Wednesday, October 19, 2011

Re: RG2011... KERAJAAN SELANGOR SELEWENG DANA AIR??

 

btol tue madi... aku sokong
korg yg xduk slagor jgn nk ckp byk la wei...
jgn duk tgk + dgr sgt media kerajaan nie wei...
ce ko bace harakah + keadilan nye paper brape byk penipuan umno?????
wei pikir la skit... Allah bg akal utk fikir oii....
aku xnak ckp byk...Sr Rizz.r cube la skali utk bace harakah walau muka depan ko akan tahu mane yg benar...
smoge ko dpt hidayah dr Allah.



From: madi asmadi <asmadi_munawar@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, October 19, 2011 4:58 PM
Subject: Re: RG2011... KERAJAAN SELANGOR SELEWENG DANA AIR??

 
Dia cuma nampak 200 ribu, perbelanjaan tu. tapi kalau dia perhatikan  kos untuk kempen tu bape. Rasanya kebanyakan Ahli pakatan rakyat mendahulukan duit mereka untuk menampung kos. kemudian baru claim. kalau setakat photostat dan scan pastu publish aku pun boleh buat. cuba cari bukti kukuh. itu cuma statement bayaran dan kertas kerja. Ko tolong cari bukti apa jenis kerja dan publish. baru btul nak kata seleweng dana air. kalau kata seleweng rakyat selangor hari ni x dapat air percuma 20 meter padu. Ko kena fikir balik kenapa syabas asyik nak naikkan Tarif Air. pada hal Tan Sri Rozali nye Income sebulan je dekat 1/2 juta mungkin lebih. So kopikir la sdri. deiiiii guna otak la wei bukan kepala lutut. Kami di selagor ni bersyukur sebab dpt air percuma. kalau x dah tentu sebulan bil air sahaja 30 ringgit. tu x masuk bil api lagi yang mana Pendapatan sebulan CEO TNB Tansri Che Khalib 600 ribu x msuk apa2 elaun. itu pun TNB dok kata rugi padahal Tahun lepas dia ada lebihan tenaga . x percaya search Speach Tan Sri Ani Arope. X TNB. kenapa dia berhenti. Bang nak komen pakai bukti kukuh  la weiiiiiiiiii


From: hafsah una <una83_jinggo@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, October 19, 2011 4:01 PM
Subject: Re: RG2011... KERAJAAN SELANGOR SELEWENG DANA AIR??

 
KESIAN KT AWK YG MASIH XSDAR DIRI...
ORG LAIN DAH LAME SEDAR....
YG KERAJAAN PUSAT GUNA EPF, DUIT RAKYAT TUE ADE KO KISAH...
CIAN TOL AKU TGK KO NIE...


From: Sr Rizz.r <junior.rizz@gmail.com>
To: respeks_group <respeks_group@yahoogroups.com>; Kelakar <Kelakar@yahoogroups.com>; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; penawarku@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, October 18, 2011 3:24 PM
Subject: RG2011... KERAJAAN SELANGOR SELEWENG DANA AIR??

 

BUKTI !! KALID GAGAP DAN TERESA KOK SELEWENG DANA "AIR" ?!!!





Semenjak Pakatan berjaya mengambilalih Selangor dari tangan UMNO-BN, pelbagai cerita menarik dan 'misteri' berlaku di Selangor. Dan menariknya hampir kesemua cerita 'misteri' tersebut membabitkan penyelewengan serta penyalahgunaan kuasa yang sangat besar, membabitkan pemimpin-pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Pencurian wang negeri dibuat dalam skala besar dan kecil. Pelbagai kaedah digunakan untuk mengelabui helah sebenar pencuri-pencuri yang sangat licik ini. Mereka sentiasa mencari isu bagi menghalalkan perbuatan mencuri duit rakyat Selangor.

Daripada penyelewengan peruntukan MARRIS yang tidak digunakan untuk menyelenggarakan dan memperbaiki jalanraya-jalanraya di seluruh Selangor, sehinggalah penjualan dan pemindahmilikan tanah kepada syarikat-syarikat yang mempunyai kepentingan dengan pemimpin-pemimpin Pakatan seperti Azmin Ali, Khalid Ibrahim, Ronnie Liu dan Teresa Kok.

8 November 2010, Kerajaan Negeri Selangor telah melancarkan kempen 'Kembalikan Hak Air kepada Rakyat' yang diketuai oleh Teresa Kok Suh Sim dan Ronnie Liew. Kempen tersebut dicanangkan sebagai perjuangan Pakatan untuk rakyat Selangor yang kononnya teraniaya kerana bekalan air di seluruh Selangor dan Wilayah Persekutuan telah diserahkan kepada SYABAS yang juga merupakan anak syarikat kerajaan negeri.

Melihat kepada cara persembahan Pakatan dalam isu ini, kelihatan jelas, sememangnya parti-parti yang membentuk kerajaan negeri Selangor sebenarnya sudah terdesak untuk mencari dana untuk pilihanraya. Projek kempen 'Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat' merupakan salah satu daripada mekanisme yang digunakan oleh Pakatan pimpinan Khalid Ibrahim untuk mencuri duit perbendaharaan negeri Selangor.

Menerusi kempen tersebut, Pakatan atau lebih tepat lagi DAP memberi komitmen kepada para penyokong mereka tentang keuntungan besar yang bakal mereka perolehi sekiranya terus menyokong Pakatan. Malah pada masa yang sama, Pakatan atau DAP memberikan komitmen kepada para penyokong dan propaganda mereka, Pakatan dan DAP akan berusaha sedaya upaya untuk mewujudkan kempen-kempen yang serupa pada masa hadapan.

Sepanjang kempen tersebut, beberapa aktiviti telah dijalankan seperti aktiviti penerangan, penyiaran, ceramah dan gerak kerja bersama beberapa NGO yang menelan belanja sebanyak RM336,130.69. Menariknya, Pakatan dan DAP Selangor mengumumkan kononnya peruntukan yang diluluksna oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri hanyalah sebanyak RM120,000.

Aktiviti-aktiviti tersebut semuanya memerlukan duit. Dan duit tersebut tidak hanya diberikan kepada mereka yang terlibat secara langsung, tetapi sebenarnya memang diidam-idamkan sangat oleh pemimpin-pemimpin Pakatan dan DAP Selangor.

Tuntutan peribadi TERESA KOK sahaja sebanyak RM67,342.20 manakala Ronnie Liu pula seperti biasa, tidak akan membuat tuntutan besar bagi mengurangkan persepsi buruk terhadapnya selaku kepala gangster Selangor. Ronnie Liu hanya membuat tuntutan sekadar RM2,005.50.

Paling menarik ialah apabila Khalid Ibrahim dengan menggunakan dua buah agensi kontraktor bukan Bumiputera yang mempunyai kaitan dan kepentingan peribadi dengannya. Khalid Ibrahim menggunakan Thingumagic dan D'macriz Communication Sdn Bhd untuk menyebat duit kerajaan negeri lebih RM200,000.
Perhatikan carta bayaran berkaitan kempen kembalikan hak air Selangor di bawah.



tq Sel13.com








__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment