Thursday, July 19, 2012

RG2011... Tip untuk tenang

 

Setiap perkara yang anda lakukan tidak akan menjadi jika tidak dilakukan dengan penuh ketekunan, ketelitian dan ketenangan.

Ramai di kalangan kita yang sering merungut, tertekan dan resah dengan masalah yang mereka hadapi. Mengapa boleh jadi begini, dik?

Saya berikan tiga tip mudah untuk anda berasa sentiasa tenang dengan apa juga perkara yang anda lakukan:

1) Basahkan anggota dengan wudhuk

Apabila jiwa anda berasa  kusut, fikiran terasa berkecamuk, emosi pula seakan tidak stabil, cuba berhenti sejenak daripada apa yang sedang lakukan. Basahkan anggota tubuh anda dengan air wudhuk. Anda pasti akan berasa tenang daripada sebelumnya.

2)Sentiasa bersedia di awal waktu

Walau dimana pun anda berada, cubalah untuk sentiasa menepati masa. Bukan sahaja menepati masa, bahkan perlu sentiasa berada di awal waktu. Apabila anda sentiasa berada awal daripada waktu yang sebenarnya anda patut lakukan, anda pasti akan sentiasa tenang dan tidak kelam kabut dalam menyelesaikan sesuatu masalah.

3)Fokus pada kerja yang dilakukan

Kita akan mudah hilang perhatian dan fokus apabila kita cuba untuk melakukan banyak kerja di dalam satu masa. Bahagikan kerja anda kepada beberapa bahagian. Lakukan ianya satu persatu, step by step. Anda pasti lebih tenang dan fokus untuk menyesaikan sesuatu masalah.


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment