Monday, July 25, 2011

Re: RG2011... Besar Atau Kecil, Yang Mana Lebih Untung?

 

tetapi majoriti memang x perasan sebab menganggap kalau beli in-bulk quantity, adalah lebih menguntungkan... lagipun, x semua orang boleh congak macam saudara (contohnya saya lah).. terima kasih kerana sudi memberi komen..


Tips beli belah - Jom share 

From: Mohd Fazila <mfazila@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, 25 July 2011, 12:37
Subject: Re: RG2011... Besar Atau Kecil, Yang Mana Lebih Untung?

 
congak tanpa calculator pun dah boley tahu boleh tahu niee, yg kecik lagi berbaloi kalu beli.


2011/7/25 Nuzmin Yaapar <nuzmin@yahoo.co.uk>
 

Besar Atau Kecil, Yang Mana Lebih Untung?

oleh: mny
Hari nie aku nak bercerita pengalaman aku membeli belah.. Topik utamanya adalah saiz barangan yang dijual. sebab barang-barang yang dijual selalunya ada pelbagai size.. Contohnya Milo, ader 500g, 1kg, 2kg.. Cuma persoalannya, yang mana lebih Untung? Adakah packing yang besar atau packing yang kecil dan sedang2 aje.. Aku kupaskan berdasarkan beli belah aku yang baru berlangsung pada Sabtu yang lepas..

Korang selalu pergi shopping atau membeli belah? Pergi sorang-sorang atau pergi dengan partner a.k.a girlpren, bini (muda, tua), mak bapak, anak-anak ataupun dengan kawan-kawan. Aku selalunya membeli belah dengan isteri tercinta sebab kita orang akan tag team (apa yang penting, kerjasama) bila nak beli barang. Isteri ku (isteri tua, yang muda x tau bila lagi) ya amatlah sensitif dan cukup peka bila nak beli barang-barang dapur dan barangan rumah.. Sebab tue bila kitaorang pergi shopping, kita orang suka bawak calculator.. Sebabnya, barangan yang dipek dengan kuantiti yang lebih besarTIDAK SEMESTINYA MENGUNTUNGKAN korang dan aku.. Cuba kita tengok contoh di bawah.

Di petik dari 
http://lapanxlapan.blogspot.com/2011/07/besar-atau-kecil-yang-mana-lebih-untung.html



--
Regards,

Mohd Fazila Ahmad




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment