Thursday, August 16, 2012

RG2011... Gadis 22 tahun dibawa pulang dari Lombok

 


3:56PM Ogos 16 2012  
Seorang gadis berusia 22 tahun yang melarikan diri mengikut kekasihnya ke Lombok Tengah, Indonesia  pada Jun lepas berjaya dibawa pulang ke tanah air malam semalam oleh Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) ke pangkuan keluarganya.
    
Ketibaan Nur Shahira Samsuri yang berasal dari Jitra Kedah pada jam 11.15 malam disambut Presiden KP1M Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dan anggota keluarganya di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT).

KP1M turut membawa pulang seorang warga Lombok Barat Madon Saban, 31, untuk disatukan dengan isterinya Suriani Abdul Wahab, 21,. Turut serta anak pasangan itu yang berumur empat tahun, Ismadani.

Suriani yang mengikut Madon ke kampungnya, dibawa pulang KP1M ke pangkuan keluarganya di Baling Kedah pada 29 Mei lepas.
    
Ketika ditemui pemberita, Nur Shahira yang bakal mengikuti pengajian Sarjana Kejuruteraan di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Johor sesi 2012/2013 pada awal September nanti berkata dia amat menyesal dengan apa yang telah dilakukannya.

"Saya amat menyesal apa yang saya telah lakukan dan saya nak lupakan semua perkara itu. Selepas ini saya mahu menumpukan perhatian sepenuhnya dalam pelajaran saya di UTM Johor," katanya.

Sementara itu, ayahnya Samsuri Husin, 51 mengucapkan terima kasih kepada KP1M atas segala usaha membawa pulang anak kedua daripada lima anaknya.
    
"Syukur kita berjaya dapat anak sebelum hari raya tahun ini. Kita mahu dia (Nur Shahira) fokuskan dalam pelajaran. Terima kasih kepada Datuk Abdul Azeez dan KP1M atas usaha mereka membawa anak saya," katanya.

Sementara itu Abdul Azeez berkata terdapat ramai gadis negara ini di Lombok dan sehingga kini KP1M berjaya membawa pulang seramai 50 gadis ke tanah air atas permintaan anggota keluarga.
    
"Kita tidak tahu jumlah sebenar...tetapi hasil tinjauan kita mendapati bahawa ramai gadis kita di Lombok. Kesemua mereka jatuh cinta dengan lelaki Lombok sewaktu bekerja di negara ini dan ikut mereka," katanya.
    
Menurutnya KP1M juga akan memulakan kempen kesedaran terhadap wanita tempatan, terutamanya yang bekerja di sektor perladangan dan pertanian agar tidak terpedaya dengan pujukan lelaki asing  yang bekerja di negara ini dan mengikut mereka ke negara asal mereka.   

- Bernama

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment