Tuesday, October 18, 2011

Re: RG2011... Ajaran Ahmadiyah Qaidani: Kenapa Tiada Tindakan Dari JAIS..?

 

QADYANI NI SEJAK ZAMAN UMNO LG... UTK PENGETAHUAN JAIS TU LAH UMNO.... TUGAS JAIS MENGHALANG PAS JER...


From: Ahmad Radzali Sarman <zaligtc@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, 18 October 2011, 15:05
Subject: Re: RG2011... Ajaran Ahmadiyah Qaidani: Kenapa Tiada Tindakan Dari JAIS..?

 
salam agaknya ajaran tu tak ganggu gugat kerajaan selangor kot kawasan tu pr punya kot sebab tu tak di kacau. ke org kuat hassan ali ada situ dlm masjid tu kot sebab tu org umno takut nak usik. nak bagi tau pr ni qadyani juga.


From: Topeng Perak® Unmasked <poji2ya@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, 16 August 2011 2:11 PM
Subject: RG2011... Ajaran Ahmadiyah Qaidani: Kenapa Tiada Tindakan Dari JAIS..?

 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Gua tak nak ulas apa-apa, gua cuma siarkan email yang gua dapat dan gua rasa menarik untuk kita sama-sama kongsi.

Harap masing-masing dapat manfaat tak kira la lu geng Murtad ke, geng Kristian ke, geng JAIS ke, geng Hassan Ali ke, geng Bang ke, geng PATI ke... Yang gua tau, malaysia makin jahannam...
Mengapa JAIS Tidak Bertindak Ke Atas MASJID Qadyani di Kampung Nakhoda?

Tuan Editor,

Saya merujuk kepada sebuah artikel yang tersiar dalam Utusan Malaysia bertarikh 12 Aug 2011 bertajuk "Ketegasan JAIS pertahan akidah mesti dipuji-IRIMM".

Artikel tersebut memetik kata-kata Presiden Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM), Amir Amsaa Alla Pitchay:

"Tugas JAIS adalah untuk menghindari daripada berlakunya apa-apa kemungkaran di negeri tersebut. Ia adalah sesuatu yang harus diperjuangkan oleh setiap umat Islam. Namun, mereka seolah-olah bersalah dalam isu ini? Adakah mereka yang mengkritik JAIS tidak mampunyai semangat juang dalam memertabatkan akidah ummah"

Kenyataan Amir ini dibuat sempena menyokong penyerbuan JAIS ke atas Damansara Utama Methodist Church (DUMC) baru-baru ini.

Dari sumber rasmi JAIS, penyiasatan JAIS ini masih belum selesai dan setakat ini tidak jelas samada berlaku usaha permurtadan atau tidak.

Saya cuma ingi mempersoalkan mengapa JAIS masih belum bertindak ke atas Masjid Qadyani di Kampung Nakhoda.

Berbeza dengan kasus DUMC, kesesatan Qadyani ini amat jelas. Malahan, sudah ada pun Fatwa yang mengkafirkan ajaran Qadyani serta mereka yang menganutnya.

Sebuah fatwa yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Perunding Hukum Syara (Fatwa) Negeri Selangor pada tahun 1975 antara lain menyebutkan:

Jabatan Ugama Islam Selangor telah menghukumkan kafir kepada pengikut-pengikut Qadiani yang berpusat di Batu 20 Jeram, Kuala Selangor pada 15 disember 1953 setelah mereka dibicarakan di Istana Kuala Lumpur di hadapan DYMM Sultan Selangor serta beberapa oranmg alim ulama" di Negeri Selangor. Setiap orang yang telah menjadi penganut ajaran Qadiani adalah mereka telah Murtad (keluar dari Ugama Islam ) maka wajiblah dituntut mereka bertaubat kembali kepada Islam dengan mengikrar dua kalimah syahadat.(http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/ajaran-ahmadiah-qadiani)

Sudah lebih 50 tahun Masjid Qadyani beroperasi di Kampung Nakhoda. Namun, sehingga hari ini, JAIS tidak mengambil apa-apa tindakan.

Dari JAIS mengambil risiko dalam kasus DUMC yang tidak jelas itu, lebih aula sekiranya JAIS mengerah tenaga mereka menutup masjid Qadyani itu sama sekali.

Saya hairan apa yang menghalang JAIS untuk menutup masjid Qadyani tersebut dalam keadaan terdapat fatwa yang jelas bahawa ajaran Qadyani ini ajaran kafir serta mereka yang menganutnya murtad.

RAKYAT SELANGOR PRIHATIN AKIDAH


--
Posted By Topeng Perak® Unmasked to Perisik Rakyat® at 8/16/2011 02:06:00 PM




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment