Thursday, July 26, 2012

RG2011... Panas!-Pegawai Kastam Belasah Orang Awam setengah Mati!

Panas!-Pegawai Kastam Belasah Orang Awam setengah Mati!

 

 

Syukri Bin Hj Sihabudin.

 

Pkln Hulu Perak, 25 July 2012

Berita baru diterima dari Pkln Hulu Perak, berhubung Kekasaran terlampau yg ditunjukkan oleh penguasa Kastam Di Raja Malaysia ke atas orang awam. Mangsa Ialah Syukri Bin Hj Sihabudin dari Kg Raja Kayu Pkln Hulu Perak, kejadian berlaku pada lebih kurang jam 11.00pg berhampiran kaunter Kastam Pkln. hulu Perak dan disaksikan oleh orang ramai.

Menurut mangsa, Beberapa orang Kastam dengan diketuai oleh EN Megat, telah menahan kereta yg dipandu mangsa, dan telah menemui beberapa kotak mercun yg bernilai tidak lebih RM60.00, selepas soal siasat yg ringkas dilakukan Peg. Kastam tidak berpuas hati dgn penjelasan dari mangsa lalu bertindak kasar dengan membelasah mangsa dengan kejam sekali, mangsa dipukul dan setelah jatuh dia di injak injak hingga pengsan oleh Peg2 Kastam yg seolah sudah dirasuk semangat Binatang ganas di Bulan Ramadhan.

 Kecederaan Fizikal termasuk Dahi kanan dan kening Terkoyak,Lebam Di kepala,rusuk,badan dan tangan,Mata Koyak.Laporan Polis Telah Dibuat, Kita lihat apakah tindakan akan diambil ke atas Peg tersebut yg khabarnya Tidak takut dengan undang2.

 Adalah diharap agar pihak pengurusan tertinggi Kastam Diraja memandang serius akan perkara ini, undang2 tidak boleh diambil ke tengan sendiri dan dipandang mudah,janganlah kerna nila setitik rosak susu sebelanga,integriti dan kewibawaan Kastam bisa punah dengan kejadian seperti ini,pegawai yang bertanggungjawab harus diberi pengajaran yang setimpal!.Dulu ,cuma PDRM yang selalu dikaitkan dengan kejadian seperti ini,kini adakah pihak Kastam mahu menyusul? dan selepas ini Jabatan apa pula yang akan bertindak ala samseng jalanan ke atas orang awam? Jika tidak dikekang pastinya budaya ini akan menular dengan cepat ke jabatan Krjn yang lain.

 

Kejadian Disaksikan oleh orang ramai, Gambar/Video dan berita akan menyusul selepas Ini.

Photo/Berita Ehsan: FishBone_Prod5

Makluman Lanjut: 0195063891

Source: Link

 

No comments:

Post a Comment