Wednesday, July 27, 2011

RG2011... Cincin RM73juta ??? RM24 juta harga sebenarnya... Mari lihat apa yang kita boleh buat...

 

Assalamualaikum w.b.t.,

Cincin tu bukanlah RM73 juta tetapi RM24 juta untuk event "secret" dan mungkin untuk pembeli "secret" juga. Siapa yang secret tu, biarlah mereka dengan harta mereka dan hak mereka tiada kaitan dengan kita samada hidup atau mati. Jika ada kaitan dengan kita, maka gunakanlah kuasa yang ada pada kita apabila kita berkuasa untuk menentukan kuasa sementara di dunia.

Mari kita lihat, apa yang wajar kita buat jika berduit banyak atau langsung tak berduit? Nak join kempen hiburan ramadhan dan jom heboh semasa hayat dikandung badan boleh ikut. Tak mahu boleh join "Sure Heboh, TV 3 atau rankaian seangkatan dengannya" mungkin lebih seronok dan lupa akhirat. Tapi JOM HEBOH yang nak diperkenalkan ni ramai yang tak suka, sebab tiketnya untuk hiburan di akhirat semata. Tapi biasanya yang terhibur ini adalah orang-orang yang redha dengan ujian dari Penciptanya. Jom jengok apa boleh kita buat untuk bergembira dengan pelaburan serendah RM1 hingga yang tuan/puan/dr/dato/tan sri/ tan beng keong/dato seri/datin berseri/ dan sapa-sapa sahaja boleh mencarum untuk diri sendiri.

Ramadhan kembali lagi, bagaimana kita boleh merebut peluang ini"

Di "copy" dari satu blog "JOM HEBOH! Kempen Pelaburan Akhirat".


Kempen HIBURAN JOM HEBOH! RAMADHAN MUBARAK
Link... Tips Pertama! Menjaga Solat Fardhu dan Menambah Solat Sunat.. Jauhi Pertubuhan Haram Yang Melalaikan Solat..
LINK 1: Jariah berbuka puasa - Pondok Bandar Hilir
LINK2: Wakaf Bina Masjid
LINK3: Wakaf Pondok
Link4: Wakaf Tahfiz


Assalamualaikum w.b.t.,

Ramadhan bakal menjengah lagi. Ahlan Wa Sahlah, Ya Ramadhan!

Nah! Pelbagai perspektif menyambut Ramadhan. Yang menarik sekali dibicarakan di Radio IKIM adalah perbincangan persediaan menyambut raya mana lebih baik, sebelum ramadhan atau dalam bulan ramadhan...? Emmm.... inilah  salah satu dari pelbagai tanggapan dan matlamat pelbagai peringkat masyarakat dengan kehadiran ramadhan iaitu persediaan menyambut aidil fitri atau lebih mudah sambut raya lah....

Kenapa jadi begini? Sudah menjadi resmi manusia,  perkara menghiburkan itu lebih menarik perhatian berbanding janji ganjaran Allah s.w.t yang lebih besar yang dijanjikan dalam bulan ramadhan.

Promosi sambut raya sana sini lebih meriah berbanding promosi mengimarah malam-malam ramadhan. Oleh itu apakah pelaburan ramadhan yang sangat besar manfaatnya disamping perbanyakkan solat sunat di bulan ramadhan.

TIPS Kedua: Perbanyakkan sadakah jariah dan wakaf!

" Rebutlah peluang lima perkara sebelum datang lima perkara
yang lain iaitu (1) masa muda mu sebelum tua mu, (2) masa sihat mu sebelum sakit mu, (3) masa kaya mu sebelum miskin mu, (4) masa lapang mu sebelum sibuk mu dan (5) masa hidup mu sebelum mati mu"
riwayat Muslim.


i) Memberi makan orang berbuka puasa:

Sabda Rasulullah (SAW); "Siapa yang memberi makan orang yang berpuasa, maka diampuni dosanya dan dibebaskan dari api neraka dan mendapatkan pahala seperti orang-orang yang berpuasa tersebut tanpa dikurangi pahalanya sedikitpun..." (Riwayat Ahmad, At-Tirmidzi, Ibnu Majah dan Ibnu Hibban)


ii) Sedakah yang diutamakan adalah dalam bulan Ramadhan

at-Tirmidzi meriwayatkan:
"Rasulullah pernah ditanya, 'Sedekah apakah yang paling utama?' Beliau menjawab, 'Seutama-utamanya sedekah adalah sedekah di bulan Ramadhan'."

Surah Al-An'am ayat 160 yang ----> (lebih lanjut KLIK sini)


"Sampaikanlah walau satu ayat"

Wallah hu 'alam. Jika bermanfaat sebar-sebarkanlah.

Wassalamualaikum w.b.t.,



From: mr y <mry5teratak@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com; SahabatInteraktif@yahoogroups.com; KLK KLK <Kelakar@yahoogroups.com>
Cc: Al Falaah Group <al-falaah@yahoogroups.com>; Hidayah Net <hidayahnet@yahoogroups.com>; Ingatan Group <ingatan@yahoogroups.com>; PenawarKu <Penawarku@yahoogroups.com>; RG09 group <respeks_group@yahoogroups.com>; SahabatTazkirah <SahabatTazkirah@yahoogroups.com>
Sent: Sat, July 16, 2011 11:31:49 PM
Subject: RG2011... Benarkah cincin RM73juta wujud di dunia ini???

 

Macam tak percaya jea nilai sebentuk cincin sampai jutaan ringgit...

Saturday, July 16, 2011

Do you believe there is a ring of RM73mil @ US24.4mil??? EXIST???

Assalamualaikum w.b.t.,

I'm still wondering how much is RM73mil value until now. Is the below ring value RM73mil? I'm still can't imagine the worth of the ring. I think this ring good for "THE LORD OF THE RING" only.

What can I do with RM73mil as a middle class income worker? Sponsorship of my children in local university for undergraduate study RM10k/year (3 year study) for 2433 people. Or might be I can invest into solar-electric of 5MW for my home.... errr, its to big for my consumption... better I share electricity with my neighbour of 1000 houses. Do this ring really exist??

Picture of 'Natural Fancy Blue Gray Cushion Cut Diamond Ring'




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment