Wednesday, October 19, 2011

Re: RG2011... Fw: marilah membantu.

 

saya pun hampir2 terkena dgn prgm ini....mengarut semua tue
nak menyusah bangsa melayu jer

SUHAIMI


--- On Wed, 19/10/11, Fariza Abu Bakar <fariza.nor@gmail.com> wrote:

From: Fariza Abu Bakar <fariza.nor@gmail.com>
Subject: Re: RG2011... Fw: marilah membantu.
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: pakbelang@yahoogroups.com, UiTM-melaka@yahoogroups.com, surirumahproduktif@yahoogroups.com
Date: Wednesday, 19 October, 2011, 12:00 PM

 
Saya Johari bin Hassan bernombor kad pengenalan 710802025389 ingin memohon jasa baik
tuan-tuan dan puan-puan memberikan bantuan dalam bentuk kewangan untuk membantu saya melangsaikan hutang isteri saya kepada Rhb Bank selama dua bulan pembayaran iaitu sebanyak RM2706.00 selewat-lewatnya hari Selasa 15/03/2011 sebelum pukul 3:00 petang.
 
dah lepas kan.
...
lagi satu tolonglah gelapkan bab personal spt nric.... bukan apa takut niat baik disalah gunakan oleh org lain....
 


2011/3/13 nurul ashikin <nurul_ashikin78@yahoo.com>
 



----- Forwarded Message ----
From: johari bin hassan <jauharihassan@gmail.com>
To: nurul_ashikin78@yahoo.com
Sent: Sat, March 12, 2011 11:15:22 AM
Subject: penting!

Assalamualaikum teman-teman yang dihargai.

Saya Johari Hassan, warga OKU penglihatan. Saya ingin meminta jasa baik teman-teman untuk memberikan saya bantuan dalam bentuk kewangan untuk membantu saya keluar dari mmasalah yang akan diceritakan dalam surat yang saya kepilkan bersama-sama email ini. Saya telah berusaha sedaya upaya saya untuk mencari sumber kewangan dengan bermacam-macam cara namun saya gagal. Diharapkan kepada teman-teman yang berkemampuan sudilah menghulurkan bantuan kepada saya yang memerlukan ini. Saya merayu sepenuh hati kepada teman-teman. Semoga bantuan ikhlas yang kalian hulurkan kepada saya akan diberkati Allah. Semoga hidup kalian dirahmati dan hidup kalian dimurahkan rezeki. Amin!

 

Sekian, jutaan terima kasih.

 

Jika tidak keberatan, sebar-sebarkanlah email ini kepada teman-teman atau saudara-mara kalian. Sekurang-kurangnya, jika kalian tidak berupaya membantu, insane-insan lain dapat menghulurkan bantuan kepada saya yang memerlukan. Segala jasa baik kalian berbanyak-banyak terima kasih.


 

KUTIPAN DERMA KILAT UNTUK MELANGSAIKAN HUTANG

 

Saya Johari bin Hassan bernombor kad pengenalan 710802025389 ingin memohon jasa baik

tuan-tuan dan puan-puan memberikan bantuan dalam bentuk kewangan untuk membantu saya melangsaikan hutang isteri saya kepada Rhb Bank selama dua bulan pembayaran iaitu sebanyak RM2706.00 selewat-lewatnya hari Selasa 15/03/2011 sebelum pukul 3:00 petang.

 

2. Sekiranya saya gagal mendapatkan sejumlah wang seperti di atas, isteri saya bakal diisytiharkan muflis. Beliau akan kehilangan kerja dan menggelapkan masa depan keluarga saya. Di samping itu, terdapat banyak risiko akibat dari kemuflisan itu. Jika saya dapat mengumpul wang berjumlah RM2706.00 pada atau sebelum tarikh di atas, saman muflis ke atas isteri saya akan ditarik balik. Langkah seterusnya selepas penarikan semula saman muflis itu pihak bank bersetuju untuk membuat penjadualan semula pembayaran bulan ke amaun yang lebih rendah atau isteri saya boleh memohon untuk memasuki program AKPK (Agensi Kaunseling Pengurusan Kewangan) yang diuruskan oleh Bank Negara Malaysia. Agensi ini bertanggungjawab membantu menasihati bank-bank berkenaan untuk merendahkan faedah dan memanjangkan tempoh pembayaran bulanan tidak melebihi 10 tahun bagi penghutang melangsaikan hutang-hutang mereka. Oleh yang demikian, kami amat berharap dengan bantuan pihak tuan-tuan dan puan-puan, sedikit sebanyak akan mengelakkan kami dari terus menderita.

 

3. Isteri saya telah ditipu oleh satu pihak yang mendakwa bahawa mereka ada menawarkan skim pinjaman percuma tanpa bayaran. Rupanya pihak tersebut hanya ingin mengaburi mata mangsa saja. Kami telah membuat pinjaman melalui RHB atas bantuan mereka. Pinjaman kami bernilai RM50000.00. Jumlah pinjaman kami membolehkan kami layak diisytiharkan muflis di bank Negara sekiranya gagal melunaskan hutang tersebut iaitu RM1352.67 sebulan kerana jumlah pinjaman melebihi RM30000.00.

 

4. Kami telah kerugian sebanyak RM34000.00 kerana telah didesak untuk melaburkan wang tersebut ke dalam syarikat mereka, iaitu unstopbable yang pada mulanya dilabelkan sebagai program bina usahawan. Pada mulanya mereka menyatakan program ini adalah untuk membantu kakitangan kerajaan untuk meningkatkan taraf hidup tanpa perlukan bayaran semula. Akan tetapi, keadaan telah berlaku sebaliknya.

