Thursday, February 7, 2013

RG2011... Tiada Paksaan, Tekanan @ Ditukarkan...

 

Perkara tajuk di atas dipraktikkan oleh umno.
Tetapi, In Sha Allah...di bawah PR semua kebebasan utk kakitangan awam diberi...
Alhamdulillah..
 
 
 
PAS Jamin Kebebasan Cengkaman & Campurtangan Politik Pada Perkhidmatan Awam
Posted on Friday, February 08 @ 09:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Hebahan Oleh Tuan Ibrahim Tuan Man

PAS menyeru kakitangan kerajaan agar keluar dari kemelut tekanan penguasa politik dan campurtangan melampau Umno dalam Perkhidmatan Awam selama ini.

Pelbagai tekanan dan paksaan yang dikenakan ke atas kakitangan-kakitangan bagi menyokong program dan agenda Umno. Pelbagai  surat tunjuk sebab dikeluarkan yang langsung tidak berkaitan dengan tugas rasmi.

PAS mengingatkan bahawa perkara ini boleh dihentikan dengan para kakitangan perkhidmatan awam, termasuk polis dan tentera membuat perubahan dalam pilihanraya ke 13.
Campurtangan melampau Umno juga menyebabkan ramai kakitangan awam ditukar, diberi amaran dan ditahan kenaikan gaji dan pangkat, semata-mata dilihat tidak menyokong Umno.

Selagi Umno-BN terus berkuasa, mereka akan terus ditekan dan dibuli bagi menghadiri pelbagai program Umno dan melakukan perkara-perkara untuk agenda Umno, walaupun perkara itu bertentangan dengan naluri dan sifat mereka untuk kekal berdikari dan hak membuat pilihan sendiri.
Menjelang PRU ke 13, seluruh kakitangan awam diminta bertindak dengan bijak bagi menghentikan campurtangan melampau ini, dan bertindak keluar dari tekanan dan paksaan politik ini dengan memberi mandat kepada PAS dan Pakatan Rakyat.
PAS bersama Pakatan Rakyat memberikan jaminan Perkhidmatan Awam akan dibiarkan bebas dan berdikari daripada cengkaman dan tekanan politik jika diberi mandat nanti.
Para kakitangan awam tidak lagi perlu risau dan takut untuk melakukan perkara yang betul yang tidak disukai parti pemerintah sehingga menyebabkan mereka ditukar dan dipisahkan daripada keluar dan kesan kepada gaji, pangkat dan masa depan mereka di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat yang menjunjung konsep kerajaan bermoral dan adil seperti yang dituntut Islam.

Dato Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan PAS Pusat

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment