Monday, October 3, 2011

RG2011... 5 Markas Rahsia yang terkenal di dunia

 

Dipetik dari Macam2Online.com
Bila alarm amaran berbunyi, rusuhan di jalanan, serangan berlaku atau korang diburu oleh seseorang, satu tempat yang korang pasti cari adalah markas rahsia atau secret lair. Since semua orang dah tahu pasalOsama bin Laden diserang dan dibunuh di markas rahsianya, why not kita tengok sikit 5 markas rahsia yang terkenal di dunia. Ada yang masih digunakan, dan ada yang dah berfungsi lagi. One thing for sure, markas markas rahsia ni dibina hanya untuk 2 tujuan: protect and conceal.

1. Bin Laden Compound – Abbottabad, Pakistan

image
Kita semua dah aware tentang serangan US terhadap Osama bin Laden di secret lair beliau yang terletak di Pakistan ni. Dengan pagar batu setinggi 15 kaki siap dengan razor wire, ia,mempunyai 8 bilik yang digunakan oleh Osama bin Laden sebagai ultimate secret hideout. Wicked!

2. AF Menwith Hill Secret Base – Yorkshire, England

image
Bangunan dome yang menyerupai "Death Star" (Star Wars) ni menempatkan orang orang pentingBritish dan US, dan dikatakan merupakan markas spy paling besar di dunia! Diuruskan oleh National Security Agency atau NSA, tak banyak perkara yang diketahui tentang isi dalamnya, like diorang cakaplah, "ask no questions, get no answers"!

3. US Bullion Depository – Fort Knox, KY

image
Jika korang nak simpan 5,000 tan emas, sure korang perlukan satu tempat atau fortress yang high security dan mustahil untuk ditembusi, right? Fort Knox ni adalah salah satu diantaranya. Hingga hari ini, hanya sedikit gambar dan satu sahaja video tentang isi dalamnya pernah tersebar, menyebabkan banyak konspirasi tentang powerful fortress ni. Apa yang pasti, setiap jongkong emas seberat 40lbsni dilindungi oleh pintu besi setebal 21 inci dan heavily guarded by military police!
Lagi sambungannya disini.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment