Wednesday, October 26, 2011

Re: RG2011... HIMPUNAN SEJUTA UMAT: Hasan Ali hadir

 

Memang niat himpun kan xnk libat parti politik, ketua pemuda pas wilayah persekutuan pun ade, diaorg semua mmg pergi atas tiket ondividu

Sent from my iPhone

On 25/10/2011, at 10:23 PM, nor azlin mohd nordin <azlin8@yahoo.com> wrote:

 

Syabas Dr Hasan Ali atas prinsip diri yang kental dan tidak dipengaruhi politik semata-mata. Perkara yang baik kita sambut dan yang tak baik kita kritik, tak kira la siapa yang anjur dan dari parti mana. Tak perlu bersikap double standard akibat taksub dengan mana-mana parti atau pemimpin. Bertindak secara rasional tanpa being sarcastic, itulah pemimpin yang adil dan ikhlas. 

Hairan juga sesetengah orang ni...himpunan bersih yang berbau politik dijulang dan dimuliakan, himpunan umat demi agama sebegini diketawakan dan diketepikan. Sungguh menghairankan.... 


From: rbk_2020 <rbk_2020@yahoo.com.sg>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "ApaApaAje@yahoogroups.com" <ApaApaAje@yahoogroups.com>; "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>; "dakwah@yahoogroups.com" <dakwah@yahoogroups.com>; "darul-khusus@yahoogroups.com" <darul-khusus@yahoogroups.com>; "DUNIA-MELAYU@yahoogroups.com" <DUNIA-MELAYU@yahoogroups.com>; "Dunia-Muslim@yahoogroups.com" <Dunia-Muslim@yahoogroups.com>; "edarlagu@yahoogroups.com" <edarlagu@yahoogroups.com>; "harakahdaily@yahoogroups.com" <harakahdaily@yahoogroups.com>; "hidayahnet@yahoogroups.com" <hidayahnet@yahoogroups.com>; "ibu_tunggal@yahoogroups.com" <ibu_tunggal@yahoogroups.com>; "Idaman_Group@yahoogroups.co.uk" <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; "idaman_lelaki@yahoogroups.com" <idaman_lelaki@yahoogroups.com>; "idealis_mahasiswa@yahoogroups.com" <idealis_mahasiswa@yahoogroups.com>; "jommlepakk@yahoogroups.com" <jommlepakk@yahoogroups.com>; "Kelakar@yahoogroups.com" <Kelakar@yahoogroups.com>; "KENALAN-ABADI@yahoogroups.com" <KENALAN-ABADI@yahoogroups.com>; "Kuching_Malaysia_Network@yahoogroups.com" <Kuching_Malaysia_Network@yahoogroups.com>; "lifestyle-malaysia@yahoogroups.com" <lifestyle-malaysia@yahoogroups.com>; "mahligai@yahoogroups.com" <mahligai@yahoogroups.com>; "malaysia-bisnisonline@yahoogroups.com" <malaysia-bisnisonline@yahoogroups.com>; "malaysianchat@yahoogroups.co.uk" <malaysianchat@yahoogroups.co.uk>; "malaysiancommunity@yahoogroups.com" <malaysiancommunity@yahoogroups.com>; "malaysiarama@yahoogroups.com" <malaysiarama@yahoogroups.com>; "MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com" <MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com>; "melayumalaysia@yahoogroups.com" <melayumalaysia@yahoogroups.com>; "mymasjid@yahoogroups.com" <mymasjid@yahoogroups.com>; "myniaga@yahoogroups.com" <myniaga@yahoogroups.com>; "nicefun@yahoogroups.com" <nicefun@yahoogroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; "pasang-iklan@yahoogroups.com" <pasang-iklan@yahoogroups.com>; "pasn9@yahoogroups.com" <pasn9@yahoogroups.com>; "pemuda-keadilan@yahoogroups.com" <pemuda-keadilan@yahoogroups.com>; "Relexjap@yahoogroups.com" <Relexjap@yahoogroups.com>; "saujanaku@yahoogroups.com" <saujanaku@yahoogroups.com>; "skodeng_group5@yahoogroups.com" <skodeng_group5@yahoogroups.com>; "Sunnah_Rasulullah@yahoogroups.com" <Sunnah_Rasulullah@yahoogroups.com>; "Taman2Syurga@yahoogroups.com" <Taman2Syurga@yahoogroups.com>; "teratak_ilmu@yahoogroups.com" <teratak_ilmu@yahoogroups.com>; "UiTM-melaka@yahoogroups.com" <UiTM-melaka@yahoogroups.com>; "umno-reform@yahoogroups.com" <umno-reform@yahoogroups.com>; "umno_kelantan@yahoogroups.com" <umno_kelantan@yahoogroups.com>
Cc: "nurfatens@yahoo.com.my" <nurfatens@yahoo.com.my>
Sent: Monday, October 24, 2011 5:52 PM
Subject: Re: RG2011... HIMPUNAN SEJUTA UMAT: Hasan Ali hadir

 
Alhamdullillah provokasi tidak menjadi..
Hassan Ali tolong bacakan doa aje... Kehadiran tak lebih 5ribu orang aje.. 
 

