Friday, June 17, 2011

RG2011... Kanak-kanak 2 tahun perokok tegar

 

 السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Kanak-kanak 2 tahun perokok tegar


KHOIRUL Anam yang berusia dua tahun merokok di rumahnya di Pasuruan, Jawa Timur.


PASURUAN (Jawa Timur) - Seorang kanak-kanak di bandar ini yang baru berusia dua tahun bukan sahaja menjadi seorang perokok malah sanggup mencederakan orang lain jika dia dilarang berbuat demikian.

Menurut datuknya, Slamet, 51, cucunya itu, Khoirul Anam, telah mula merokok sejak usia 20 bulan lagi.

Tabiat merokok cucunya itu sukar untuk dibendung kerana jika orang melarangnya dia akan mengamuk.

"Saya pernah melarangnya merokok dan dia menikam perut saya dengan pisau sehingga menyebabkan saya menerima empat jahitan akibat luka tikaman itu.

"Ekoran itu saya tidak berani melarangnya," katanya kepada Inilah.com sambil menambah, Khoirul juga suka minum kopi dan setiap hari menghabiskan satu gelas besar.

"Rokok dan kopi tidak boleh dipisahkan dengannya. Baginya kedua-dua itu sama penting dan harus dinikmatinya setiap hari," ujar Slamet.

Sebelum ini tubuh Khoirul sangat kecil dan kurus. Pemeriksaan doktor mendapati rokok yang dihisapnya setiap hari tidak memberi kesan kepada jantung dan paru-parunya. - AGENSI


()"" ' ) Nakhai'e
( ,'o' )") http://www.naimqlate.blogspot.com
(,,)(")(")
Hari ini adalah PEMBERIAN, manfaatkanlah sebaik-baiknya kerana semulia-mulia hamba ialah yg paling tinggi TAQWAnya. Semalam adalah SEJARAH maka beristighfarlah utknya dan bersyukur atas kurniaan HIDAYAH dari-NYA kerana sebaik-baik ZIKIR adalah ISTIGHFAR dan sebaik2 DOA adalah ALHAMDULILLAH. Esok adalah MISTERI yg pada-NYA terletak angan2 dan sebijak2 manusia ialah yg sentiasa mengingati kematiannya lalu mempersiapkan diri menghadapi kehidupan yg kekal abadi selamanya. Wassalam sahabat group semua, semoga kita semua dibawah rahmat Allah selalu, Amin.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment