Tuesday, October 18, 2011

Re: RG2011... Kerana Politik, Agama dihancurkan!!

 

 
Kamu berguru dengan siapa ni?

 

From: junior.rizz junior.r <junior.rizz@gmail.com>
To: Kelakar <Kelakar@yahoogroups.com>; respeks_group <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, 11 March 2011 3:16 PM
Subject: RG2011... Kerana Politik, Agama dihancurkan!!

 

Kerana Politik, Agama dihancurkan!!

Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 10:30 AM |
Kerana politik, kerana kerakusan inginkan kuasa dan pangkat..agama dihancurkan, dilumatkan...walaupun pada zahirnya dirikan sembahyang, brposa, brhaji, brumrah..nampak warak..tapi hakikatnya agama dalam dirinya telah hancur!!

Sembahyang/solat tu adalah tiang agama..mahfum hadis, tapi asas sembahyang adalah iman yg sahih.

Rukun sembahyang..kauli, qalbi, fe'eli..perbuatan sembahyang betul, bacaan juga betul tapi jika hati rosak...maka rosaklah sembahyang tersebut. Sembahyang yg didirikan bukan munafaatkan dirinya..malah sembahyang yg didirikan melaknat kembali pada yg mendirikannya. Alangkah sia2nya segala usaha..alangkah sia2nya dahi menjadi lebam2..

jasad berkiblatkan kaabah..hati/qalbi brkiblatkan Allah swt..

Usah salahkan kronism, nepotism, kabel, orang dalam, orang iri hati, sihir, dsb jika gagal mendapatkan projek..business trlingkup, business rugi..tapi perhatikan hati/qalbi yakni dimanakah hati trsebut brkiblatkan pada setiap masa dan keadaan.

Gitu juga jika kalah dalam pilihanraya..

Jika brkiblatkan makhluk...maka dipersalahkan segala sesuatu kecuali diri sendiri jika menemui kegagalan dalam apa2 usaha.

Jika brkiblatkan Allah swt..melihat segala yg berlaku ke atas dirinya adalah ketentuan Allah swt..yg mana amal yg baik pasti dijanjiNya kebaikan, amal yg buruk sebaliknya sptmana yg telah ditentukanNya..segeralah lihat dimana silap amal kita, dan perbaikilah segera. Allah swt sekali2 tidak akan menzalimi hamba2Nya yg sentiasa baiki iman dan amalnya..bukan sesapa selain dari Allah swt menentukan buruk baiknya nasib kita..kejayaan kita.

Usah cemburu dan iri hati pada kejayaan org lain..usah brburuk sangka..usah melemparkan tuduhan dna fitnah yg kita sekali2 tidak mempunyai asas yg kukuh..kerana tu semua hanya merosakkan hati kita saja.

Usah dilayan tukang2 kempen ( kalau ikut Nik Aziz brkempen politik tu adalah dakwah) yg menghasut agar iri hati ngan kekayaan dan kemewahan org lain..biarkan mereka, jika kekayaan mereka dihasilkan ngn cara yg batil, maka kemusnahan lah yg bakal menimpa mereka..

Sucikan hati dari api kebencian, api cemburu dan hasad..kerana terlampau inginkan brkuasa, kaya, mewah..hati yg asalnya suci dan bersih di nodai dan akan dibakar hangus sehingga tiada ruang utk menyaksikan kebesaranNya lagi..

hati yg sudah binasa kerana dibakar sedemikian..tiada tempatnya disyurga, dan tiada nilainya lagi disisiNya...layak utk jadi kayu2 bahan bakar apai neraka Allah swt..

Semoga Allah swt memelihara kita dari terjebak perangkap ni..segala terperangkap pastinya lemas dan sangat sukar utk menyelamatkan diri kita kembali.

-aa


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment