Wednesday, August 29, 2012

RG2011... Fw: Suspek Utama Kes Bunuh

 



 

Pengasas Ketuanan Melayu Suspek Utama Kes Bunuh Di Seri Kembangan

Susulan kes seorang peniaga minuman mati dibelasah sekumpulan lelaki di sebuah tapak perniagaan di kawasan Downtown, The Mines, Seri Kembangan awal pagi Isnin lepas, polis kini sedang mengesan 2 orang lelaki Jaafar b. Shaari @ Ayah Pak alamat terakhir dikesan di no. 3, Jalan P11 K/12, Presint 11, Putrajaya dan Ahmad Jiwari Jaafar @ Wari beralamat di Lot 141 Kampung Batu 4, Pedas Hilir, Jalan Kundur, Pedas, Negeri Sembilan.

Menurut kenyataan di Facebook Polis Selangor, kedua-duanya suspek dikehendaki untuk membantu siasatan bersabit Serdang Report : 5714/2012 dan kes disiasat dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu bunuh.


SIAPA DATUK SERI JAAFAR B SHAARI?



Datuk Seri Jaafar b Shaari @ Ayah Pak merupakan Pengasas Utama Pertubuhan Warisan Ketuanan Melayu Malaysia, sebuah pertubuhan yang mesra-UMNO.

Beliau sebelum ini pernah meminta Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya berundur daripada arena politik dan memberi peluang kepada generasi muda dalam parti itu membuktikan kemampuan mereka.

Dengena keceluparannya mengungkapkan Nik Abdul Aziz sewajarnya meletakkan semua jawatan sama ada dalam parti atau sebagai Menteri Besar Kelantan kerana beliau sudah terlalu tua untuk terus berpolitik.

Sila baca:



Kini orang yang meminta Nik Aziz meletakkan jawatannya itu rupa-rupanya adalah suspek utama kes bunuh!

Kebenaran dan keadilan terserlah lagi: Dalam UMNO ada pembunuh!

 

comments:

 

opisboi said...

1000000% lepas ponya..adalah sekor jadi kambing itam..biasalah umnu sapa brani dakwa

 

DATUK SERI @ Ayahanda JAAFAR SHAARI Dicari Bantu KES BUNUH

pulakdah.blogspot.
 

Polis sedang mencari seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk Seri' dan anak lelakinya bagi membantu siasatan kes seorang peniaga minuman mati dibelasah sekumpulan lelaki di sebuah tapak perniagaan di kawasan Downtown, The Mines, Seri Kembangan awal pagi Isnin lepas.

Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, berkata ahli perniagaan itu ialah Jaafar Shaari, 50, alamat terakhir di No 3, Jalan P11 K/12, Presint 11, Putrajaya dan anaknya Ahmad Jiwari @ Wari, 23, alamat terakhir di Lot 141, Kampung Pedas Hilir, Jalan Kundur, Pedas, Negeri Sembilan.

Polis meminta kedua-dua mereka tampil untuk membantu siasatan, katanya kepada pemberita di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di sini hari ini.




Difahamkan kejadian kira-kira 2 pagi itu berlaku selepas mangsa Azhari Sidek, 44, mengambil sebuah meja usang ditinggalkan di kaki lima tempat kejadian sebelum diletakkan berhampiran gerai miliknya.

Bagaimanapun, tindakan mangsa itu tidak disenangi seorang lelaki dikatakan menjalankan perniagaan di kawasan sama yang mendakwa meja berkenaan miliknya hingga berlaku pergaduhan.

Menurut adik angkat mangsa yang enggan mahu dikenali, lelaki terbabit memanggil beberapa rakannya untuk membelasah abangnya akibat rasa tidak puas hati itu.

Kredit : PolisBernama dan  Selangor

Ayah Pak ni juga dikenali sebagai DATO' SERI PADUKA AYAHANDA JAAFAR SHAARI (PADUKA AYAH PAQ PUTRAJAYA).

Pengasas Utama Pertubuhan Warisan Ketuanan Melayu Malaysia, Datuk Seri Jaafar Shaari ini jugalah individu yang pernah menyuruh Tok Guru Nik Abdul Aziz meletakkan semua jawatan pada 29 Mei lalu sama ada dalam parti atau sebagai Menteri Besar Kelantan kerana kononnya sudah terlalu tua untuk terus berpolitik. 
 - Author Faethal

 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment