalam coklat ini. Coklat kismis ini telah dibacakan doa dan berkat doa tersebut Alhamdulillah ramai telah berubah. Kismis terpilih dari Iran dan ia dibersihkan menggunakan air 30 juzuk. Air 30 juzuk disediakan oleh Ustaz Kazim Alias dari Sekolah Barokah, Manjoi, Ipoh, Perak Darul Ridzuan.
Ustard-ustard dan ustardzah-ustardzah cakap aku JAHIL, main-main agama, tak layak borak pasal agama... Bihtu, Kismis Doa ni sejenis apa? Mentang-mentang la diorang guna ayat baku and takde maki hamun, pakai pun kopiah...tudung...hati?? Jahat.


Benda ni apa? Bukan sejenis penyelewengan agama ke?


Kismis doa? Aku terbayang dalam kilang tu...diorang atur banyak-banyak kismis tu depan diorang, pastu pakat mengaji ramai-ramai. Niat??? Dapat duit la kot keje macam tu...BUKAN LA IKHLAS PUN.. bukan diorang kenal pun sape nak makan kismis tu...janji laku, duit masyuk...KAYA. SAPE TAK NAK KAYA SEKARANG KAN? Zaman materialistik ma... ustaz pun nak kaya gak!


Coklat kismis ini telah dibacakan doa dan berkat doa tersebut Alhamdulillah ramai telah berubah. Kismis terpilih dari Iran dan ia dibersihkan menggunakan air 30 juzuk. Air 30 juzuk disediakan oleh Ustaz Kazim Alias dari Sekolah Barokah, Manjoi, Ipoh, Perak Darul Ridzuan.
Betui kaaa 30 juzuk... sekali baca Quran sampai khatam,  depan berapa tan kismis? Maklumlah...bisnes maju, kismis yang banyak diperlukan. Takkan la sebulan sekali je kena baca Quran sampai khatam... sebab lepas packaging pe suma, soknye nak kena baca lagi kan? DAH MACAM MESIN KILANG LA PLAK USTAZ NI BACA DOA DEPAN KISMIS! Soknye nak kena buat lagi kismis untuk edar seluruh negara (permintaan meningkat!), laju-laju ustaz ni kena baca 30 juzuk lagi. Last-last, masa bila dia nak mengajar kat sekolah pun aku tak tau sebab sibuk dengan nak baca doa depan kismis lagi! T_T


Macam ni je lah... nak bagi tugas ustaz senang, apa kata ustaz pasang je CD bacaan al-Quran 30 juzuk, pastu siap loudspeaker sekali dalam kilang tu. Mudah-mudahan, mesin-mesin, pekerja-pekerja kilang serta kismis-kismis tersebut semuanya akan diberkati dengan doa tersebut.... Boleh la tulis dalam iklan nanti:
Proses untuk menyediakan kismis ini dibuat oleh orang alim dalam ilmu agama, PEKERJA-PEKERJA SERTA MESIN-MESIN YANG TELAH DIBLESSINGKAN DENGAN BACAAN AL-QURAN SECARA LOUD SPEAKER DI DALAM KILANG. 


Wahahahaha!


Meleis are so damn funny meh!! Selit skit je pasal agama, terus jadi tak waras. (Oh, mak aku pun beli kismis ni untuk adik aku walaupun aku dah fire bertalu-talu).


Baik la korang beli kismis tu, korang baca je sendiri doa penerang hati sebelum makan. Nak baca doa pun malas ke??? Semua nak suruh orang buatkan. Ingat duit boleh beli segala-galanya ke?? Tu kalau betul ustaz yang baca...kalau mat rempit yang xmandi wajib yang keje kat kilang tu yang baca? Kalau orang bangla ngan nepal yang baca? 


Ni lagi satu, aku terbaca dalam blog ni:




Pasal upah. 


UPAH TAHLIL, UPAH BACA YASIN dengan UPAH SOLAT HAJAT.


Pasni silap-silap ada UPAH JAWAB SOKLAN MUNGKAR NANGKIR. T_T


Kalau setakat upah pegi buat haji tu memang aku pun ada belajar dengan ustazah aku. Tapi bab upah lain ni, aku kurang pasti la... dah upgrade version ek? 


Sekarang ni, makcik-makcik yang bacakan tahlil dah ada nama group siot! Kalau datang baca tahlil tu siap sedondon macam nak masuk pertandingan nasyid. Pastu nanti diorang baca la tahlil sambil buat muka baik dan ikhlas padahal dalam hati tu dok pikir dah pasni agak-agak dapat makan apa ngan dapat upah. Wahahahah!


Pastu yang fucker nye, aku tengok time orang baca tahlil tu, tuan rumah lek-lek je melayan tetamu... potong2 makanan kat dapur... wat macam xde mende je... padahal tu kenduri rumah diorang... MEMANG KENDURI DOA SELAMAT TU MACAM TAK IKHLAS LAH! Buat pun setakat nak menunjuk kat jiran-jiran je yang anak dia baru balik luar negara ke, nak gi luar negara ke, nak tunang ke, nak kawin ke... BODO LA WEI.


Upah baca Yasin kat kubur, aku baru tau wujud T_T Padahal dah lama dah benda ni wujud... damn gile. Nak baca yasin kat mayat apak ko sendiri pun ko upah orang ke? Kalau orang yang baca yasin tu BERAGAMA la sangat, dia terima upah ke?? Bukan ke sepatutnya IKHLAS KERANA TUHAN? Apa bezanya ngan cina mati pastu upah orang menangis2 meratapi si mati?? Sama kan??


Upah solat hajat pun sama fucker nye dengan orang yang upah baca yasin tu. Ko yang berhajat, ko upah orang siap suh watkan solat hajat. Kalau aku la yang jadi orang yang diupah tu, baik aku doa untuk hajat aku je... duit dapat, semayang pun aku doa kat aku. Wahahahahh! Bukannya orang yang mengupah tu tau pun aku baca apa kan?? Aku doa dia mampus pun dia tak tau! Wahahahaha!


Ish..dah teruk rupa2nya orang yang kononnya ISLAM SANGAT kat Malaysia ni. Penyelewengan JELAS di mana-mana. Tapi orang xamik port sebab diorang ni pandai kaver line. Mulut sedia je sebut alhamdulillah, syukur and so on... bertudung, berkopiah..padahal hati jahat. Syaitan bertopengkan manusia. 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment