Sunday, October 16, 2011

RG2011... Re: [MalaysiaNews] PR=Penipu Rakyat!!

 

Kerajaan DAP Pulau Pinang Semakin Zalim Menindas Orang Melayu

DSC 1220 [Video] Kerajaan DAP Pulau Pinang Semakin Zalim Menindas Orang Melayu

Semakin lama, peniaga-peniaga kecil melayu semakin tertindas. di Pulau Pinang.Nampak sangat DAP ada agendanya tersendiri.Kenapa banyak gerai-gerai bangsa melayu sahaja yang dirobohkan? Dan yang paling terbaru, mereka mengeluarkan arahan untuk merobohkan gerai-gerai peniaga kecil melayu di Taman Pelangi, Pulau Pinang.

DSC 1229 [Video] Kerajaan DAP Pulau Pinang Semakin Zalim Menindas Orang Melayu

Apa yang berlaku adalah, notis telah dikeluarkan kepada peniaga oleh Lim Guan Eng untuk mengosongkan premis, tetapi, tidak sampai 7 hari, gerai-gerai mereka telah dirobohkan. Apa cerita ni? Kalau dah bagi 30 hari, tunggu 30 hari la baru ambil tindakan.

Ini tidak, dalam masa 7 hari dengan peniaga tidak sempat nak buat apa-apa lagi, dah roboh dan perlatan mereka diangkut oleh Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP). Nak salahkan pegawai-pegawai ini pun tak guna. Masing-masing hanya menjalankan arahan daripada pihak atasan.

DSC 1232 [Video] Kerajaan DAP Pulau Pinang Semakin Zalim Menindas Orang Melayu

Kami memang sangat kesal dengan kes-kes sebegini. Peniaga-peniaga melayu Pulau Pinang semakin terpinggir di bumi sendiri.Apa nak jadi? Mana janji-janji PKR, PAS dan DAP selama ini? Kononnya nak tolong rakyat, tapi anda lihat sendirilah apa terjadi kat Pulau Pinang ini.

DSC 1197 [Video] Kerajaan DAP Pulau Pinang Semakin Zalim Menindas Orang Melayu

Tambah kesal, semacam ada perkara yang tidak sepatutnya berlaku kerana didapati di kawasan sekitar Taman Pelangi tersebut, ada juga gerai peniaga-peniaga bangsa cina yang melanggar peraturan, tetapi tidak pula dirobohkan? Kenapa berlaku diskriminasi? Pandai pula peniaga-peniaga cina ini menutup gerai pada hari tersebut? Ke, ada arahan supaya jangan buka kedai dari atasan?

DSC 1213 [Video] Kerajaan DAP Pulau Pinang Semakin Zalim Menindas Orang Melayu

Sekarang ini kami nak tanya, mana pergi pemimpin PAS dan PKR? Takkan nak tengok sahaja apa yang terjadi? Tak ada ambil tindakan? Cakap tak serupa bikin. Ini dah banyak kali berlaku, namun tidak ada satu pun tindakan yang diambil oleh pemimpin kedua-dua parti ini.

Kami malas nak cakap banyak, anda boleh lihat sendiri video dibawah untuk menyaksikan kemarahan peniaga-peniaga melayu di Taman pelangi apabila gerai mereka dirobohkan dan perlatan mereka dirampas.

Apa pendapat anda mengenai kezaliman kerajaan DAP Pulau Pinang Lim Guan Eng ini?

*sumber gambar di ambil dari Media Permatang Pauh.



2011/10/12 Roslan Salleh <roslan.salleh@yahoo.com.my>
 

Altantuya...kau mati d bom C4 tentera Msia!!! kapalselam punye cite.......
Najib kau dah wat ape????
 

From: shah'z <shah.pglc@gmail.com>
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com; mahligai@yahoogroups.com; pakbelang@yahoogroups.com; penawarku@yahoogroups.com; orang_pulau27@yahoo.com; eena_sp@yahoo.com; abdullahmohdkamal@yahoo.com; angahku_01@yahoo.com; ziee_lipan@yahoo.com; zas62000@yahoo.com.sg; nazacomp@gmail.com; nora_aliza89@yahoo.com; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk; ingatan@yahoogroups.com; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; murad@precico.com.my; 'red ha' <bushwalker1212003@yahoo.com>; respeks_group@yahoogroups.com; rozi_amiruddin@yahoo.com; amriwahab@gmail.com; 'zam zuri' <zm_zuri@yahoo.com>; gasak2020@yahoo.com; shreddervirtuoso@gmail.com; shahir74@yahoo.com; 'Suara Rakyat' <pasn9@yahoo.com>; pak_ngah50an@yahoo.com
Sent: Wednesday, 12 October 2011 7:15 PM
Subject: RE: [MalaysiaNews] PR=Penipu Rakyat!!
 
Najib
Hero kapong dusun mongolia
 
From: MalaysiaNews@yahoogroups.com [mailto:MalaysiaNews@yahoogroups.com] On Behalf Of nizam penang
Sent: Wednesday, 12 October, 2011 7:13 PM
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com; mahligai@yahoogroups.com; pakbelang@yahoogroups.com; penawarku@yahoogroups.com; orang_pulau27@yahoo.com; eena_sp@yahoo.com; abdullahmohdkamal@yahoo.com; angahku_01@yahoo.com; ziee_lipan@yahoo.com; zas62000@yahoo.com.sg; nazacomp@gmail.com; mahligai@yahoogroups.com; nora_aliza89@yahoo.com; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk; ingatan@yahoogroups.com; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; murad@precico.com.my; mahligai@yahoogroups.com; red ha; respeks_group@yahoogroups.com; rozi_amiruddin@yahoo.com; amriwahab@gmail.com; zam zuri; gasak2020@yahoo.com; shreddervirtuoso@gmail.com; shahir74@yahoo.com; Suara Rakyat; pak_ngah50an@yahoo.com
Subject: [MalaysiaNews] PR=Penipu Rakyat!!
 
 

 
Selepas Ponteng Parlimen - Tak Malukah Anwar Ibrahim & The Gang Nak Jadi Hero Kg. Baru?

http://www.youtube.com/watch?v=7YteeIXOxLE&feature=player_embedded

Video di atas adalah antara rakaman ceramah Anwar Ibrahim di Kg. Baru berhubung Rang Undang-Undang Pembangunan Kg. Baru 2011 yang telah diluluskan oleh dewan rakyat, bermacam pembohongan mereka kemukakan supaya rakyat menolak segala usaha kemajuan yang cuba dibawa oleh kerajaan kepada rakyat di Kg. Baru.

Mat King Leather ini bukannya berniat untuk membela rakyat di Kg. Baru, jika betullah PR benar-benar ingin membela nasib rakyat kenapa mereka ponteng menghadiri sidang dewan ketika undian berhubung Rang Undang-Undang tersebut dibahaskan?

Bukankah rakyat memberi mandat kepada mereka untuk membawa suara rakyat ke dalam Parlimen? Di mana mereka pada waktu undian dibuat? PAS sudah tentu sibuk berceramah, DAP mungkin sibuk menghafal ayat suci Al-Quran, wakil-wakil PKR mungkin sibuk merangka plan untuk membela Anwar Ibrahim maklumlah tak cukup kes liwat timbul pula video part II.



Sudahlah ponteng dewan satu hal, kini tampil kononnya mereka berniat untuk membela nasib rakyat di Kg. Baru. Kalau benar berjuang untuk rakyat seseorang ahli parlimen tidak akan ponteng lagi-lagi ketika dewan berbahas isu yang penting. Lihat penyokong PR sendiri tidak yakin dengan pemimpin mereka yang jenis kuat memonteng.

Kesian sungguh jom baca keluh kesah Kak Esah penyokong PR yang kena kencing ada yang bantai Tian Chua, ada yang bantai Hadi Awang ada yang bantai Anwar & anak beranak :
marahkan kamu. Memang mereka mengharapkan kamu mewakili mereka. Jangan cakap je berdegar2 sampai langit pun boleh senget & runtuh...
 Jangan marah kpd rakyat yg 
Lagi komen pencacai yang kena kencing :
 

... Aku sendiri pon tekejut baca auta Anwar Ibrahim, dia sendiri pon x jelaskan dan x mintak maaf kenapa dia xhadir pada hari tu.
nate beruk!!! malaysia lebih aman dari kaki ponteng!!! kpd kaki ponteng , sila sedar diri , jgn cubo nak jadi calon PRU-13!!! ramai lagi yg lagi komited utk ke parlimen!! kaki ceramah , kaki open house kaki rasmi mesyuarat,kaki seminar ... tanpa anwar anak-beranak, tanpa hadi , rakyat tetap , rakyat !

Di atas  adalah komen yang ditinggalkan pencacai di blog Hisham Sosialis KAHKAHKAHKAH.  Masih ingatkah saudara pembaca dengan ayat "dua minggu sudah menang...dua minggu sudah menang"... "two weeks after we win bla bla bla... " "kalau dia tak buat kerja...ini bukan Anwar..."?


Imbas kembali memori saudara pembaca dengan video di bawah :



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eEZ4shM2lks

Begitulah kisahnya...

Ada yang kata Koh Tsu Koon yang jual tanah ini, saya tidak peduli siapa yang jual siapa yang gadai - yang saya peduli sekarang adalah soal janji Anwar semasa PRU lepas. Soalnya adalah janji...

Kenapa tidak tunaikan janji PRU kepada rakyat Kg. Buah Pala?

Itu masalah di Kg. Buah Pala, di Selangor juga PKR yang kononnya hero dalam membela nasib rakyat telah menipu lebih 24 keluarga india di Ladang Coalfield. Nasib keluarga India ini dibela oleh bekas wakil rakyat BN, tiada seorang pun hero PKR muncul pada waktu itu hatta Menteri Besar bengong si Khalid Gagap sendiri.

Mudah sungguh berjanji bulan bintang, tapi setelah mendapat sedikit kuasa rakyat tidak lagi dipedulikan. Jika dibawa ketengah oleh pihak media, mereka menyalahkan kembali BN. Itulah PKR yang kita tahu, membela nasib rakyat hanyalah sekadar janji manis di bibir sahaja.

Wahai Tian Chua, Anwar Ibrahim, Shamsul Kemetot dan Khalid Gagap selesaikan dahulu dua isu ini sebelum kamu masuk kampung orang dengan tunjuk hero!

Bukti sudah didepan mata, mahukah penduduk Kg. Baru menerima nasib yang sama sebagaimana dialami oleh kaum India yang dikhianati oleh wakil rakyat yang mereka sendiri pilih?
Dalam kes Kg. Baru dakwaan kerajaan cuba merampas tanah adalah satu pembohongan besar, kerana perbadanan yang ditubuhkan hanya memberi kaedah untuk pemilik tanah di kawasan tersebut memajukan tanah mereka. Selebihnya terpulang kepada pemilik tanah itu sendiri sama ada ingin terima tawaran yang dibuat oleh perbadanan atau menyimpan tanah miliknya sebagai warisan.
 
ZamR
size=1 width="100%" noshade color="#a0a0a0" align=center>
No virus found in this message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.1831 / Virus Database: 2090/4547 - Release Date: 10/11/11


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment