Wednesday, January 12, 2011

RG09... Birthday Cake Afiqah

 


DSC_7746
10 Januari lalu, anak perempuan saya Nurul Afiqah bt Mohd Anas telah menyambut hari lahirnya ke 13 tahun.  Dah besar anak mama & abah ni.  Sememangnya mamanya yang tukang buat kek ini akan bertanya kek apa yang diinginkan.  Afiqah kata kakak nak krim yang sedap..tahu la kek apa yang dia nak.  Senang kerja saya. Apa yang saya kena buat dulu ialah membuat kek span coklat.  Inilah keknya.  Hehe..tak siap lagi la..mau muncung mulut anak dara ku itu kalau inilah kek yang mama dia buat.  
Kemudian, saya memeriksa di dalam chiller apa yang saya ada..oo, ada buah ceri hitam, buah dalam tinCool.  Memang senang kerja saya kalau barang semua dah ada.  Fresh Cream memang selalu sedia ada kat rumah di dalam freezer.  Okay, operasi bermula dan inilah hasil keknya.
DSC_7750
Saya menyiapkan dekorasi kek ini dalam masa 30 minit. Lega bila dah siap!  Berminat nak belajar buat kek macam ni untuk birthday anak anda.  Boleh attend kelas demo saya membuat kek ini pada 23 Jan 2011.
DSC_7758
DSC_7755
Nurul Afiqah senyum je tengok kek birthday.  Mama lupa nak letak Papan Tanda Happy Birthday Innocent.  Tapi okaylah kakak kan.  Semoga Kakak menjadi anak yang berjaya di dunia dan akhirat serta menjadi Muslimah yang baik. Amin.
DSC_7769-1Ini pula Swiss Roll yang masih dalam proses RND yang digulung bersama Tiramisu Filling..Kek Gulung ini begitu laku sekali.  En. Suami request  nak kek ni lagi..sedap katanya..lembut membelai lidah katanya..hahaha..  Membuat kek ini menggunakan teknik Chiffon Cake Method memerlukan teknik-teknik yang tertentu, jika tidak kek yang terhasil akan bantat jadinya.  Anda juga boleh mempelajarinya dalam Demo Baking Cakes for beginner pada 23hb Jan 2011 ini.
Okay,  untuk kelas demo pada 23hb Januari 2011 ini masih ada lagi 2 kekosongan.  Bertempat di Piqa Bakery di Klang (Peta) Yuran kelas ini hanyalah RM50.00. Hasilnya dibawak balik oleh peserta.  Jika berminat sila hubungi saya di talian 016-2951473 ya.

Lepas ni nak buat pau pula, requested by my little prince Muhammad Muaz.
--
Juraiza aka Nomie

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment