Tuesday, January 11, 2011

RG09... Perpaduan Melayu atau perpaduan Islam?

 

salam sumer.
haa...fas suka sgt dgn tajuk subjek kat bawah ni..sebagai soalan penggerak minda pepagi nih..
tapi tolong jgn rasa tercabar eh..
ni soalan yg perlu jawapan ikhlas je... hehehee...
peace to all..
 
 

From: SahabatInteraktif@yahoogroups.com [mailto:SahabatInteraktif@yahoogroups.com] On Behalf Of nor wahid
Sent: Tuesday, January 11, 2011 7:39 PM
To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Subject: Re: [sim] BINCANG : Perpaduan Melayu atau perpaduan Islam?

 

Salam semua,

Ana nak tanya sikit pada yang bijak pandai dekat sini dan juga Melayu Fanatik, Jawab dengan Ikhlas (tak perlu maki hamun atau kutuk mengutuk) semoga yang keruh dapat di jernihkan dan yang kusut dapat di uraikan, yang kabur akan jelas dan yang dah jelas akan bertambah terang.

1. kenapa bila di sebut Perpaduan Melayu sahaja mesti PAS kena ikut UMNO? Tak boleh ke UMNO ikut PAS? Sebab asasnya Melayu tu Islam dan Islam tu Melayu (pandagan yang diguna pakai UMNO). So Pas memang terang2 memperjuangkan Islam dan meletakkan Islam sebagai perlembagaan Parti?

2. Kalu UMNO meletakan perjuangan Melayu sebagai no one, bagaimana pula kaum bumiputra lain seperti kadazan dusun, senoi dan sebagainya yang menyertai dan menjadi ahli UMNO? Apakah kaum-kaum ini akan di panggil "MELAYU" juga?

3.Kalau perpaduan Melayu agenda utama UMNO kenapa perlu lagi bergabung dengan MCA, MIC dan lain parti bukan Melayu?

4. Kenapa hanya UMNO sahaja boleh bergabung dengan Parti bukan Melayu, bila Pas bergabung dengan PKR dan DAP seolah-olah satu kesalahan besar?

5. Betulkah bila PAS bergabung dengan DAP sangat bahaya pada orang Melayu? Sedangkan semua orang tahu sebelum ini hak keistemewaan orang melayu, tanah rizab melayu, dan macam-macam Melayu lagi termasuk kuasa Raja-Raja Melayu, Singapura, Pulau Batu Putih, Telaga Minyak kat Limbang, Tanah KTM kat singapore hilang akibat pergabungan UMNO dengan MCA, MIC, PBS,PPP dan sebagainya. Jadi siapa yang lebih bahaya kepada orang Melayu?

KESIMPULANYA DI SINI BUKANKAH PERPADUAN MELAYU ITU HANYALAH UBAT UNTUK MEMULIHKAN SOKONGAN PADA UMNO DAN SEBAGAI TONIC UNTUK MEMPERTAHANKAN KEKUASAAN UMNO DALAM KERAJAAN?  BAGI SAYA MAAF CAKAPLAH, ORANG YANG BERCAKAP PASAL PERPADUAN MELAYU TAK UBAH SEPERTI BERCAKAP PADA ORANG BISU DAN BUTA. DENGAN KATA LAIN KEPALA DAH MASUK AIR.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment