Sunday, October 16, 2011

RE: RG2011... Re: Steve Jobs memiliki garis keturunan Nabi Muhammad?

sepatutnya kita rasa bangga
dan puas dengan steve jobs..
kalau betul dia ada link dengan nabi SAW..
dia adalah sebahagian dari kite...

________________________________________
From: respeks_group@yahoogroups.com [respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of nadzir wm [nadzerjr@gmail.com]
Sent: 17 October 2011 0:08
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Re: Steve Jobs memiliki garis keturunan Nabi Muhammad?

apa nak heran, aku pun silsilah aku sampai ke nabi adam a.s., tak bising pun

On Sun, Oct 16, 2011 at 6:01 PM, Hizamri Johari <hizamri@yahoo.com<mailto:hizamri@yahoo.com>> wrote:
Salam

Islam bukan diwarisi.. Bukan sekadar nama, mahupun bangsa/keturunan..

Islam perlu dipelajari, dihayati, diimani dan diamalkan..

[11.45] Dan Nabi Nuh merayu kepada Tuhannya dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Sesungguhnya anakku itu dari keluargaku sendiri, dan bahawa janjiMu itu adalah benar, dan Engkau adalah sebijak-bijak Hakim yang menghukum dengan seadil-adilnya".

[11.46] Allah berfirman: "Wahai Nuh! Sesungguhnya anakmu itu bukanlah dari keluargamu (kerana ia telah terputus hubungan denganmu disebabkan kekufurannya); sesungguhnya bawaannya bukanlah amal yang soleh, maka janganlah engkau memohon kepadaKu sesuatu yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya. Sebenarnya Aku melarangmu dari menjadi orang yang jahil".

WAllahua3lam
Wassalam
Hizamri

________________________________
From: Anna Annisa <akmalun@gmail.com<mailto:akmalun@gmail.com>>
Subject: Steve Jobs memiliki garis keturunan Nabi Muhammad?


Steve Jobs memiliki garis keturunan Nabi Muhammad?
Steve Jobs memiliki garis keturnan nabi muhammad?

Jujur saja saya sendiri kaget saat baca berita di yahoo news pagi ini. dalam berita yang berjudul steve jobs ternyata punya nama arab dan berasal dari garis keturunan nabi muhammad dijelaskan asal usul steve jobs hingga perdebatan mengenai siapa yang akan mewarisi harta kekayaan steve jobs yang ditaksir sekitar 8 milliar dollar itu.

[cid:1.1297466547@web65408.mail.ac4.yahoo.com]

Masalah garis keturunan steve jobs ini jujur membuat saya jadi bertanya tanya, apakah benar silsilah steve jobs dari ayahnya abdul fattah jandali sampai kepada nabi Muhammad SAW?? Jika itu benar adanya maka sebenarnya steve jobs itu adalah seorang sayyid dong?? berikut kutipan berita soal garis keturunan steve jobs.

Setelah dirunut-runut, riwayat keluarga Jandali ternyata salah satu keluarga terkemuka di Homs, Suriah. Sepupu Steve Jobs, Bassma Al Jandali, menegaskan trah Jandali punya garis keturunan langsung dengan Nabi Muhammad SAW!

"Ayah Steve, Paman saya, Abdul Fattah John Jandali datang dari Homs. Keluarga Jandali adalah keluarga yang punya hubungan darah dengan keluarga Nabi Muhammad SAW," kata Bassma, seperti dikutip dari Gulf News. Basma adalah seorang jurnalis di Timur Tengah.

Steve Jobs Jandali pun ternyata punya nama Arab. Nama Arabnya adalah Abdul Lateef Jandali. Ketika ia lahir dan diadopsi oleh keluarga yang memberinya nama Steve Jobs. Bassma bercerita, ketika kecil ibunya Bushra Jandali Rifa'e kerap mengatakan ada keturunan Jandali yang hidup di AS. Itu adalah pamannya, Abdul Fattah Jandali, yang juga ayah Steve Jobs.

Belakangan, paman Bassma lainnya Abdul Wahid, bercerita kalau Abdul Fattah Jandali akhirnya punya anak di luar nikah dengan Joanne. Anak itu akhirnya diadopsi oleh keluarga lain. Abdul Fattah memilih tak pulang ke Suriah karena malu akan skandalnya. Tapi akhirnya ia tetap menikahi Joanne dan punya puteri (adik Steve Jobs) bernama Mona Jandali Simpson.

"Kami memang tak pernah bertemu. Tapi kami semua di bawah trah Jandali tetap punya hubungan. Saya merasa seharusnya saya bertemu Steve. Seharusnya saya melepasnya, mengatakan sampai jumpa..," kata Bassma.
Tentang siapa pewaris harta kekayaan steve jobs hingga kini masih belum jelas akan jatuh ke siapa, yang jelas mendiang steve jobs punya 3 anak dari istrinya Laurenne Powell yaitu Eve, Erin, dan Reed dan 1 lagi anak hasil hubungan gelapnya dengan chrissan brennan yang bernama Lisa Brennan-Jobs.

Hmm... masih menjadi teka teki sepertinya soal siapa pewaris harta steve jobs dan juga asal usul steve jobs soal garis keturunannya.


http://beritaekstrim.blogspot.com/2011/10/steve-jobs-memiliki-garis-keturunan.html

~ anna annisa ~

DISCLAIMER: The information and attachments contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or action taken in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and delete it from your system. Hicom Teck-See Manufacturing (M) Sdn Bhd neither warrants the integrity of the information transmitted nor accepts liability for the proper and complete transmission of this communication.

------------------------------------

" Minuman para Anbia : http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 : http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/respeks_group/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
http://groups.yahoo.com/group/respeks_group/join
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
respeks_group-digest@yahoogroups.com
respeks_group-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
respeks_group-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

No comments:

Post a Comment