From: Nurfaten Sablee <nurfatens@yahoo.com.my>
To: "ApaApaAje@yahoogroups.com" <ApaApaAje@yahoogroups.com>; "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>; "dakwah@yahoogroups.com" <dakwah@yahoogroups.com>; "darul-khusus@yahoogroups.com" <darul-khusus@yahoogroups.com>; "DUNIA-MELAYU@yahoogroups.com" <DUNIA-MELAYU@yahoogroups.com>; "Dunia-Muslim@yahoogroups.com" <Dunia-Muslim@yahoogroups.com>; "edarlagu@yahoogroups.com" <edarlagu@yahoogroups.com>; "harakahdaily@yahoogroups.com" <harakahdaily@yahoogroups.com>; "hidayahnet@yahoogroups.com" <hidayahnet@yahoogroups.com>; "ibu_tunggal@yahoogroups.com" <ibu_tunggal@yahoogroups.com>; "Idaman_Group@yahoogroups.co.uk" <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; "idaman_lelaki@yahoogroups.com" <idaman_lelaki@yahoogroups.com>; "idealis_mahasiswa@yahoogroups.com" <idealis_mahasiswa@yahoogroups.com>; "jommlepakk@yahoogroups.com" <jommlepakk@yahoogroups.com>; "Kelakar@yahoogroups.com" <Kelakar@yahoogroups.com>; "KENALAN-ABADI@yahoogroups.com" <KENALAN-ABADI@yahoogroups.com>; "Kuching_Malaysia_Network@yahoogroups.com" <Kuching_Malaysia_Network@yahoogroups.com>; "lifestyle-malaysia@yahoogroups.com" <lifestyle-malaysia@yahoogroups.com>; "mahligai@yahoogroups.com" <mahligai@yahoogroups.com>; "malaysia-bisnisonline@yahoogroups.com" <malaysia-bisnisonline@yahoogroups.com>; "malaysianchat@yahoogroups.co.uk" <malaysianchat@yahoogroups.co.uk>; "malaysiancommunity@yahoogroups.com" <malaysiancommunity@yahoogroups.com>; "malaysiarama@yahoogroups.com" <malaysiarama@yahoogroups.com>; "MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com" <MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com>; "melayumalaysia@yahoogroups.com" <melayumalaysia@yahoogroups.com>; "mymasjid@yahoogroups.com" <mymasjid@yahoogroups.com>; "myniaga@yahoogroups.com" <myniaga@yahoogroups.com>; "nicefun@yahoogroups.com" <nicefun@yahoogroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; "pasang-iklan@yahoogroups.com" <pasang-iklan@yahoogroups.com>; "pasn9@yahoogroups.com" <pasn9@yahoogroups.com>; "pemuda-keadilan@yahoogroups.com" <pemuda-keadilan@yahoogroups.com>; "Relexjap@yahoogroups.com" <Relexjap@yahoogroups.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "saujanaku@yahoogroups.com" <saujanaku@yahoogroups.com>; "skodeng_group5@yahoogroups.com" <skodeng_group5@yahoogroups.com>; "Sunnah_Rasulullah@yahoogroups.com" <Sunnah_Rasulullah@yahoogroups.com>; "Taman2Syurga@yahoogroups.com" <Taman2Syurga@yahoogroups.com>; "teratak_ilmu@yahoogroups.com" <teratak_ilmu@yahoogroups.com>; "UiTM-melaka@yahoogroups.com" <UiTM-melaka@yahoogroups.com>; "umno-reform@yahoogroups.com" <umno-reform@yahoogroups.com>; "umno_kelantan@yahoogroups.com" <umno_kelantan@yahoogroups.com>
Sent: Sunday, 23 October 2011 11:17 PM
Subject: RG2011... HIMPUNAN SEJUTA UMAT: Hasan Ali hadir

 



----- Forwarded Message -----

Subject: [kLk] HIMPUNAN SEJUTA UMAT: Hasan Ali hadir

 


HIMPUNAN SEJUTA UMAT: Hasan Ali hadir, Khalid "Gereja" berani ambil tindakan?