 

5. Sebenarnya amaun RM1352.67 yang dibayar kepada RHB setiap bulan sangatlah tinggi kerana isteri saya juga mempunyai tanggungan lain seperti rumah, persekolahan anak-anak dan segala bil memandangkan pendapatan saya yang tidak tetap.

6. Saya hanya bekerja sendiri. Sekiranya isteri saya telah kehilangan pekerjaan tetap sebagai guru sekolah rendah yang merupakan sumber pendapatan kami yang paling besar, saya terpaksa berusaha sendiri dengan kudrat yang tak seberapa untuk menyara enam orang anak (3 orang bersama isteri saya dan 3 orang lagi bersama bekas isteri), rumah sewa, segala bil-bil, makan dan minum, susu dan pampus serta persekolahan anak-anak. Oleh yang demikian, saya sangat merayu jasa baik pihak tuan-tuan dan puan-puan untuk membantu dari berlakunya perkara seperti itu.

 

7. Segala jasa baik tuan-tuan dan puan-puan amat kami hargai dan ucapan setinggi-tinggi terima kasih. Semoga tuhan memberkati hidup tuan-tuan dan puan-puan yang sudi meringankan bebanan hidup saya yang ibarat "Telur di hujung tanduk".

 

Sekian, terima kasih.

 

Yang benar,

 

Tandatangan

 

     ..............

 

 

(Johari Bin Hassan).

 

Maklumat rujukan:

No. Tel RHB: 0327762807.

Nama pegawai bertanggungjawab: Sheela.

Nama Isteri saya: Sarinah Binti Abd. Rahim.

No. KP: 780326025014.

 

Sebarang kemusykilan bolehlah menghubungi saya di talian 0134880871.

 

Jika pihak tuan/puan ingin mendebitkan ke akaun saya

CIMB Bank 14350073398521.

 

Bersama surat ini saya sertakan gambar keluarga saya dan laporan polis mengenai kes penipuan ini.

 


 

No Repot Tarikft Waktu . Banasa DSteh in a

POLIS DIRAJA MALAYSIA

REPOT ROUS

 
 
 
PEJ iPD KUALA MUDA KUALA MUDA
i /CO * I I
rvcunn
DANG WANGi/Q0S688/i 1 10/03/2011 1030 AM B. Maiaysia

Butir-butir Peneiima Repot Narna: OTHMAN BIN HJ MOKHTAR Butir-butir Jurubahasa (Jika Ada) Narna: -No Paspot: — Aiamat -

No Personal. R8G272
 
No K/P (Bam): ~ BahasaAsal: —
Pangkat: 3JN No Poiis/Tentera:

No Paspot;

No Polis/Tentera: —

Tarikh Lahir; 20/03/1S78 VVarganegara: Maiaysia
Umur; 32 tahun 11 buian
Butir-butir Pengadu Narna : SARIN AH BiNTi ABD RAHIM No K/P (Barn): 78032G02G014 No Sijii Beranak: — Jaruina: Perempuari Keturunan: Meiayu Pekerjaan : GURU
Aiamat Tempat Tinggai: 1714 KUARTERS GURU SKSERi GEDUNG, 08000 3G PETANI, KEDAH. Aiamat ibu/Bapa: — Aiamat Pejabat: —
No Tel (Rumah):                                                                             No Tel (Pejabat): ~                        No Tel (HP): 013-4882003

 
Pengadu Menyatakan:-
PADA 9/8/2010 JAM b'KURANG 7.00 PET AN G BERTEMPAT Di MAC DONALD AMPANG PARK, KUALA LUMPUR SAY A TELAH MENYERAHKAN WANG SEBANYAK RM41,000.00 KEPADA MGHD FAiRUZZABiDi BIN MD ISA K/P: 800G04-GG-G591 ALT BLGK 0-410, SAUJANA APT, DAMANSARA DAMAI, 47630 PETALiNG JAYA NO TEL. 012-3280104 UNTUK SKIM PELABURAN UNSTGPBABLE. TAP! ZABlDI TiDAK MENYERAHKAN SEBARANG RESIT PENERIMAAN WANG TERSEBUT DAN BERJANJI AKAN SERAHKAN KEMUDIAN DAN BELiAU JUGA MEM! NT A SUPAYA SAYA MENCARi LAG! 8 ORANG UNTUK MENYERTAI SKIM YANG SAMA. SAYA DiBERITAHU PEJABATNYA TERLETAK DI SEK 1 KOTA DAMANSARA BERHAMPiRAN DENG AN PASARAYA GAiNT. ZABiDI BERJANJI AKAN PULANGKAN WANG SEBANYAK RM7.800.00 iA ITU WANG GANJARAN DALAM MASA DUA MiNGGU . TAP! DIA TiDAK MENUNAiKAN JANJi.
SELEPAS EMPAT BULAN DARi TARIKH TERSEBUT BARU ZABIDI SELESAi MENYERAHKAN WANG SEBANYAK RM7.800.00 TERSEBUT. DIA JUGA BERJANJI AKAN DATANG KERUMAH SAYA UNTUK MENGAJAR CARA MENJALANKAN PERNiAGAAN SEKALiGUS MELANGSAIKAN HUTANG BANK. TAR HiNGGA KEHARI INI ZABiDI TIDAK MENUNAIKAN JANJi DAN GAGAL DIHUBUNGI. SAYA JUGA HAM Pi R Di ISTIHARKAN MUFL1S GLEH PlHAK BANK
INILAH REPOT SAYA.
 
Tandatangan Penyaciu:                      Tandatangan Jurubahasa(Jika ada):                      Tandatangan Penerinia Repox:
CV7

 



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment