Friday, August 3, 2012

Re: RG2011... SYABAS NAJIB - MALAYSIA PUSAT CETAKAN AL QUR'AN KEDUA TERBESAR DI DUNIA..!!

Semua komen yang diberikan nampaknya tidak memberi sokongan kepada benda yang baik...apa ni??dok kondem proton tak baguihlah..umno punya lah..che det punya...tapi last2 beli preve keluaran proton jugak...sesuatu yang baik mestilah disokong..walaupun tak suka B end...jgn ingat semua pandangan kita sahaja yang bagus...

From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk; jarum_emas@yahoogroups.com; MalaysiaNews@yahoogroups.com; pakbelang@yahoogroups.com; SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Sent: Thursday, August 2, 2012 4:29 PM
Subject: Re: RG2011... SYABAS NAJIB - MALAYSIA PUSAT CETAKAN AL QUR'AN KEDUA TERBESAR DI DUNIA..!!

 
setakat cetak, negra china pun bulih,
orang nak ikut apa yang dicetak tu, apa da
----- Original Message -----
Sent: Tuesday, July 31, 2012 11:35 PM
Subject: RG2011... SYABAS NAJIB - MALAYSIA PUSAT CETAKAN AL QUR'AN KEDUA TERBESAR DI DUNIA..!!

 

SYABAS NAJIB - MALAYSIA PUSAT CETAKAN AL QUR'AN KEDUA TERBESAR DI DUNIA..!!

TUESDAY, JULY 31, 2012  GELOMBANG RAKYAT  1 COMMENT



Kerajaan akan senantiasa menyokong usaha menjadikan Malaysia sebagai pusat mencetak al-Quran kedua terbesar di dunia selepas Arab Saudi, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata, ia merupakan satu usaha yang cukup murni dan perlu diteruskan demi memartabatkan kalam Allah yang teragung itu.

"Saya sanggup memberikan kerjasama dan sokongan supaya cita-cita itu akan menjadi kenyataan," katanya semasa berucap melancarkan Al-Quran Al-Karim dan Terjemahan Lafziyyah (Perkata) terbitan Yayasan Restu di sini, hari ini.

Perdana Menteri berkata semoga usaha Yayasan Restu itu juga akan diberkati sekaligus dapat merealisasikan hasrat menjadikan negara pusat penerbitan al-Quran bertaraf dunia.

Naskah al-Quran itu dijual dengan harga RM90 senaskhah, menggunakan bahasa Malaysia terkini bagi setiap perkataan teks al-Quran pada halaman yang sama dan terdapat terjemahan di bawah setiap kalimah.

Ia juga dilengkapi terjemahan tafsir mukhtasirah (tafsir ringkas) di ruangan tepi, dicetak dalam empat warna dengan setiap juzuk dihiasi motif seni visual.




No comments:

Post a Comment