Memang menarik isi kandungan program Himpunan Sejuta Umat yang dianjurkan oleh badan-badan bukan Kerajaan (NGO) Islam yang berlangsung di Stadium Melawati Shah Alam pada Sabtu lalu. Segalanya berjalan lancar sebagaimana yang dirancang.
Meskipun ada cubaan awal dari pihak tertentu untuk mensabotaj perhimpunan aman berpermit itu, namun Alhamdulillah, ia dapat dipatahkan dengan mudah oleh pihak penganjur. Mungkin Allah bersama kita ketika itu.
Sabotaj tersebut cuba dilakukan melalui risalah bertajuk "Siapa Bertanggungjawab Kristiankan Melayu di Selangor?" yang diedarkan kepada para hadirin, namun penganjur selamba mengumumkan kepada siapa yang mengedarkannya akan ditahan dan diserahkan kepada polis! Dipercayai cubaan sabotaj itu dibuat oleh pihak yang tidak menyokong himpunan itu dilakukan.
Mengejutkan, meskipun Pesuruhjaya PAS Selangor, Abdul Rani Osman, awal-awal lagi sudah menegaskan bahawa PAS Selangor melarang sama sekali kepada ahli-ahlinya untuk menghadiri perhimpunan besar-besaran itu, ternyata ia tidak mendapat sambutan dari kalangan ahli-ahli parti tersebut.
Paling jelas sekali, ramai ahli-ahli PAS Selangor yang turun menderhaka kepada fatwa Abdul Rani itu dan mereka diketuai oleh bekas Pesuruhjaya PAS yang digulingkan secara "konspirasi" yang didalangi oleh Khalid "Gereja" iaitu, Dr. Hasan Ali! Hasan Ali begitu bangga berada disaf paling hadapan himpunan itu.
Selain Hasan Ali, turut hadir menderhaka fatwa terbaru PAS itu ialah Ketua Dewan Pemuda PAS, Kamaruzaman Mohamad. Kedua pemimpin PAS itu begitu bersemangat menyertai Himpunan Sejuta Umat bersama ribuan penyokong PAS yang lain.
Persoalannya, apakah PAS berani mengambil tindakan terhadap Hasan Ali, Kamaruzaman Mohamad dan ribuan ahli-ahli PAS tersebut? Ternyata mereka melanggar fatwa "Islamik" PAS yang melarang ahli-ahli parti itu untuk menyertai himpunan mempertahankan aqidah umat Islam tersebut!
Beranikah Khalid Samad 'mencucuk" jarum hasad dengki politiknya melalui Abdul Rani untuk menyingkirkan terus Hasan Ali dari PAS Selangor? Apa bisa PAS mengambil tindakan disiplin terhadap Hasan Ali, Kamaruzaman dan ribuan ahlinya? Tidak ber"dosa besar"kah melanggar "titah" Presiden dan Pesuruhjaya PAS Selangor itu?
Bagaimanapula PAS mahu menjaga hati Anwar Ibrahim dan DAP? Apa pula rakan-rakan "setan" PAS itu kata sekiranya PAS tidak mengambil tindakan terhadap pemimpin-pemimpin dan ahli-ahlinya yang hadir ke Himpunan Sejuta Umat itu? Apa PAS tak takut dengan "murka" Anwar dan Karpal, kah?
Anwar awal-awal lagi menegaskan bahawa dia tidak suka dan tidak menyokong himpunan itu diadakan. Biasalah, agen Yahudi itu sudah tentu tidak suka sekiranya umat Islam di dunia, khususnya di Malaysia (tempat dia ditugaskan), untuk bersatu bersama-sama demi menyelamatkan aqidah.
Karpal dan Kit Siang? Mereka tak perlu bersuara, "body language" sudah cukup. Jeling dan jegilkan biji mata sekali sudah cukup untuk membuatkan PAS ketakutan dan melarang ahlinya untuk menyertai himpunan itu.
Apapun, syabas saya ucapkan kepada NGO-NGO Islam yang berhempas pulas menjayakan Himpunan Sejuta Umat yang berlangsung semalam. Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada Mufti Besar Perak, Tan Sri Harussani yang mengupas kandungan yang "berbisa" pada himpunan tersebut.
Semoga himpunan tersebut tidak habis disitu saja dan insyaAllah, dengan berkat usaha pelbagai pihak dan sokongan Kerajaan yang sudah komited dengan kajian rang undang-undang Akta Murtad, kita doakan agar aqidah umat Islam di negara ini berjaya diselamatkan dari cubaan durjana "kawan-kawan" Khalid "gagap", Anwar Ibrahim dan PAS tersebut!








__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment