Wednesday, October 26, 2011

Re: RG2011... Mufti Perak beri peringatan

 

entah enath dia ni yg kaum yg mufti nak ingatkan kita..yg memecahbelahkan... takut takut... 

Sent from my iPad

On 26/10/2011, at 1:24 PM, wealthkeepcoming@yahoo.com wrote:

 

Kenapa. Kalau mufti makan gaji takleh beri ingatan?? Saidina Ali sendiri berpesan, lihat pada apa yg dingatkan, bukan pada sapa yg mengingatkan..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: yusri khatib <yusri762002@yahoo.com>
Date: Tue, 25 Oct 2011 21:21:34 -0700 (PDT)
Subject: Re: RG2011... Mufti Perak beri peringatan

 

mana lu dapat cerita pasal uitm tu?/ jangan duk sebar fitnah la broo.
 
mufti nak bagi peringatan?? mufti tu sapa>> kalau makan gaji. baik tak payah

--- 11/10/25 (화)에 Ahmad Radzali Sarman <zaligtc@yahoo.com>님이 쓰신 메시지:

보낸 사람: Ahmad Radzali Sarman <zaligtc@yahoo.com>
제목: Re: RG2011... Mufti Perak beri peringatan
받는 사람: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
날짜: 2011년 10월 25일 (화요일) 오전 7:34

 
betul tu lembaga zakat dah macam badan swasta, pernah ada cerita Uitm nak buat program dpt Rm30,000 tetapi fakir dan miskin nak minta bantuan dah di sokong oleh pengerusi surau tok ketua kpg lagi tapi macam macam prosidur, patut kena bagi org kalau tak susah tak kan minta tolong, ada org sakit tak mampu kerja kita sokong permohonan dia dari tahun lepas la ni tak dpt juga bantuan dari LZS. Duit tu duit org Islam juga apa salah org Islam lain dpt faedahnya.


From: Mohammad zahid <mzahid.ag@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, 25 October 2011 2:18 PM
Subject: Re: RG2011... Mufti Perak beri peringatan

 
Elok mufti bagi peringatan sekali pada pejabat2 zakat supaya hak2 org miskin dan susah disegerakan tanpa banyak berokrasi..... jangan salahkan orang lain bila kita sendiri banyak kepincangan dalam membela nasib orang Islam sendiri .....

On Mon, Oct 24, 2011 at 8:36 AM, Nurfaten Sablee <nurfatens@yahoo.com.my> wrote:
 



Published On: Sun, Oct 23rd, 2011

Mufti Perak beri peringatan


http://peraktoday.com/wp/wp-content/uploads/2011/10/harussanizakaria400px3-322x215.jpgSHAH ALAM 22 Okt. – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria memberikan ingatan bahawa kelemahan dan perpecahan umat Islam yang berlaku hari ini menyebabkan ada pihak yang berani memesongkan akidah penganutnya, selain menghina agama tersebut sedangkan sebelum ini Islam begitu dihormati.
Beliau yang menjadi tumpuan kira-kira 10,000 peserta Himpunan Sejuta Umat: Selamatkan Akidah (Himpun) sebagai pemidato terakhir mengimbas kembali bagaimana kekuatan orang Melayu yang tetap berpegang teguh dengan agama mereka meskipun ketika dijajah selama 500 tahun.
Malah beliau menyatakan, orang Melayu juga diberikan keistimewaan oleh Allah sebagai bangsa yang mempunyai kefasihan apabila dapat menguasai bacaan ayat suci al-Quran meskipun kitab suci itu diturunkan dalam bahasa Arab.
"Dalam semangat yang masih ada hari ini kita perlu pertahankan Islam. Bangsa Melayu adalah bangsa yang istimewa kerana Melayu dikaitkan dengan Islam sehingga ia membawa kepada pengertian dalam Perlembagaan Persekutuan.
"Kedatangan pendakwah ke Tanah Melayu menyebabkan orang Melayu menjadi Islam dan kedatangan Islam membolehkan orang Melayu membina empayar berasaskan kepada undang-undang Islam di Perak, Pahang dan Terengganu," katanya pada perhimpunan tersebut di Stadium Shah Alam di sini hari ini.
Menurut beliau, sejak zaman penjajahan lagi, kuasa kuffar tidak henti-henti berusaha untuk memesongkan akidah umat Islam di Tanah Melayu termasuk dengan mengadakan pelbagai muslihat.
"Hari ini usaha tersebut dilakukan secara terang-terangan kerana kedudukan orang Melayu semakin lemah. Kerana kelemahan itu, Islam yang satu ketika dahulu dihormati, (telah diganggu-gugat oleh) mereka (yang) berusaha memesongkan dan menghina kita," katanya.








__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment