Monday, August 6, 2012

Re: RG2011... respons RG: Murid sekolah bawa telefon bimbit diluluskan?

 

Sent from my BlackBerry® wireless by Asmat Asmanira Muhamad Ramly

From: Mat Rock <matrock_e1@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sun, 5 Aug 2012 23:55:37 -0700 (PDT)
To: respeks_group@yahoogroups.com<respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... respons RG: Murid sekolah bawa telefon bimbit diluluskan?

 

Yang ini sebenarnya ibubapa yg nak sgt anak2 bw ke sek dgn alasan senang nak hubungi anak2 or anak2 mudah nak call ibubapa. Bukan sek or kerajaan yg ada kuasa lulus atau tidak. Untuk pengetahuan semua, buat masa sekarang ni pelajar memang ramai yg bw handphone ke sekolah walaupun dirampas. Ibubapa tetap dtg untuk mengambil semula hp tersebut jd apa kuasa sek dan kerajaan? Kalau tak percaya cuba2 la duduk kat dalam sekolah anak2 kita pada waktu balik or tanya guru2.
 
From: "Malaysia, Controlarea" controlarea.malaysia@crbard.com
lebih banyak keburukan dari kebaikan.. terutama bagi pelajar sekolah menengah... sekadar pandangan.
From: Sarbini Gb Skdmm Sarbini58@yahoo.com
Asalamualaikum
Bagi saya senang sahaja.. biar kerajaan atau menteri pelajaran melantik orang yang meluluskan arahan boleh bawa telepon ke sekolah supaya mereka dilantik menjadi guru dan arahkan mereka ini mengajar murid kelas yang ramai bawa handphone.......murid sekarang cubalah......kalau murid zaman kita dulu "no problem" ikut kata dan teguran....lihat cikgu dan kecut.....TAPI sekarang zaman dah berubah...... kiat lihat ok......pusing sahaja kita mereka dah mula buat program sendiri.
KALAU DAPAT JANGANLAH ........ sekarang peraturan tidak membenarkan murid bawa Hp kesekolah pun kes hp murid hilang di sekolah selalu berlaku.....
NEGARA LAIN LAIN....ITU BUKAN NEGARA KITA..... KITA ADA ACUAN SENDIRI.....CARA SENDIRI ......SO MENTERI,CERDIK PANDAI DAN YANG BERKUASA...... Buatlah keputusan yang bijak, dengar rintikan orang "grassroot" 
 
Salam.
Apa yg Mann cakap memang logik dah itulah yg menyebabkan ramai guru tidak setuju tapi seperti yg semua maklum, murid2 memang bawa hp ke sekolah. Kalau x dibenarkan pun depa tetap bawa dan sekolah menghadapi banyak masalah dgn ibubapa mengenai telepon ni.
Apa yang org luar tidak tahu ialah bagaimana sek terpaksa melakukan spot check setiap kali pelajar hilang hp, bila dah hilang, sek gak disalahkan sebab x ajar anak murid jgn mencuri. Serba salah cikgu dibuatnya.
Kalau kena rampas, terutama masa exam, pun cikgu kena gak. Pada hal terang2 memang budak tu meniru! Rasanya bila hp dah boleh bawa ke sekolah, guru x perlu lg risau pasal kecurian dan sebagainya, terpulang kepada pelajar untuk memilih apa yg mereka mahukan.
Walau bagaimanapun, hp dilarang digunakan semasa pengajaran sedang berjalan dan exam.
From: "aqeera" aqeera03@yahoo.com
Salam
Mmg gila la ruling budak2 blh guna hp kt sekolah.makin pening kepala cikgu2.. Nti kene marah skit,tepon/sms parenz.kene herdik skit tepon/sms parenz.hasilnya,jd aaa anak2 yg manja n x leh berdikari sndri.klu student uni boleh la bg bwk hp sbb dorg da blh berfikir.ni dok kasi budak2 sek guna hp kt sekolah.cukuplah sediakan public phone jek.kita dulu xde la plak cmni.pasni kuar la plak ruling baru,blh bawak mak bapak dtg n dok seblh meja budak2 ni.. Baru beSsssss... Malaysia Boleh!

From: kasut_merah@yahoo.com.sg
Setuju Mann Trex. Saya pun x terpikir detail macam tu. Thanks
 
From: abu hassan hassanisma5485@yahoo.com
Apa rasional sebenar Kementerian Pelajaran hendak membenarkan pengunaan h/phone disekolah?

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment