Sunday, October 9, 2011

RG2011... WTF? - 5 Penjara yang mewah di dunia

 

(dipetik dari blog Pakcik Macam2Online)

Ok. Kita tahu yang word "penjara" ni memang associates dengan words "kotor", "menakutkan", "ganas' dan segala bagai perkataan yang sealiran dengannya, kan?
Unfortunately, we are wrong lah peeps! Ada sesetengah penjara dan pusat pemulihan (correction centre) di dunia ni yang menawarkan fasiliti dan kehidupan yang serba luxury; bilik besar yang terang, ada perabot dan kelengkapan like TV dan peti ais, ada study room dan segala bagai lagi yang buat penjara ni sama taraf dengan 5 Star Hotels kau tau!
Ok, jom tengok 5 daripada penjara yang mewah di dunia:

1. Santa Ana Jail, California

Penjara bandar ni adalah untuk penjenayah yang tidak melakukan kesalahan yang berat, dan diorang perlu bayar sebanyak $75 ke $127 sehari kalau nak stay kat sini (takde duit kalu, duduk dalam normal prison lah derr). Dengan nama gelaran "5 Star Hilton Prison", penjara ni menyediakan 10 ke 30 katil pada setiap program, dan dalam sesetengah case, banduan dibenarkan untuk membawa laptop mahupun iPad ketika berada di sini! Oh sungguh WTF!

2. Otago Correction Facility, South Otago

Penjara ni memang untuk VIP; pemanas lantai, flatscreen TV, perpustakaan, gym dan ada banyak lagi kemudahan di penjara ni. Penjara yang mempunyai 335 katil ni menelan belanja sebanyak $218 juta untuk membinanya!

Saksikan 3 lagi penjara yang mewah DI SINI 
*p/s: jangan lupe like Facebook Fanpage Pakcik ye! 
















__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment