Tuesday, February 19, 2013

Re: RG2011... bisul

 

As salam saya juga pernah kena bisul, rata badan sampai ke dahi pun kena juga tak taulah masa tu rasa mandi pagi petang makan mungkin kurang jaga masa tu muda lagi ubat guna duri kekabu, bakar sampai hangus dan campur minyak masak lepas tu sapu kat tempat bisul. hingga kini dah hampir 30 tahun tak kena lagi dgn bisul tu.

From: Ab. Rahman Ayub <pkp_rahman@yahoo.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, 19 February 2013 4:32 PM
Subject: Re: RG2011... bisul
 
saya pun pernah dengar petua mengguna 'harta karun' dalam hidung tu tapi tak pernah cuba.  Yang dah banyak kali saya cuba ialah buah siak-siak yang banyak tumbuh dalam kebun getah atau sawit, berwarna biru bila masak sebesar butir jagung.  Daunnya macam daun kelapa yang baru tumbuh.  Dimakan 2 atau 3 biji terus telan tak payah kunyah.  Insyaallah bisul tak berulang.

--- On Mon, 18/2/13, kekupumalam@yahoo.com <kekupumalam@yahoo.com> wrote:

From: kekupumalam@yahoo.com <kekupumalam@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... bisul
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Monday, 18 February, 2013, 4:12 PM

 
Guna tok ketumbit pnahla.Elok trus soknyerr.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
From: abdullah zakaria <abzak53@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Fri, 15 Feb 2013 08:40:51 -0800 (PST)
To: respeks_group@yahoogroups.com<respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... bisul
 
saya ada satu petua 

memang mendengarnya kotor sedikit , tapi kalau di amalkan ia sangat mujarab malah ia akan mati terus dan takakan/ sedikit sangat yang berulang.

jika ada bisul , yang baru nak naik , dah masak (merah dan lembut di sekelilingnya) apa yang anda perlu buat ialah , sebaiknya selepas mandi atau basahkan jari kalian dan masukkan ke lubang hidung dan guling2kan nya di hujung jari kalian tadi , kemudian sapu lah jari anda ke sekeliling bisul kalian . sapulah ke semua perkeliling bisul tadi . ulang beberapa kali bila perlu . biasanya bisul akan surut walaupun dia dah masak ,ranum / lembut. selepas 3 4 kali kalian lakukan .

mendengar memang mengotorkan , tapi percayalah , hingusan di badan kita ialah merupakan penicellin terbaik . maseh ingat tentang penecellin ini semasa sekolah dulu yang di temui oleh alexander fleming . 
tek percaya , PERCAYALAH , buatlah/lakukan lah dulu .

jika mujarab balas lah mail ini , agar berita gembira ini dapat di kongsi bersama . saya pernah berkongsi di kumpulan ini , tapi tak dapat apa2 komen . harap menjadi orang pertama memberi komen.

testimoni tak dapat saya berikan , tapi ramai kawan2 saya di ofis mengakui kemujarabannya . dari kawan2 berpangkat dari atas hingga ke bawah .
CUBALAH .
From: mohd norazam <norazam99@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, February 14, 2013 8:01 PM
Subject: RG2011... bisul
 
saya ada bisul, dah pecah tapi punatnya tak keluar..satu bisul tapi ada 4 mata..sakit dik,,sakit bang,,sakit kak,,sakit ayah,,sakit mak..aduhh..allah,allah..allah  sakit.sapa sapa boleh tolong asalkan jgn sebut jumpa doktor..takut bang,takut kak,,takut dik,,takut  emak..takut   ayah..takut kena belah..sebut aje nama  ubat atau nama buah  atau nama daun..izin allah saya akan gunakan.tolong tolong tolong

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (33)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment