Tuesday, August 14, 2012

Re: RG2011... Fw: Awat Laa Buruk Sangat

AKU PENAH KENE NGAN DBKL.... AKU GI KAT WISMA YAKIN UNTUK HANTAR DOKUMEN KAT ATAS.. (TINGKAT 10) SO AKU DAH PUSING KAT KAWASAN TU KIRA2 LEBIH KURANG 15-20 KALI... TAPI TAKDAK PARKING KOSONG.... PASTU AKU TAWAKKAL DAN SAMBIL LETAKKAN "NOTE" (HANTAR BARANG DI TINGKAT 10 WISMA YAKIN SILA HUBUNGI = 0192******) TAPI TENGOK2 ADA SAMAN.... BENGANG DAH SATU PASAL.... PASTU AKU MALAS NAK TANGGUH2... AKU TERUS JE GI KAUNTER DRIVETHRU UNTUK BAYAR SAMAN TU.... NAK LA MINTAK DISKON SKIT SEBAB BAYAR AWAL... CAMNI DIALOG DIE...

AKU : AKAK.. SY KENE SAMAN... TAPI DAH LETAK NOTE KAT DEPAN KETE (SAMBIL TUNJUKKAN NOTE TU) LEH KURANG SKIT TAK??
DBKL : MEH NAK TENGOK... INI TAKLEH KURANG DIK... RM 100 KENE BAYAR...
AKU : ALAMAK... KALO JUMPE BOS AKAK PON TAKLEH KE KAK??
DBKL : TAKLEH.. MEMANG PALING SIKIT SAMAN KAT SINI RM100.....

AKU TERUS HANGEN.... TERUS AKU SOUND AKAK TU.... (NAH KAK SAYA TAKKAN HALALKAN KEJE ZALIM CAMNI) SAMBIL KUARKAN DUIT...

TERUS DIE PON WAT MUKA HANGEN NGAN AKU....
 
PROMOSI FLYERS :!!!!!
saiz :
A5
8000PCS =5sen/pcs @ RM400
0192176095 (fazli)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 


From: mohd saiffuddin mohd juman <aif180678@yahoo.com>
To: "bituum97@yahoogroups.com" <bituum97@yahoogroups.com>; Blalang Group <blalang_group@yahoogroups.com>; "chainz_of_frenz@yahoogroups.com" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>; "DesaCoalfields@yahoogroups.com" <DesaCoalfields@yahoogroups.com>; "hidayahnet@yahoogroups.com" <hidayahnet@yahoogroups.com>; hntr msg dakwah <dakwah@yahoogroups.com>; "Idaman_Group@yahoogroups.co.uk" <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; "ilhamku@yahoogroups.com" <ilhamku@yahoogroups.com>; "ingatan@yahoogroups.com" <ingatan@yahoogroups.com>; "islamcarahidupku@yahoogroups.com" <islamcarahidupku@yahoogroups.com>; "islamicyouthcentre@yahoogroups.com" <islamicyouthcentre@yahoogroups.com>; Group Mahligai <mahligai@yahoogroups.com>; melayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>; "melayusiber@yahoogroups.com" <melayusiber@yahoogroups.com>; MIM <mim0604@yahoogroups.com>; "nasyid_mp3net@yahoogroups.com" <nasyid_mp3net@yahoogroups.com>; NISA GROUP <nisa_team@googlegroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; Parti Rakyat Malaysia <p_rakyat@hotmail.com>; "penawarku@yahoogroups.com" <penawarku@yahoogroups.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; ROTU <rotuuum@yahoogroups.com>; "SahabatInteraktif@yahoogroups.com" <SahabatInteraktif@yahoogroups.com>; "Taman2Syurga@yahoogroups.com" <Taman2Syurga@yahoogroups.com>; "uitm-melaka@yahoogroups.com" <uitm-melaka@yahoogroups.com>; "x-mobikom@yahoogroups.com" <x-mobikom@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, August 14, 2012 10:34 AM
Subject: Fw: RG2011... Fw: Awat Laa Buruk Sangat

Assalam semua, aku pernah bersembang dengan kengkawan pasal isu nih ... (isu nak byr parking, ada petugas saman kete, bukan part yg tunjuk jari tgh ngan maki hamun tuh)...tup tup ada plak org post isu neh...so, apa yg sepatutnya majikan Kak samsinah nih buat kat dia????
 
"ADA MANUSIA YANG SEMEMANGNYA DILAHIRKAN HEBAT, TETAPI RAMAI ANTARA KITA YANG TIDAK MENYEDARI BAHAWA SEBENARNYA KITA JUGA MAMPU UNTUK MENJADI HEBAT, KEHEBATAN MEMBOLEHKAN KITA DIKENALI, DAN YANG PALING PENTING KEHEBATAN MEMBOLEHKAN KITA DIHORMATI !!!" ...
 
Fell free to browse my blog,
http://worker2blogger.blogspot.com/ (Berblog Untuk Berkongsi Cerita)
http://strive2success.blogspot.com/ (Online Business - Reality or Fantasy)
http://goonlineaccessories.blogspot.com (Aksesori wanita dan lelaki yg menarik untuk digayakan)
http://goonlinebabies.blogspot.com/ (Pakaian kanak2 dengan gaya terkini untuk pasaran)
 
and follow me at my facebook wall @ http://www.facebook.com/aif180678 

----- Forwarded Message -----
From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Friday, August 10, 2012 12:55 AM
Subject: RG2011... Fw: Awat Laa Buruk Sangat

 

 

Awat Laa Buruk Sangat Kelaku Petugas DBKL nie.. siap tunjuk jari tengah lagi tuu..!!!

 Buruk Betul Perangai Petugas DBKL Neyh .. Bikin Malu Sama Kompeni


Petugas wanita DBKL yang bernama Samsinah kelihatan sedang mengeluarkan surat saman ketika pemunya kenderaan sedang beratur untuk membayar tiket parkir di mesin pembayaran. Malangnya ketika itu, 2 unit mesin pembayaran di kawasan terbabit iaitu sekitar Prima Setapak dalam keadaan tidak berfungsi, dan apabila beberapa pemilik kenderaan cuba bercakap kepada beliau dengan baik, memeranjatkan apabila beliau menjawab dengan nada menjerit "you ingat aku sangat senangkah? Duduk sana tunggu you orang bayar?".

Petugas DBKL ini juga meneruskan sumpah seranah kepada pemilik pemilik kenderaan yang berada disitu dengan mengeluarkan ayat:
"celaka punya orang, bodohkah kamu semua?"
"sohai punya cina"
"tak suka pergi buat report la, babi"
"you ingat you saja ada kamera? saya pun ada" sambil mengeluarkan telefon bimbitnya.


Keterangan foto:

1. Beliau cuba menepis telefon yang cuba merakamkan gambarnya

2. Sedang cuba untuk membuat lawak bodoh .. walaupun kelihatan memang betul betul bodoh

3. Eicewah .. bulan puasa pon tunjuk jari tengah. Sesungguhnya, memang jelas perbuatan ini sangat memalukan badan beruniforn DBKL dan masyarakat Malaysia secara amnya .. cik kak oih .. pakai tudung buat perangai gitu .. ghaflah jingga betul laa perangai.

Nota: Entri ini bukan untuk mengenengahkan isu perkauman sama sekali kerana ia boleh terjadi pada sesiapa pemilik kenderaan pun. Jadi pembaca semua diingatkan supaya tidak mengaitkan isu sensitiviti kaum kat sini. Isunya ialah ..

Petugas ini sangat tidak profesional dalam mengendalikan tugas beliau bila berhadapan dengan orang awam. Etika dan perangai beliau sangat-sangat tidak mencerminkan budaya rakyat Malaysia apatahlagi imej pasukan beruniform. Sungguh memalukan apabila seorang wanita yang bertudung menunjukkan karakter dan mengeluarkan ucapan yang amat bertentangan dengan tatasusila sebagai seorang Islam apatahlagi dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.

Meter parkir di kawasan tersebut dalam keadaan dhaif dan mendukacitakan. Hampir kesemua meter yang disediakan tidak dapat berfungsi akibat dari perbuatan vandalisma namun tiada apa apa tindakan dari pihak berkuasa untuk mencegah perbuatan tersebut ataupun memperbaiki mesin mesin meter tersebut.

Sebagaimana yang dikatakan, hampir semua meter parkir disana tidak dapat digunakan, seharusnya beliau menggunakan pertimbangan berbanding terus mengeluarkan saman tanpa menghiraukan kesulitan yang dihadapi oleh pemunya pemunya kenderaan. Kejar KPI ke cik kak oih ??

Sumber Asal - SabahKini




No comments:

Post a Comment