Wednesday, June 15, 2011

RG2011... Info Kesihatan: Menyiasat ke kencing manis 3

Menyiasat ke kencing manis 3
Posted on Wednesday, June 15 @ 06:13:24 PDT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Pendapat Oleh: shamy

"Analisa dari Al-Quran dan Hadith menunjukkan setiap bahan utama perubatan mempunyai EMPAT ciri utama iaitu pertama, keupayaan membunuh kuman, kedua, kemampuan membuang bahan-bahan keperluan tubuh yang berlebihan atau bahan-bahan merbahaya, ketiga, kebolehan membaik pulih sel-sel tubuh yang telah dirosakkan oleh penyakit, dan keempat, kewujudannya diterima baik oleh sel-sel tubuh - tidak ada kesan sampingan. Adakah ubat-ubatan saudara mempunyai keempat-empat ciri seperti yang disarankan oleh agama?

Jika semua ciri-ciri ini ada pada sesuatu ubat, Insya Allah bukan sahaja penyakit kencing manis yang akan pulih, malah semua jenis penyakit. Kaedah rawatan yang lebih lengkap ada DI SINI. Sementara itu, perhatikan dan fikirkan fakta-fakta di bawah ini:

1. Nabi bersabda habbatus sauda adalah ubat bagi SEMUA penyakit kecuali mati. Ini bermakna kencing manis boleh diubat dengan habbatus sauda. Sifat-sifat utama habbatus sauda ialah pertama, anti kuman, kedua membekal lebih dari 100 jenis bahan aktif yang sangat berguna untuk membuang toksid dan bahan-bahan lebihan dari tubuh, ketiga, kemampuan membaik pulih sel-sel yang rosak dan keempat, tidak mendatangkan kesan sampingan negatif.

2. Nabi bersabda berubatlah dengan Al-Quran dan madu. Ini bermakna madu juga boleh digunakan untuk merawat kencing manis. Madu juga mempunyai semua keempat-empat ciri seperti yang disebutkan di atas untuk kesihatan manusia yang optimum. Saya katakan ia BOLEH digunakan untuk merawat kencing manis tetapi ia bukanlah pilihan terbaik. Ini adalah kerana kandungan glukosnya yang tinggi. Anda boleh awetkan bangkai semut atau lalat di dalam madu asli, dan Insya Allah bangkai serangga tersebut tidak akan rosak.

3. Nabi juga bersabda yang membawa maksud: "Air zam-zam mengandungi penawar untuk semua penyakit." (Hadhrat Abdullaah lbn Abbaas). Air zam-zam juga bersifat anti kuman dan mengandungi kandungan mineral yang tinggi dan pelbagai. Semua bentuk dan jenis kuman tidak boleh hidup dalam air zam-zam. Malah air zam-zam pernah digunakan untuk membasuh jantung nabi semasa dibedah oleh Jibril. (sila semak sejarah Islam) . Kalau ada kuman, sudah tentu jantung nabi kena jangkitan.

4. Al-Quran juga menceritakan kebaikan dan keberkatan buah zaitun. Kajian saintifik juga menunjukkan buah zaitan adalah anti kuman seperti petikan di bawah:

"Recent work by the Seville team had already shown a very high level of anti microbial activity by olive oil poly phenols against various food borne pathogens" (JAFC, 2006, 54 (14): 4954-4961) http://www.oliveoilclubs.com/pepticulcers.html

Terjemahan: "Kajian terbaru yang dilakukan oleh kumpulan Seville telahpun menunjukkan kegiatan anti kuman pada tahap tinggi oleh bahan poly phenols dari minyak zaitun terhadap berbagai kuman di dalam makanan tercemar."

Seorang alim kontemporari iaitu Sheikh Nazim Al-Haqqani dari Turki diceritakan pernah bersuluk selama 1 tahun hanya berbekalkan buah zaitun dan air minuman biasa sahaja tetapi beliau mampu hidup dengan sihat. ref http://energienlightment.blogspot.com/2008/12/profil-mawlana-syaikh-nazim-adil-al.html

5. Di dalam Al-Quran, Allah bersumpah dengan buah Tiin. Kajian menunjukkan kepentingan dan manfaat buah Tiin terhadap kesihatan manusia. Kajian juga mendapati buah Tiin mempunyai tahap anti kuman yang tinggi. Baca kajian di sini: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0168160509003316.

Fakta-fakta di atas yang dicedok dari sumber-sumber Islam mengaitkan keberkesanan habbatus sauda, madu, air zam-zam, buah zaitun dan  buah Tiin sebagai ubat kepada pelbagai penyakit. Semua bahan-bahan ini mengandungi keempat-empat ciri yang disebutkan di atas. Saudara boleh membuat analisa sendiri berhubung fakta-fakta di atas. Analisa saya ialah seperti di bawah:

1. Kebanyakan penyakit disebabkan oleh kuman, termasuklah penyakit kencing manis. Itulah sebabnya bahan-bahan perubatan yang dicadangkan oleh Al-Quran dan Hadith kebanyakannya adalah bersifat anti kuman. Sila lihat cara lain nak bunuh kuman DI SINI.

2. Bahan-bahan di atas semuanya mengandungi kandungan antioxidant, multivitamin dan mineral tertentu yang cukup tinggi bagi mengeluarkan bahan-bahan toksik yang disebabkan oleh kegiatan kuman di dalam tubuh dan bahan-bahan toksik yang datang dari makanan yang kita makan hari-harian. Malah bahan-bahan yang berguna untuk tubuh badan, jika diambil secara berlebihan juga akan menyebabkan keracunan. Sila lihat cara lain nak buang toksik DI SINI.

3. Bahan-bahan di atas mengandungi formula yang lengkap dan dalam kadar (ratio) seimbang untuk membaik pulih semula sel-sel yang rosak. Sila lihat cara lain nak bina semula sel-sel tubuh DI SINI dan DI SINI.

4. Kewujudan bahan-bahan di atas di dalam sel-sel tubuh diterima baik oleh sistem immune dan ia menghasilkan suasana harmoni di dalam tubuh kita - dengan lain perkataan tiada kesan sampingan.

Sham Yang @ http://sites.google.com/site/usanapot/

"

No comments:

Post a Comment