Monday, February 18, 2013

Re: RG2011... Gambar Penceroboh Di Lahad Datu Sabah

 

Berita ini memang gempak gila.. tapi sebenarnya tiada langsung kejadian tembak-menembak yang berlaku, mereka datang dengan aman dan pergi pun dengan aman.. yang pasti kehadiran mereka atas jemputan salah seorang yang amat berpengaruh di Sabah suatu masa dulu tapi kini semakin terpinggir kerana melupakan janjinya terhadap masyarakat di tanah tempat kelahirannya.. dulu beliau dianggap pemimpin agung.. kini dicop pengkhianat agung.. hehehee..ketua jumpa ketua lebih kurang gitulah ceritanya...

--- On Mon, 18/2/13, roslan mohd <mohroslan@gmail.com> wrote:

From: roslan mohd <mohroslan@gmail.com>
Subject: RG2011... Gambar Penceroboh Di Lahad Datu Sabah
To:
Date: Monday, 18 February, 2013, 8:25 AM

 
Inline image 1


Posted by Mus Sabahdaily | Friday, February 15, 2013 | 117 comments
tentera ceroboh sabahLebih 100 lelaki warga asing dipercayai dari selatan Filipina yang berpakaian ala tentera dan sebahagiannya dipercayai bersenjata api berjaya dikesan menyeludup masuk dan menceroboh ke Lahad Datu, Sabah pada Selasa lalu.

Bagaimanapun keadaan di sana ketika ini terkawal dan pihak keselamatan negara yang terdiri pasukan tentera dan polis, termasuk dari unit komando sedang memantau situasi tersebut bagi mengelakkan sebarang insiden yang tidak diingini berlaku.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dalam kenyataan tiga perenggannya pada malam Rabu bagaimanapun meminta orang ramai supaya tidak bimbang dengan insiden tersebut.

Menurutnya, insiden yang berlaku disebabkan masalah yang berlaku di selatan Filipina.

Beliau berkata pihak keselamatan telah mengambil tindakan mengepung kawasan tersebut dan mengarahkan kumpulan tersebut meletak senjata serta menyerah diri.

"Keadaan ini adalah terkawal dan orang ramai tidak perlu bimbang," kata Ismail.

Menurut sumber polis, kumpulan ini dikatakan telah mendarat di persisiran pantai Lahad Datu dengan menaiki bot pancung.

Bagaimanapun setakat 10 malam, pihak berkuasa keselamatan tidak dapat mengesahkan tujuan kumpulan itu sama ada merancang untuk melakukan aktiviti keganasan di bandar berkenaan.

Punca Pencerobohan Tentera Filipina

Berikut adalah punca sebenar pencerobohan tentera Filipina Di Lahad Datu Sabah. Ada juga yang anggap kumpulan itu adalah Abu Sayyaf. Berdasarkan laporan media rasmi, satu kumpulan ini mendakwa mahu mengembalikan semula tuntutan Filipina ke atas Sabah. Untuk info terkini, kumpulan bersenjata ala tentera itu mendakwa mereka adalah Tentera Diraja Kesultanan Sulu.

Menurut laporan, kumpulan lelaki bersenjata terbabit yang menaiki beberapa bot kecil telah mendarat di Lahad Datu, Selasa lalu dan kini sedang berdepan secara ketenteraan dengan pasukan keselamatan negara.

Laporan mengatakan bahawa kesemua lelaki berkenaan adalah warga Filipina, namun ia belum dapat disahkan secara rasmi. Sumber berkenaan yang ditanya jika beliau pernah mendengar nama pasukan tentera seperti itu sebelum ini sebaliknya berkata, matlamat kumpulan itu adalah untuk menjadikan Sabah sebahagian daripada Kesultanan Sulu.

Sementara itu, Jabatan Hal Ehwal Luar di Manila berkata, mereka masih tidak dapat mengesahkan jika 100 lelaki yang kini di Malaysia memang rakyat Filipina.

Menurut jurucakap hal ehwal luar, Raul Hernandez, Filipina menjalankan siasatan sendiri dalam kejadian itu. Terdahulu, terdapat juga laporan bahawa kumpulan lelaki bersenjata berkenaan adalah ahli kumpulan Abu Sayyaf yang berpusat di Sulu.

Sumber:  melvister.com / Mynewshub

117 Responses to "Gambar Penceroboh Di Lahad Datu Sabah"
Anonymous said...
February 15, 2013 at 8:42 AM
matilah ni kali'' habislah rakyat sabah. jumlah mereka bukan hanya 100 orang tetapi mungkin berpuluh ribu atau beratus ribu di sabah. jangan lupa berapa ramai warga filipin yang diberikan IC oleh kerajaan malaysia samada sah atau secara projek IC BN. tujuan utama merka hanya satu mahu mendapatkan kembali sabah dalam jangka masa panjang.

siap sedialah kita. mungkin mereka meraka ini tiba2 akan muncul dibelakang rumah ka, di kebun ka, tengah jalan ka, dsb. jangan buat perjalanan waktu malam riasu kereta anda disekat oleh kumpulan pemberontak. berdoalah selalu supaya perkara buruk tidak akan berlaku ke atas keluarga kita.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:04 AM
Rakyat sabah jgn di pebodohkan media BN tv1, tv2, Dan tv31/2. Itu semuanya aunta semata-mata menakutkan rakyat sabah yg suka mencium taik BN, kumpulan militan ABU SAYAF tidaksama sekali mengunakan pakaian celoreng,, mereka cuma mengunakan makanan biasa saja,, ini semua gimik politik BN semata-Mata utk menakutkan pengundi sabah agar jgn mengundi PR dgn masa yg sama dpt membawa pengundi hantu bangkit Dari tanah pilipin utk BN...

BN JAHANAM STYLE,,,,,,



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:39 AM
semua isu nak dipolitikan..pembangkang di malaysia mmg tidak berkualiti..



triple_h said...
February 15, 2013 at 9:45 AM
Jgn terkejut kalau semua pencoroboh dah ada mykad dan berdaftar dgn spr..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:53 AM
Anon 15, 2013 at 9.39 am - BODOH DAN PALUI TAHAP GABAN

TUKARRRRRRRRRRRRRR.............



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:54 AM
askar dah masuk bandar utk gelombang biru...Komando diarah jaga pemain bola...polis dah x larat nak layan penjenayah yang makin teruk akibat desakan taraf hidup...sekarang ader orang nak tumpang sibuk sekaki coz suku sakat depa dah ramai kek Sabah...ndak gitu??



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:13 AM
inilah hasilnya projek IC BN. jahanam sungguh'' dikhabarkan para penceroboh ini mahu tanah disabah dan tak mahu diusir pulang ke negara asal.

semasa dalam kepungan para penceroboh ini tinggal di surau atau tinggal dirumah sudara mara.






Anonymous said...
February 15, 2013 at 12:05 PM
Aku ada dengar yg kump militan tu masuk nak tangkap Miguel Amilio ke yg amat dikehendaki oleh pihak Manila atas penipuan terancang. si Amilio tu katanya adik ipar Musa Aman..betul ke kes ni???

**Raja Sulu'



Anonymous said...
February 15, 2013 at 12:21 PM
Jangan cemas dan risau rakyat sabah. Menteri kata semua terkawal, ketua menteri sabah kata sabah selamat. Sarawak kan lebih selamat, tdk ada pencerobohan dari warga asing. Sabah diceroboh oleh warga asing pula dikatakan selamat.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 1:26 PM
Semua tu poyoOOO....say NO 4 UBN..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 1:27 PM
kalau ada penceroboh buat apa lagi askar. perang dan halau mereka.kalau imbas baik org asing yg kaya d sabah tp tempatan miskin. kerajaan buta



Anonymous said...
February 15, 2013 at 2:06 PM
adoi la.... ITUKAN gambar geng PASKAL.... BKN PEMBERONTAK LA!!!!!!yg amik gambar ne pun same nak bodohkan org.... cubelah tgk kat lengan di bawah sikit dari bahu tu... kan tertera nama PASKAL!!!!!!!!!!!DOK SIBUK POLITIKAN SEMUA HAL



Anonymous said...
February 15, 2013 at 2:07 PM
Tabik Spring kat ATM dan PDRM kerana mengambil pendekatan yg terbaek bagi menangani insiden pencerobohan tersebut. Kalo bleh jangan ada pertumpahan darah sebab tiada siapa yang akan untung.. Kos peluru dah berape.. itu belum lagi kos-kos lain. Jangan Ikut cara negara lain yg ingin menunjukan kekuatan dengan aset ketenteraan bagi menangani masalah. Kalo dibandingkan kekuatan pertahanan negara setakat 100 atau 200 org tu 1 or 2 jam saje dah ble menang.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 2:33 PM
chai chai lalat taik fuckatan bodoh! Koment semua bodoh mcm jubo anwar!



Anonymous said...
February 15, 2013 at 2:47 PM
selatan filipina bilang dah aman,kenapa lagi nak bagi alasan mereka lari dari masalah ini.mereka ini memang berniat jahat buat apa nak runding runding lagi.kalau nak tuntut sabah berdepanlah dulu dengan rakyst sabah.rakyat sabah..palis-palis nak pemerintahaan sultan sulu..poi...



Anonymous said...
February 15, 2013 at 3:25 PM
Anon febuary 15, 2013 at 2.33 PM - ENGKAU LAGI PALING BODOH DAN PALUI,
SUKUNG LAH DENGAN BN UMNO ENGKAU YANG MAU MATI SUDAH ITU.

INI KALI LAH..........



Anonymous said...
February 15, 2013 at 3:49 PM
haha...saya x sokong mana2 puak parti tp pendaratan pihak luar yg lengkap bersenjata dan membuat tutntutan ke atas malaysia adalah sesuatu yg xble diterima sama sekali. Namun dgn cara pihak ATM dan PDRM menangani insiden tersebut harus dipuji kerana tidak melancarkan serangan walaupun pada hakikatnya kita berhak untuk menggempur mereka. Cuma saya rasakan sempadan kita masih senang diceroboh walaupun kita punyai aset pertahanan yg canggih dan kekuatan tentera yg jauh lebih kuat dibandingkan dgn mereka.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 3:53 PM
Kalo nak runding tu buat la dgn cara betul.. bawa file, pen , sediakan power point ker.. ni x datang je bawak senjata. Ingat ni filipin ker..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 3:58 PM
alaaa..orang2 itu buaknnya dari mana mana, penduduk kampung di lahad datu juga yang kita tak tahu status mereka. jangan2, ada yang sudah dapat BRIM ka BROM ka.

dorg pintar maaa..dorng buat begitu supaya kerajaan malaysia boleh berunding dengan mereka supaya mereka diberikan hak di sabah. mereka ini bebas keluar masuk sabah filipin. sbb itu merka tahu dimena meraka berada.

Silap2, runding punya runding, kerajaan bagi merka IC dan undi BN nanti. bila BN menang, merka dapat tanah pula sebagai habuan secara otomatik menjadi orang melayu'' pilak ooo pilak''

inilah akibatnya projek IC BN. sekarang, apa sudah jadi, org pelipin sudah beratus ribu di sabah. inda lama lai sabah akan dibahagi tiga. sebahagian untuk pilak2 dan sebahagian untuk bugis dan sebahagian lagi untuk KDM.

ini kali laaa..mampus negeri fix deposit UMNO BN.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 4:06 PM
haha.. ye ke... xtau la plak kan.. malas nak campur hal politik... tp memang ramai pun filipinos kat sabah... agak susah nak kawal tu.. sebab sabah memang dah leaking dr dulu lagi... cara terbaik ialah perketatkan kawalan sempadan dr kemasukan warga filipin. Tp kalo tuntutan diorang ni dipenuhi jugak memang sah ada konspirasi tu..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 4:40 PM
Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:39 AM

BN/NAJIB JANJIKAN TANAH PADA PUAK MORO JIKA BN MENANG CENGAN BANTUAN PENGUNDI HANTU DEPA!MASALAHNYA, BILA DENGAR NAJIB NAK BAGI TANAH SABAH, TERLALU RAMAI YANG MASUK PAKAI BOAT, ITU YANG RAHASIA BN/NAJJIB TERBOCOR AGAKNYA!3 TAHUN LAGI YANG MORO PENDATANG JADI BUMIPUTRA DAN ANAK SABAH JADI MEREMPAT!INILAH PUKULAN BN/NAJIB/MUSA AMAN!BAGI SATU KALI LAGI, SATU KALI SJA UNTUK BN MEMERINTAH, HABIS TANAH SABAH GADAI DEKAT ORANG MORO FILIPIN!



Anonymous said...
February 15, 2013 at 4:49 PM
korg ni, mcm ank kecil sbuk2 nak kutuk mgutuk.. aku y duk LD ni ok jak pn... kitaorg mc aman n damai, x ada bunyi bom o apa2 y swktu dgnnya. jgnlah nak politikn suma isu, mmg rmai plipne d cni tp xkn smua 2 BN y pgil msuk?? bek korg fkir mcm mna nak majukn msia dgn adanya org2 hebat mcm korg dr sbuk nak slahkn BN.. parti mna pn y memrnth, x akan ada bezanya klu rkyt x brubh, asyik nak minta x pndai nak bri.. ops silap, pndai jgklah bg, bg msalah.. btulkan diri dlu bru slahkn org..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 4:51 PM
haha... moro ni pun bodoh jugak... yg datang ramei ramei bawak sepupu sepapat tu buat ape.. cuba dduk diam2 kan x menyusahkan org... ni siap macam nak berperang dah.. kalo siap ngan armada sekali xpe gak.. kemungkinan gak ada fight... ni bawak selaras M16 sorang jer... tu pun xtau berapa magazine sorang yg diorang bawak... paling2 pun setiap sorang ada 10 magazine.. 10 X 30 bullet... baru 300 das X 100 orang 30000 das tembakan yg mereka mampu lepaskan..berapa jam agaknye ble bertahan tu....



Anonymous said...
February 15, 2013 at 5:03 PM
Anonymous February 15, 2013 at 4:49 PM - Tulah... saya tengok insiden ni bukan dri sudut politik tp dr segi keselamatan macam dah over jer sampai pencerobohan bersenjata ni.. masih ingat lagi peristiwa kat greek Perak dulu... dimana rampasan senjata yg telah meragut 2 nyawa. Tunggu TLDM beli kapal tempur LCS nanti bagi kuat lagi pertahanan armada laut kita..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 5:26 PM
Bukan nak politikkan isu keselamatan negara, tapi jika tiada ic2 palsu yg UMNO beri percuma kepada insan2 dr Filipin/Indon, mereka ndak bisa keras kepala,don. Ini buleh bunoh penguatkuasa dan kayuh perahu ke tengah lautan. Dua tiga bulan masuk balik,lepas tu beli polis dgn uangringgit. Aku malu nak mngaku org LahadDatu,ikhlas cakkap. Tapi kaurang diatas bule bangga lagih. Mengong aku .



Anonymous said...
February 15, 2013 at 6:09 PM
Haha! yg sokong BN di Lahad Datu tu semuanya tinggal Filipinos & Indon jer..Semua tu anjing2 yg dpt IC free drp bangsa babi BN..thats why Anjing Lahad Datu tu still boleh cakap Lahad Datu tu masih aman sekarang ni..Negeri dah nak tergadai pun, masih BODOH lagi..Orang asal Sabah yg masih menyokong BN ni memang spesis BONGOK TAHAP TINGGI..Hasil negeri banyak, tp mostly hasil kena rembat dengan geng2 BN Semenanjung..BODOH..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 6:18 PM
Ini sebab apa..... sebab penguatkuasaan yg longgar... sabah dan sarawak negeri yg kaya tp hakikatnya kedua2 negeri nilah yg mundur dr pembangunan... Jalan masih berlopak2 macam naik kereta lembu... frasarana yg kurang... kami mengeluh sebab nilah realiti hidup org sarawak... memang x dinafikan bekalan air dan elektrik sudah disediakan di beberapa kawasan perdalaman tetapi pembangunan masih jauh ketinggalan sedangkan kita telahpun menjenguk tahun 2013... bayangkan ketika ini seseorang tengah sakit tenat dan ada ibu yg hendak bersalin terpaksa menempuh jalan yg berlopak dgn jarak pemanduan sekurang-kurangnya 45 minit untuk sampai ke klinik daerah... itulah kemajuan yg kami nikmati setelah 30 tahun usia.. tp lebih baik dr 30 tahun sebelum.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:06 PM
apapun..sentiasa la brjaga2....



Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:08 PM
Minta maaf jika mencelah tapi perkara ni suda lama berlaku dimana pulau sipadan pernah diserang oleh anggota abu sayyaf satu ketika dulu, bukan sekadar mainan kerajaan.. Xperlu lah menuding jari dengan pihak kerajaan saja.. Kita perlu btrima kasih juga dengan pihak kerajaan BN sbb dri dulu masih mempertahankan negeri kita dari tuntutan ksultanan sulu.. Kalo nda itu time, kita yang jadi kuntrik2 bikin bangunan, org pilipin yang jd Y.B.. Mau kamu bgtu? Buka-buka juga kunun buku sejarah tu.. Jgn dibiar buruk di almari.. Korang kutuk2 kerajaan BN, sekali tengok korang barisan pertama mengambil BR1M.. Kat semenanjung, PR belum memerintah dah buat hal.. Kumpul org ramai2 ntuk wat kecoh konon nya nak BERSIH.. Yang paling berani (di depan) pengikut PAS, sailang ooo.. Silap2 kalo antar kat palestin, dorang yang lari dulu (Maaf kalo ada yang terasa).. Korang yg suka kutuk kerajaan ni, dah lupakah yg korang TERLEBIH PANDAI ni dulu sekolah kat mana kalo bkan sekolah yg kerajaan BN dirikn.. Kta sabung mnyabung, Ktua2 PR ketawa2 smbil garuk pantat.. lepas tu kasi cium sma kmu sbb sokong sma dorang.. Hahahaha..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:21 PM
Anonymous said...
February 15, 2013 at 2:33 PM

jubur mama ko...



Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:27 PM
ini la hasil perjanjian damai yg kerajaan umno bn malaysia taja, yang tak puas hati kena hantar kat sabah untuk di pelihara oleh umno siap bagi ic cuma skrip filemnya ada kasar sikit maklum la nak takut2kan penduduk tulen sabah. mungkin ini la kumpulan2 atau hero2 wayang yg akan buat kacau klu umno bn kalah pru13. kalau betul2 ni pengganas kenapa perlu rundingan lagi kenapa tak tembak terus? kalu pihak keselamatan kita tunjuk garang sikit pati2 dari mana2 negara mungkin takut sikit masuk sabah.



Abdul Halim Ismail said...
February 15, 2013 at 7:42 PM
Aku heran betul, mereka ni masih tidak faham wang pembayar cukai dengan wang BN? Sama ke?????



Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:51 PM
Lawee, mngamuk lagi.. Nda tahan psiko rupanya pnyokong PR ni.. Hehehe.. Wangi kah pantat dorang? Hahaha.. Kami yg mnyokong kerajaan nda dikasi cium pantat, tp kami dikasi pendidikan yg secukupnya dan sesungguhnya aku bsyukur nikmat yg Allah SWT bagi biar sdikit (pelaksana adalah kerajaan).. Ko apa ko dapat mnyokong PR, bongok? Disuruh teriak bos mu (Ketua ranting,dahan,akar,daun,bunga,buah PKR) teriak saja ko.. tp nda tau apa2.. Itu nama nya BODOH + SOMBONG.. PR janjikan air free ntuk org sabah, lpas tu ko lah org pertama yg mnangis2 nnt di tv3 (aduan rakyat) sbb ndak dikasi air free mcm selangor n kelantan.. Dan mnta maaf, agama islam x ajar maki mama org, jd aku xmaki mama ko lah.. Sapa yg ajar ko bgtu? Ketua PR mu kah? Hohoho.. Hidup Malaysia!!!



Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:57 PM
Gambar diatas bukan gambar abu sayyaf lah. Dan lagi 1 jangan buat spekulasi slagi blom ada knyataan rasmi pihak berkuasa. Penyebaran gambar yg tidak rasmi ttg keadaan di lahad datu hanya akan mengeruhkan lagi situasi. Kalo copy image dari google sila letak tag gambar hiasan ok. Kawasan yg diceroboh dalam kepungan askar dan polis, wartawan pun x d benar masuk. Krisis berlaku menurut media filipina ada kerana MNLF mengempur kem Abu Sayyaf di Jolo dgn usaha membebaskan wartawan jirdan yg diculik, Abu Sayaf melarikan diri dlm kumpukan kecil dan dipercayai memasuki negara jiran bagi menyelamatkan diri, makumat dari negara kita pula bermacam macam versi, ada kata durang lawat keluarga dan lain2 lagi. Tuntutan sabah pula adalah tidak rasmi kenyataan nya. Tp pada pandangan saya agak mustahil buat masa ini mereka ingin berbuat demikian kerana pihak MNLF sendiri tidak pernah mengeluarkan kenyataan utk mgambil alih sabah. Oleh itu sebagai rakyat sabah janganlah kita mengeluarkan statement yg boleh mengganggu gugat dan mendatangkan kerisauan penduduk. Ini semua berlaku kerana konflik dalaman selatan Filipina sahaja yg menjadi mangsa keadaan adalah kita di sabah. Harap kawalan keselamatan laut dipertingkatkan, jangan terlampau siok berkempen pru13 seja, sampai tidak sedar pengganas suda d blakang rumah. Sekian.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 8:08 PM
Kita ni negara demokrasi, bkan negara republik.. apa2 hal mesti melalui rundingan, bkan main tembak saja.. kalo 100 ditembak, korang fkir keluarga dia kat pilipin duduk diam2 saja, mkn kropok smbil tgk tv? mesti dorang serang blik.. kalo dorang serang blik, berlaku lah perang.. itupun x bleh fkir kah? korang nak negara ni bperang? syukurlah PR x memerintah.. Bawahan ngok, atasan lagilah ngok..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 8:21 PM
setuju. mana boleh main tembak-tembak sahaja. lainlah kalo kumpulan itu yang mulakan tembakan dan buat kacau. mau keadaan betambah parah kah? ada prosedur bah dalam sesuatu konflik.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 8:24 PM
hai.. singkat btul fkiranmu nak... anonfeb15. 6.09pm
jd org biar berakal, jgn main maki jak, kita biar beradab wlu org biadap.. mcm kerajaan kita hehe..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:05 PM
Main point is, sebab projek IC la jadi begini. PILAKPIN ni ramai sudah di Sabah beranak pinak. Dorg ni mcm anjing ja. Bagi anjing makan, pastu bisuk2 limpas depan anjing, dia salak balik. Mana anjing tu ingat pernah dikasi makan. PILIPIN=ANJING. Hanya Sabahan yang tau. Siapa bukan keturunan Sabahan, walaupun lahir di Sabah, x akan tahu isu ini.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:13 PM
Propaganda BN untuk kekal berkuasa dan menguasai hasil kekayaan Sabah demi untuk mengisi perut buncit kroni.Berbilion Ringgit dibelanjakan untuk menaik taraf kawalan keselamatan negara tapi tentera Philipine bersenjata yang "berselipar jepun" pun boleh menyusup masuk Sabah.Adakah Sabah yang merdeka pada 31hb Ogos 1963 ini hanya umpama "Padang Paint Ball" kepada Kuala Lumpur dan BN UMNO.POSIK tokou ngawi Sabahan.!!!..bangkit untuk menguburkan UMNO BN dalam PRU13 ni.Ini adalah penghinaan kerajaan BN UMNO kepada seluruh rakyat Sabah Tulin.Mana kata-kata hikmat si Menteri yang mengatakan keselamatan Sabah adalah yang terbaik.Atau mungkinkah angkatan tentera yang mengawal sempadan Sabah / Philipine ni hanya dibekalkan dengan beberapa puluh keping zink sepanjang 8 kaki dan beberapa biji tangki biru untuk berkawal di sempadan dan tidak mampu berdepan dengan penceroboh yang membawa senjata api.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:14 PM
Penyokong PR sbuk sja mcri ksalahan kerajaan.. Tp x fkir dgn masalah yg telah dtimbulkan oleh Ketua2 PR.. Buat perhimpunan BERSIH(tapi bbau) smbil buat kkecohan.. Korang xtau, hasil daripada perhimpunan tu bole mnimbulkn huru-hara yg lg besar.. Cuba kta fkir, melalui perhimpunan itu mnunjukkn rakyat d negara kta x bersatu dan ini akan mnyebabkn negara Uncle Sem (Amerika) mnyelinap masuk k negara scara terang terangan k negara kta konon2 ny nak mndamaikn mcm cmpurtangan dorang kat negara2 islam yg lain.. cuba kta lihat, apabila dorng msuk cmpur ja mesti hancur negara tu ngan bom dorang.. korang nak ka mcm tu? Ketua2 PR ptut fkir dulu sblum wat smua tu.. N 1 lg, kta ni salahsatu negara islam, xmustahil mereka akn porak perandakn negara kta hasil daripada pemerintahan PR ( Parti Rejim)..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:26 PM
(Y) ni mesti cara BN untuk ambil kesempatan dengan rakyat.. HA HA HA



Anonymous said...
February 15, 2013 at 9:32 PM
Kalo btl Anwar tu pintar sngat, knapa dia xbuat kebaikn @ kmajuan di negara semasa dia jadi timbalan perdana menteri dulu? Yang berusaha Tun mahathir jga.. Sudah bgtu, sombong lagi.. Saya ingat dulu masa c anwar dtg ksabah (masih TPM), salam ngan rakyat pun x ada.. Skg bru t hegeh2 nak mundar mandir k sabah.. Kamu mau tau knapa, sbb sabah adalah "tiket" ny ntuk k putrajaya.. Lpas dia memerintah, pakar ekonomi nya ( penyokong2 PKR d sabah yg tau komen sja) menangis2 d tv3 sbb nda sdah dpeduli oleh ny mcm ibu2 tunggal dselangor.. Bru kluar dari penjara, naik jet persendirian sdah.. Bnyak pula duit nya kn? Mgkin ada tabung nya time d penjara kn.. skit2 lama2 jd bukit.. Kalo teda suda duitnya, apa susah.. bukit di sabah la digondol..



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:03 PM
tk pa..pribumi d sabah tk prlu risau...apa susah..klau filipin wt hal d sabah...bugis blh jd hero... klau bugis pla buat hal...filipin lak jd hero..bab sabah ni mmg tpt dorg suda..kita yg menumpang....



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:33 PM
This is scary.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:33 PM
Lahad Datu folks should be extra careful.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:36 PM
Menakutkan sungguh. Nanti Sabah jadi jajahan orang asing.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:37 PM
Harap pihak polis dapat menyelesaikan masalah ini.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:39 PM
Unbearable incident kicks in.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:47 PM
Masih banyak lagi yang ada tu.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:47 PM
How can they intrude our shore?



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:50 PM
lemah lemah...ni bru kumpln yang cikit dah boleh bolos masuk tempat kta.blum lagi kumpln yang mmg lama dah brdndam ngan ngara kta ni.harap perbaikilah mutu pertahanan ngara kita.....SNGAT LMAH NI!!!!!BAHAYA!!!!



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:54 PM
Investigations are highly needed.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:55 PM
Siasatan lanjut harus ada.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 10:55 PM
This is serious.



Anonymous said...
February 15, 2013 at 11:41 PM
apa pn y u org comen sya se7 cuma tidak menolak kemungkinan abu sayap apabila shj naik di tanah sabah sudah ada my kad siap untuk mengundi pru13 utk tolong najib supaya tidak masuk ke tali gantung monggolia.




Lester Sipang said...
February 16, 2013 at 1:36 AM
Isu keselamatan negara dipolitikkan oleh manusia2 bangang kat atas...sesiapa yg x pernah cop sepuluh jari atas nama nyawa n yang dipertuan agung mmg xkan faham apa itu kedaulatan negara.....



K-link system international said...
February 16, 2013 at 6:44 AM
Pada semua warga malaysia janganlah perslah pada siapa-siapa,yang jelas marilah kita kaum melayu bersatu padu, kita kekalkan yang ada seperti sekarang tak payah berangan untuk berubah yang belum tentu sama seperti yang kita nikmati selama ini.
Ambil iktibar negara mesir konon nak mengubah pemimpim baru tuk mengubah taraf rakyat, tapi apa yang terjadi,,dari negara yang aman menjadi kanja peperangan sebab menerima asutan yang belum tentu .

Kekalkan apa yang ada sekarang, buat apa nak beruba kalo kita belum tahu.

Sekali lagi mari kita bersatu pada padu dan menyokong apa yang ada pada saat ini, kelak kita akan lebih maju.,,,amin,,,



Anonymous said...
February 16, 2013 at 8:21 AM
Amiinn.. Saya sokong sma ko K-link system.. Sesama bangsa perlu tolong menolong, bkan caci mencaci.. Kalo xpuas hati, ckp trus sama YB kah, Ketua Menteri kah, PM kah.. Xperlu tkut mnyuarakan pendapat sbab kta yg undi dorang.. Korang berani ckp2 PM kat blog ja.. cuba korang direct trus ngan pmimpin kta luahkan masalah, slesai masalah.. Korang sbuk sokong PR, skali tngok dorang lg sandi..



Anonymous said...
February 16, 2013 at 8:43 AM
kalau di indonesia,sebelum penceroboh itu menjejakkan kakinya ke pantai,pihak tentera indonesia sudah tangkap mereka di laut atau pun di tembak jer...ini baru 100 orang dah tak boleh kawal....huh..hampe...cheq



Anonymous said...
February 16, 2013 at 9:28 AM
itu kalau di indonesia...ini malaysialah negara aman...negara yang banyak menghulurkan bantuan...sedarlah sikit bangunlah dari mimpi lena kamu tu...!!!!!!



Anonymous said...
February 16, 2013 at 10:04 AM
Anonymous said...
February 15, 2013 at 7:51 PM

cuba tanya bapak hang mungkin dia yg merancang semua tu.


Bakakuk/birumata



Anonymous said...
February 16, 2013 at 10:07 AM
Bukan menafikan cuma hamba ada teringat tentang kisah Al-Maunah yang di-skrip-kan sedemikian rupa suatu masa dulu. Banyak juga fakta yang dikeluarkan bercanggah dari sehari ke sehari. Akhir sekali tujuannya makin jelas, pembangkang dimomokkan, islam juga dipersalahkan. Saya nampak suasana ini ini seakan sama, lagi pula menjelang PRU. Kenapa? Kerana pihak pemerintah cuba sedaya upaya untuk mempertahankan baki kuasa yang ada walaupun dengan mencipta suasana takut dikalangan rakyat. Suasana ini sentiasa berlaku sebenarnya kerana United Malays National Organisation banyak belajar dari United States of America melalui APCO.



Anonymous said...
February 16, 2013 at 10:37 AM
k-link system international...kau kekalkanlah sendiri apa yang kau ada sekarang..kami tidak mau ikut kau...duduk di takuk lama dan ditipu oleh pemimipin2 yang korup :-)



Anonymous said...
February 16, 2013 at 10:46 AM
atm dan polis boleh selesaikan masalah ini dengan berkesan. saya bersyukur kerana keadaan di lahad datu aman dan terkawal. terima kasih kepada semua pegawai keselamatan negara khususnya yang bertugas di lahad datu an malaysia amnya



Anonymous said...
February 16, 2013 at 10:56 AM
Itulah klon yang dicipta oleh............untuk terus berkuasa dan klon ini menjadi pelindung kepada penceroboh.Yg hairan mereka ini saya nampak macam dibiarkan oleh penguatkuasa bermaharaja lela di tempat kita.Tengok kawasan Pasar ikan Lahad Datu siapa di dalam,di luar tengok siapa ada di situ.Mereka seolah di izinkan menjalankan aktiviti seludup di situ,Jual ikan dengan cara menipu.Penguatkuasa macam orang buta pakai tongkat.



Anonymous said...
February 16, 2013 at 1:22 PM
dah sthn aku tinggal kat LD x pnah skali pn aku msuk psar ikan, tengok dr juh jer. dlu time atachmnt cni thn 2007 pnh gak msuk, wkt 2 x lah teruk mcm skg.klu tgok btul2 kn, LD ni byk org asing dr org tmptn.

aku ni nurse, pnah skali 2 aku jmpa sijil lahir, mak bpk bwn tp ank WN, msa 2 sakit hati aku tgok, snang2 jak dpt WN, aku nk p copy tp time 2 la mesin copy 2 wat hal. geram aku.. ksian jgk kat mck 2 aku marah x psal2 coz slah org y krj kat jpn cni. mcm mna hal2 mcm ni ble lpas aa, pelik aku..

nak slahkn BN?? x pyahlah, bkn najib y duduk kat kauntr p daftr sapa y WN/ BWN.. byk hal y trjd sbnrnya bkn slah pemimpin, tp slah org2 bwahn y buta mata klu nmpk duit. x yah lah nak korup skg ni, byk krj halal kita leh wat.

rmai y krj kat cni pn bkn asal LD, ada kwn sndr x mo blik LD coz x suka ngan keadaan d cni.

apapn, aku x slahkn krajaan coz y pling kna alert dlm isu taraf wrgnra ni ialah org2 y krj kat JPN. bsar kuasa korg geng, hopefuly jgn lepas pndg kes2 mcm aku cite td lg ya.. nnt kesian plak anak aku x dpt biasiswa coz ank2 indon dh dpt..



Anonymous said...
February 16, 2013 at 2:42 PM
Betul.. mcm bodo becakap. Belajar tinggi2 baru ekut politik.. kan nampak bodo skrg org baca. Sikit2 politik.



Anonymous said...
February 16, 2013 at 2:46 PM
Ini negara sepa rajin kaya.. sepa malas miskin.. jgn ko punya bangsa miskin ko salahkan kerajaan. Belajar rajin2 kerja rajin2.. bukan aramaiti ja kerja.Bodoohnyaa kau.



didiey88 said...
February 16, 2013 at 3:23 PM
pukimak la.....kasi peluang la bodoh pemimpin baru sekurang2nya 5 tahun...klu dak tunaikan jnji kita tukar lagi pemimpin...kita rakyat bh...kuasa d tngan kita...lagi 1, aku dak puas ati...sabah ni bnyak hasilnya...tp yg kaut untung semua p smenanjung...baru penduduk sabah mcm pendatang asing paksa cari keja d smanjung...gaji d sini kecik....sepatutnya kita yang lebih maju bah kita yang sepatutnya lebih kaya dari semenanjung....sial betul...dak adil!!!maka d sabah ni la punca hasilnya....bangun la wahai orang sabah!!!



Azwan Alihuddin said...
February 16, 2013 at 3:38 PM
Bolehka kau tulis dengan bahasa yang baik? Ini bikin susah mau baca bah..




Azwan Alihuddin said...
February 16, 2013 at 3:40 PM
Bolehka kau tulis dengan bahasa yang baik? Ini bikin susah mau baca bah..




Anonymous said...
February 16, 2013 at 5:50 PM
Salam semua bagi yang beragama islam, saya sedih tengok orang2 islam bagi komen2 di sini macam bukan orang islam dan tidak berpelajaran.Ingatlah! Menghina orang, maki orang dan menggunakan perkataan2 kotor itu bukan ajaran islam dan bukan kerja orang2 yang berpelajaran.Itu kerja budak samseng jalanan, yang tidak berpelajaran. islam itu indah dan baik. Cubalah saudara/saudari berfikiran terbuka dan positif.Tolonglah...jangan berlagak pandai jika tidak tahu apa2. Orang putih kata "LITTLE KNOWLEDGE IS DANGEROUS". Kita jangan politikan semua perkara. Cuba tuan2 bagi komen2 yang berfaedah tanpa maki hamun orang lain "KATA DULANG PAKU SERPIH KATA ORANG DIA YANG LEBIH". Kita jangan cuba ikut/tiru negara2 yang bergolak dan huluhara sbb semua itu hanya merosakkan dan merugikan negara. Ingat tuan2 semua orang ada keistimewaan/kelebihan dan ada juga kekurangan. Kalau tuan2 bijak pandai cubalah bertanding jadi pemimpin, supaya tuan2 tahu langit itu tinggi ka rendah.Mungkin kalau tuan2 jadi pemimpin pun belum tentu baik dan boleh memajukan negara. kalau tuan2 betul bijak pandai bercakap dan banyak tahu pasal sabah dan sejarah tolong tampil ke mahkamah tinggi kota kinabalu untuk beri keterangan. Akhir kata saper pun yang tuan2 sokong tak kira BN atau PEMBAKANG tolonglah jadi orang yang baik2 dan berfaedah.

***terminator



Anonymous said...
February 16, 2013 at 6:43 PM
di Sandakan karang ni mmg ramai pendtg filipin,siap sekolah d sabah diajar pula olh guru2 tempatan.kebanyakan ibu bapa meka ni x pentingkan akademik anak meka.janji skole kira oklah tu.kdg kala 1 bilik darjah memuatkan hingga 50 org murid.cuba bygkan, tulah Sabah ni brada dlm kedudukan terbelakang dr segi akademik di banding dgn negeri lain. ada pula tu yg 5 tahun x pernah skola tiba2 masuk kelas thn 6.cb bygkan.inilah dilema pendidikan di Sabah. mundur,mcm tiada pembelaan...



Dhani Kun said...
February 16, 2013 at 7:36 PM
Kasihan sungguh rakyat Sabah ni. Kena tipu oleh skrip mainan politik pihak yang kelihatan seakan-akan hendak tumbang. Yang menjadi mangsa adalah rakyat Sabah sendiri. Kalau rakyat Sabah masih tidak mahu bangkit membuat perubahan, jangan hairan kalau SABAH ni jadi FILIPINA.

Kalau kita telusuri sendiri sejarah politik SABAH, Tun Mustapha adalah pemimpin yang membawa masuk PATI ke Sabah dan memberi kewarganegaraan kepada mereka. Hasilnya, inilah dia. PATI bermaharajalela di bumi Sabah. Tapi, masih ada juga orang yang mempertahankan pemimpin mereka padahal pemimpin yang mereka pilih ituah yang menyumbang kepada kedatangan PATI di SABAH.

Ini Kali Lah !!



Anonymous said...
February 16, 2013 at 8:14 PM
Assalamualaikum to didiey88 February 16, 2013 at 3:23 PM =

Pandai btl ba budak ni.. Anak sapo la ni.. Bagus ko jd wakil rakyat @ ketua menteri @ menteri kewangan di sabah ni, aku sokong kau 2%.. Tapi sebelum tu aku humban dulu mulutmu ngan taik sapi.. Kalo nak gaji tinggi, belajarlah rajin2.. Kerja ngan kerajaan.. Ndak jga ko t'maki2 mcm tu.. Hurmmm, anak sapo la ni..



Anonymous said...
February 16, 2013 at 8:35 PM
minta 1 bilion kasi pagar rumah saya...... he he hantar itu askar di lok kawi,kota belud,harrington, jaga sempadan saja bah,mana boleh kasi biar dia orang masuk macam tikus.kalau kita fikir mereka ini bahaya then tangkap semuanya ini kita mau kasi makan minum lagi.malaysia bukan kedai kopi,mesti ada deadline untuk semua 3 hari tidak menyerah serbu sajalah,al maunah kamu serbu ini kamu bagi peluang.ini yang buat saham PM turun...........................get them all,leave no trace.kalau tidak dapat pakai ANGRY BIRDS.



Anonymous said...
February 16, 2013 at 9:06 PM
masalah skg ni adalah masalah besar walaupun kita dah merdeka lama tapi nampaknya mereka masih angap Sabah sebagai mereka punya, kita harapkan angota keselamatan kita dapat tangani dgn baik.bagi mereka yang asyik politikkan semua perkara jgnlah begitu angota keselamatan kita bertaruh nyawa untuk mempastikan negara kita sentiasa selamat.sepatutnya kita rakyat Sabah bersatu untuk pertahankan kedulatan negara daripada ancaman luar.



Anonymous said...
February 16, 2013 at 9:58 PM
Semoga tiada pertumpahan darah yg terjadi.. Amiinn...



Anonymous said...
February 16, 2013 at 10:46 PM
Diceritakan Rasulullah ada memohon doa pd Allah SWT, drp 3 doa hanya 1 ditolak Allah,iaitu Nabi mohon spy umatnya tdk berkelahi dan permusuhan Allah tdk perkenankan. Ketika wfatnya, Nabi bukan sebut harta, isteri, cucuk, kwn dsbnya ttpi yg disebut ialah Umatku...umatku..umatku. Suatu ketika Nabi berdoa " Ya Allah jdikan aku dlm golongan yg sedikit " Sahabt yg mndengar bertanya mengapa Nabi berdoa demikian. Dlm quran disebutkan....sgt sedikit manusia itu yg bersyukur.Maka aku ( Nabi ) mohon dlm golongan sedikit itu, iaitu golongan yg bersyukur....( Fikir-fikirkanlah.... )



Anonymous said...
February 16, 2013 at 11:33 PM
To Anonymous February 16, 2013 at 10:04 AM:

Hoi bangsat, ko duduk d sabah tp trep2 ckp smenanjung pla.. Bikin geli2 aku dgr.. Mgkin bapa tiri mu c anwar yg suruh dorang buat huru hara supaya kerajaan BN dapat malu.. Style pembangkang kn bgtu, kuat mngasi malu.. mcm ko la ni, org sabah tp ckp smenanjung.. Bikin geli2.. Bikin malu org sabah sja bah..



Anonymous said...
February 16, 2013 at 11:40 PM
Ya Allah, jadikan aku dan keluarga ku tergolong dalam orang yang sedikit itu. Amiin.



Anonymous said...
February 17, 2013 at 12:14 AM
Bodoh punya sultan sulu..itu datu akjan kasih hapus.rakyat pilak pun nda terjaga ada hati mau ambk sabah!saitan!pilipin buduh!kasi berenti pas pelarian imm.13.buat apa lg d kasih!datuk musa aman apa lagi!



Anonymous said...
February 17, 2013 at 3:49 AM
mana gambar penceroboh tu. yg 2 ekor tu anggota paskal memang dia orang pakai sut us marin . lanun pantai



Anonymous said...
February 17, 2013 at 4:10 AM
Bergaduh sebab politik? Hahaha, kesian..kesiann..kesian tengok korang semua yang terlalu obses dan taksub dengan politik..jgn pandai bercakap.. buktikan ape je kemampuan korang untuk bangunkan negara..berfikir guna kepala otak...bukan kepala lutut.....memalukan..x salah berpolitik..tp sampai keamanan negara pon nak dipolitikkan..payah la hidup bro n sis...siap bermaki-maki lagi...malu sebab berpuak-puak...jangan jadi macam orang jahiliyah :) setiap orang ada pandangan masing2..diam x bermakna kalah..jangan menyalak x tentu arah bro n sis..be professional.. :)



Anonymous said...
February 17, 2013 at 7:15 AM
Mreka ni tdk thu sejarah. Asalnya Sabah( nma selepas merdeka )drp perkataan pisang Sabba yg byk ketika itu dan hingga sekarag pun ( Kuih pisang goreng ). Sabah diberikn kpd sultan sulu krn membantu sultan Brunei mlawan pemberontaknya.Lepas tu, Sabah dibagi kpd British wktu tu krn membntu Sultn Sulu mlwan pemberontakknya di Selatan Filipina.Sebagai balasan sabah diberikan kpd British. British tukr jdi nama Borneo lpas mrdeka nma Sabah melalui malaysia pd 16 Sept....( cuti utk sabah sja tiap thn, sempena peristiwa itu )Dlm perjanjian itu disebutkan( tdk pasti aku perenggan yg keberapa ) Kesultanan Sulu tdk akan menuntut SABAH selagi ada BULAN n MATAHARI. Malysia sbagai membalas jasa (Tdk mjdi kemestian ) akn memberi saguhati RM..Ribu, tiap thn kpd kesultanan sulu ( Perjanjian ini ada dlm simpanan krj Mlysia n Britian )Sabah dlm Malysia rujuk SURUHANJAYA COBBOLD yg dibuat utk pendpt penduduk sabah tentang ke masukan ke MALAYA lepas tu MALAYSIA majoriti setuju....Kesultanan Melayu Melaka jajahan takluknya sampai ke Indonesia. Kerajaan Islam Uthamaniah, Abbasyiah sampai takluk ROME(Sepanyol)dan negara barat lain.Zaman Nabi sampai ke China ( sbb tu ada ada hadis nabi " Tuntutlah ilmu sampai ke negara China )...tpi itu dah TINGGAL SEJARAH. Sabah dah diisytiharkan Negeri merdeka dlm Negara Malaysia...tuntutan sabah oleh Mereka ni dah tdk ada, mungkin cemburu sb sabah kaya ada BRIM, senang berniaga dan mcm-mcm lgi. Lgi pun mereka ni ada beberapa puak berpecah nanti gaduh lagi sesama mereka...Sana tak aman sb tu ramai msuk sini.



Anonymous said...
February 17, 2013 at 8:13 AM
sambungan...crita TINGGAL SEJARAH..PM ada mklumkan tdk mau ada insiden tdk diingini sb mereka ni adalah saudara kita.Betl tu ada dalilnya "Sesungguhnya org Islam tu adalah bersaudara maka damaikanlah diantaranya " tpi bukan anggap mereka warga Malaysia. Pnduduk Palestin saudara kita tpi bukan rakyat Malaysia. Indonesia saudara kita tpi bukan warga Malaysia ni saudara krn sebab seagama.Org tanya, sesama Islam berperang msuk syurgakah ?. Yg membunh msuk neraka krn bunuh utk kuasa mcm di Syria, Mesir, Irag dsb, tpi klu bunuh krn mempertahankan diri tak ada masalah. tpi bunuh nak itu ini masalah. Klu nak mempertahankan Islam msuk syurg mcm MORO/MILF pertahankan wilayah Islam di Selatan Filipina drp penjajahan Filipina yg bukn Islm. Syiria perang utk agamakah ? kan pemerintah Islam n ryt pula dah Islam apa masalah. Aku bersyukur di bumi Malaysia khasnya Sabah aman dan damai wlaupun ada jg kegiatn jenayh spt kcurian dsb tpi tk lah teruk sgt parti pun ok jg..BN islam jg ketuanya, Pembgkang PAS n Keadilan Islam jg diatasnya..aku ambil jln tengah... Murut,Kadazan/dusun,Bajau,India,Cina,Bisayah,(Bugis,suluk)n suku kaum yg tdk disebutkn sini yg dah dpt kerkytn sama ada taraf penduduk sementera,tetap atau dah dpt keraytn Mlysia sb lebih 10 thn menetap di Mlysia krn sb 3 cara ( Rujuk Perlembagaan cara seseorang dpt keraytan )Pengalaman Hj thn 2012 mmg negara Arab bergolak sesama sendiri kcuali Palestin dgn Yahudi(bukan Islam). Madinah n Mekah aman org tdk berani buat kecoh sb...Rujuk hadis ini.lebih kurg begini mafhumnya." Sesiapa yg buat maksiat dan huru hara diMdinah n kwsannya Allah akan mlaknatnya" Salam hormat...maaf jika ada yg tersinggug sekdr perkongsian maklumat yg baik.



pemilik.hati said...
February 17, 2013 at 11:18 AM This comment has been removed by the author.



Anonymous said...
February 17, 2013 at 11:26 AM
Anonymous said...
February 16, 2013 at 11:33 PM

ko pula keparat...pecacai angkat najis..



Anonymous said...
February 17, 2013 at 11:27 AM
skrip seterusnya dah keluar, "penceroboh" yang di katanya bersenjata pakai baju askar tu keturunan sultan sulu, mintak jadi rakyat malaysia, mintak jadi askar kat sini, macam cerita penglipur lara dah ni. tunggu skrip seterusnya.. Adakah mereka akan diberi kerakyatan?? adakah kerajaan bertegas?? kata tidak keada mereka??.. hehe.. maka semua orang akan percaya kerajaan tidak berkompromi tentang isu kewarganegaraan. isu pengundi hantu tidak wujud.. tutup cerita..



Pertubuhan USCO said...
February 17, 2013 at 1:13 PM
Berhubung tuntutan kumpulan yang menyamar sebagai pejuang sulu,
Itu hanya alasan kumpulan yang tidak diketahui matlamat mereka.

1 .pengiktirafan sebagai tentera kesultanan sulu.
2.menghentikan pengusiran orang2 sulu.

Seharusnya tidak timbul sama sekali kerana sulu atau suluk adalah bumiputra Sabah.

Tuntutan sedemikian boleh mencemarkan nama baik orang2 sulu atau suluk bumiputra Sabah. Dan tuntutan ini akan mencetuskan rasa syak yang tidak diingini terhadap orang2 sulu atau suluk.

Setahu saya kerajaan Belum pernah mengusir orang2 sulu dari Sabah.
Apahal pula kumpulan berkenaan boleh membuat tuntutan sedemikian.
Sabah adalah tanah air orang2 sulu atau suluk di sabah.

Saya menyeruh kepada rakyat Sabah, janganlah mempercayai kumpulan berkenaan,yang kita tidak tahu apa matlamat mereka.
Presiden usco



Anonymous said...
February 17, 2013 at 2:10 PM
lol



Anonymous said...
February 17, 2013 at 2:19 PM
kepada budak2 semenanjung yang taik pkr yang tak tahu asal usul sabah, jangan lah nak memandai2 dan buat spekulasi songsang kamu. sabah sebenarnya bukan lah milik orang2 suluk. mereka sebenarnya perompak yang nak merompak sabah dari dahuluuuuuuuu lagi sejak zaman nenek moyang kami lagi, tapi niat mereka tidak kesampaian sebab tidak dikabulkan oleh tuhan yang Maha Esa Allah swt.



Anonymous said...
February 17, 2013 at 2:26 PM
cerita2 mereka(orang2 kesultanan sulu) yang kononnya sabah ni mereka yang punya, itu semua tipu belaka untuk mengabui mata masyarakat dunia. cerita palsu ini di wujudkan oleh PERJANJIAN PALSU antara orang2 sulu dengan PENJAJAH BRITISH sebelum wujudnya malaysia.



Anonymous said...
February 17, 2013 at 2:41 PM
kalau benarlah sabah ni mereka pernah duduki, mana bukti2nya? mana peninggalan2 tapak warisan mereka? mana dia kuburan2 lama masyarakat kesultanan sulu? mana? naaaaaaa..tiadaaaaaaaaa. tipuuuu jak tu semua.
saya memang orang peribumi sabah mengalu2kan kedatangan orang luar kalau mereka datang sini untuk MEMAKMUR kan bumi sabah betuah ini, saya ucapkan selamat datang TETAPI kalau mereka nak datang sini untuk membuat kacau saya ucapkan GOOD BYE!!!



Mohammad Jaidy Kanaps said...
February 17, 2013 at 3:31 PM
Kasi2 apa d org mintak 2.bnyk jua bh harta sabah nie.sedekah kan.yg penting BN menang



Mohammad Jaidy Kanaps said...
February 17, 2013 at 3:34 PM
Kalu dh maju.bru mintak bahagian.napa dlu2 x dtg pg lhd datu.




Mohammad Jaidy Kanaps said...
February 17, 2013 at 3:37 PM
Kasi2 apa d org mintak 2.bnyk jua bh harta sabah nie.sedekah kan.yg penting BN menang



yakanz music xpress said...
February 17, 2013 at 4:54 PM This comment has been removed by the author.



yakanz music xpress said...
February 17, 2013 at 4:56 PM
terus terang kami katakan disini keluarga kami dari dulu memang sokong kerajaan yang sedia ada...puas hati....



yakanz music xpress said...
February 17, 2013 at 5:00 PM This comment has been removed by the author.



Mohammad Jaidy Kanaps said...
February 17, 2013 at 5:50 PM
Puas hati bh



Anonymous said...
February 17, 2013 at 6:04 PM
jadi ko mo undi siapa?.. parti pakatan pembangkang?... lagi bodoh dan paloi.. ko kasitau sini siapa lg yg layak kita undi..



Anonymous said...
February 17, 2013 at 6:41 PM
oooi author jangan lah padam2 coment.. kalau asyik padam2 komen, bagus tak payah wujudkan blog ni! zzz. apa la..



Anonymous said...
February 17, 2013 at 11:45 PM
buat mulut2 longkang memaki hamun org tk tentu pasal,tk payahlah nak menghina itu orang ini..apa lagi nak maki kerajaan n sultan sulu satu lagi kalau nak maki kaum suluk ni maki depan2 supayah kamu dapat habun sebagai hadiah 'pujian' utk bangsa ni...kamu nie sengaja cari pasal dgn org...lg 1 pkj jpn n krajaan bukan bodoh tau membabi buta nak bagi taraf kwn pd sesiapa...fikir guna otak buka guna kepala lutut mcm tk berpelajaran!



Anonymous said...
February 17, 2013 at 11:51 PM
Biarlah admin nak delete pon..blog dia..klo rasa xnk kena delete..pegi buat blog sendiri..xde sape halang..author tu mesti ade sbb trsendiri padam comment..think before say..think before act



Anonymous said...
February 18, 2013 at 12:03 AM
STUPID!!!!!!!!!!!!!!!



Anonymous said...
February 18, 2013 at 12:24 AM
Sabah ada 3 juta penduduk,.ni 100 orang jer? yg pti klu join dorg pun boleh,..ibarat semut lawan gajah,.orang sabah sendiri pun ketawa tgk ni,.nak tuntut sabah dlm kesulatanan sulu? lol,.agak2la mimpi2 tu suma.
- waris pejuang Kumpulan Gerila Kinabalu,



Anonymous said...
February 18, 2013 at 12:28 AM
yes,. definitely right,..kenapa suma dorg ni dtg time sabah aman? knp tak masuk ikut berjuang masa penjajahan jepun british tu suma,..bodoh punya militan,..masuk perang la time2 susah,.bukan nak senang2 jer tuntut benda yang mustahil. arwah moyangku lagi berjasa dari dorg. klu Sabah hantar 1 jer bekas2 pejuang ni,.100 org tu sure tumpas. pegila selamatkan negara sendiri dlu oi..
-waris pejuang Force 136



Anonymous said...
February 18, 2013 at 12:41 AM
orang2 sabahan ni memang tak berakal suka hati je hina org suluk, ccakap PILAK kamu tau kah apa pilak DUIT lah sebab tu org2 suluk ni banyak duit semua bisnes habis kamu selalu panggil pilak..kamu apa kamu tau suka duduk d hutan mcm monyet minum tapai klu masuk bandar gadis2 nya habis jual badan yg lelaki nya kumpul2 minum mantako' lepas klu orang suluk maju kamu dengki..klu kmu tak puas hati saya alu alukan datang lah ke pasar pilipin sampai sana kamu cakap lah apa kamu mau tunjukkan ketidak puasan hati kamu...orang suluk pun ada hak d sabah bah....kamu kuat kawasan pantai barat je sandakan,lahad datu,kunak,semporna,tawau siapa yg hero suluk lah bugis la.....ic projek kan.............tapi kamu harus ingat ic projek sudah 3 keturunan ratusan ribu sudah masuk kerajaan...kenapa baru skrg kamu timbulkan isu ini? sudah lambat lah sayang oi.....buang masa kamu saja bagus kamu p masuk hutan la jadi amu' aku orang suluk tetap sokong kerajaan hingga hujung nyawa...kamu maki hamun apa aku kisah kita sama sja WARGANEGARA MALAYSIA cuma beza dia KAMU TAK BERTERIMA KASIH PADA BN kamu ikutlah pakcik kamu c ANUAR...klu kamu mau fight datanglah ke pasar ikan safma aku kasi ikan free lagi........sabahan vs sulukan.



Anonymous said...
February 18, 2013 at 1:48 AM
btul tu. yg kaya d sabah ni bknnya pribumi. Dorg cuma tau makan gaji ja. pastu dengki tgk org yg konon ic projek lebih kaya. aku tgk bugis dgn bajau jauh lebih kaya banding dgn dusun2 tuh.



Anonymous said...
February 18, 2013 at 2:36 AM
Bugis berjaya kerana "Rajin Berusaha"..ndak mcm pribumi ..



Anonymous said...
February 18, 2013 at 2:36 AM
Bugis berjaya kerana "Rajin Berusaha"..ndak mcm pribumi ..



kun mamad said...
February 18, 2013 at 3:49 AM
ni gambar paskal..komando tentera laut malaysia...suma noob..



Anonymous said...
February 18, 2013 at 4:07 AM
Ni pasti ko perna kne peluk sama big mama..ala nganku saja bahh..sedap kaa??ketiak masam ka??



Anonymous said...
February 18, 2013 at 4:16 AM
Puki mak lu....ini semua kerja unmo parti haram jadah...



Kompek Itam said...
February 18, 2013 at 4:56 AM
Banyak org asing d sabah kerajaan bkan x tau tp dah d bayar jd buat2 bodoh jer yg mati org tempatan nnti klu pilihan raya rakyat pula d bodohkan sibuk nak itu ini tp kebanjiran bertambah parah lebih baik org yg d tangkap simpan dlm penampungan 7 bulan bagi dia rasa derita hidup d malaysia



LeeZ said...
February 18, 2013 at 6:20 AM
yupp tu gambar paskal n komando malaysia...bukan gambar kumpulan tu...apa raa...

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment