Thursday, June 16, 2011

RG2011... Putera Mahkota Abu Dhabi Tiba Untuk Lawatan Rasmi

 

 السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Putera Mahkota Abu Dhabi Tiba Untuk Lawatan Rasmi

Putera Mahkota Abu Dhabi Lawat Malaysia Jumaat

KUALA LUMPUR – Putera Mahkota Abu Dhabi dan Timbalan Agung Komander Angkatan Tentera Emiriah Arab Bersatu (UAE) Jeneral Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan akan melakukan lawatan rasmi ke Malaysia Jumaat.

Kenyataan Kementerian Luar pada Khamis berkata Sheikh Mohammed akan diiringi delegasi terdiri daripada pegawai kanan kerajaan.

Pada lawatan itu, Sheikh Mohammed dijadual menghadap Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara dan mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Malaysia yakin lawatan itu akan mengukuhkan hubungan erat sedia ada antara kedua negara, kata kenyataan itu.

Pelaburan dan perdagangan antara Malaysia dan UAE menyaksikan pertumbuhan memberangsangkan sejak beberapa tahun lepas.

Pada 2010, UAE merupakan rakan dagang terbesar Malaysia di timur tengah dengan jumlah perdagangan sebanyak RM19.80 bilion (US$6.10 bilion) berbanding RM16.10 bilion (US$4.60 bilion) pada 2009.

Dari segi pelaburan, antara syarikat UAE yang terlibat dalam pelaburan di Malaysia ialah Mubadala Development Company (MDC).

Di samping itu, lawatan itu akan memberi peluang kepada kedua-dua negara untuk mengadakan perbincangan dua hala mengenai isu serantau dan antarabangsa yang mempunyai kepentingan bersama, kata kenyataan itu. – BERNAMA


()"" ' ) Nakhai'e
( ,'o' )") http://www.naimqlate.blogspot.com
(,,)(")(")
Hari ini adalah PEMBERIAN, manfaatkanlah sebaik-baiknya kerana semulia-mulia hamba ialah yg paling tinggi TAQWAnya. Semalam adalah SEJARAH maka beristighfarlah utknya dan bersyukur atas kurniaan HIDAYAH dari-NYA kerana sebaik-baik ZIKIR adalah ISTIGHFAR dan sebaik2 DOA adalah ALHAMDULILLAH. Esok adalah MISTERI yg pada-NYA terletak angan2 dan sebijak2 manusia ialah yg sentiasa mengingati kematiannya lalu mempersiapkan diri menghadapi kehidupan yg kekal abadi selamanya. Wassalam sahabat group semua, semoga kita semua dibawah rahmat Allah selalu, Amin.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment