Monday, August 27, 2012

RG2011... MMB - Mereka Memerlukan Bantuan 21 - Pada yg bersimpati -PUAN ALIA, KOTA BHARU KELANTAN

Salam

MENGAPA WANITA LEBIH RAMAI DALAM NERAKA???

Dipaparkan suatu peristiwa di zaman Rasulullah,
di mana seorang wakil telah dilantik dari kaum wanita untuk bertemu dengan Rasulullah SAW
untuk meminta baginda SAW memberi ucapan khusus untuk kaum wanita.
Baginda bersetuju dan menyuruh mereka berkumpul di Baabun Nisaa'.
Setelah kaum wanita berkumpul, Bilal pergi memanggil Rasulullah SAW.
Baginda pun pergi ke sana, dan memberi salam dan memberi tazkirah seperti berikut:
Assalamu'alaikum, wahai kumpulan/kaum wanita.
Wahai kaum wanita, aku lihat kamu ini lebih banyak di neraka
Seorang wanita lalu bangun bertanya
Apakah yang menyebabkan yang demikian?
Adakah sebab kami ini kufur
Rasulullah SAW menjawab,
Tidak. Bukan begitu.
Tetapi ada 2 tabiat kamu yang tidak elok yang boleh menjerumuskan kamu ke dalam neraka:

1. Kamu banyak mengutuk/menyumpah
2. Kamu kufurkan kebaikan suami."


Kemudian baginda SAW mengingatkan supaya :


1. Banyak beristighfar
2. Banyak bersedekah.

http://permataaqiq.blogspot.com/2006/05/mengapa-wanita-lebih-ramai-dalam.html


WAllahua3lam
Wassalam
Hizamri
( http://groups.yahoo.com/group/hizamri_list/ )

=============================================================================================

Pilihlah, Jodoh Yang Menenteramkan!

By: Muhamad Agus Syafii

Sahabatku, pada ujung hadis Nabi berbunyi, pilihlah pasangan yang "memiliki" agama, maka kalian akan beruntung, fadzfar bizatiddin, taribat yadaka. Hadis tidak menyebut fadzfar mutadayyinatan (orang beragama) tetapi bidzatiddin, orang yang memiliki agama. Kata dzatiddin disini mengandung arti substansi (jauhar) atau sifat (`ardl) , jadi jodoh yang dzatiddin adalah orang yang beragama secara substansial atau dapat dilihat sifat-sifatnya sebagai orang yang mematuhi agama. Lalu apa substansi agama itu ? Secara vertikal orang yang memiliki agama itu mengimani, meyakini sepenuhnya adanya Allah sang Pencipta Yang Maha besar, Maha Adil, Maha Pemurah, Maha Pengampun, yang oleh karena itu sebagai manusia atau hamba Allah, ia tidak sanggup untuk sombong, sewenang-wenang, kikir . Secara horizontal orang yang beragama secara substansial akan berusaha secara maksimal menjadikan dirinya memberikan kemanfaatan maksimal kepada manusia dan makhluk lain, karena manusia tak lain adalah pengejawantahan kasih sayang Allah.

Nah, bayangkan memiliki pasangan yang karakteristik keberagamaanya seperti itu pastilah janji Rasul akan terbukti, yakni memperoleh keberuntungan. Jodoh yang bizatiddin, belum tentu yang lulusan pesantren, belum tentu yang pandai berkhotbah agama, karena hal itu baru indikator lahir. Karakteristik bidzatiddin akan terasa dalam berkomunikasi, dalam berinteraksi, dalam bertransaksi, yakni subtansi agamanya akan terasa menyejukkan, menentramkan, membangun semangat, menumbuhkan etos , "mengagumkan" , terkadang seperti tidak rasional tetapi setelah direnungkan justru sangat rasional, dan susah dimusuhi, susah pula diprovokasi. Dalam realita kehidupan ada orang yang beragama lebih menonjolkan syari'at lahir sehingga agamanya nampak "gebyar-gebyar", tetapi setelah sering berkomunikasi, lama berinteraksi dan berkali-kali bertransaksi, lama-kelamaan "gebyar-gebyar" agamanya tidak bisa diapresiasi, hilang kekaguman, hilang respek, meski tidak sampai menjadi musuh. Sebaliknya ada orang yang nampaknya sangat sederhana keberagamaanya, bahkan seperti mualaf atau seperti abangan saja, tetapi setelah lama berkomunikasi, berinteraksi dan bertransaksi, kekaguman muncul, sangat respek dan menjadi sumber inspirasi dalam menghayati keindahan hidup, dan itulah karakteristik dzatiddin yang sebenarnya, jodoh yang menenteramkan hati di dunia dan akhirat.

----
Sahabatku, yuk..aminkan doa ini untuk mendapatkan jodoh yg terbaik dari sisi Allah.'Rabbana hablana milladunka zaujan thayyiban wayakuna shahiban lii fiddini waddunya wal akhirah' Artinya. 'Ya Tuhan kami, berikanlah kami pasangan yg terbaik dari sisiMu, pasangan yg juga menjadi sahabat kami dlm urusan agama, urusan dunia & akhirat.'

========================================================================================

From: hazriza <hazriza@soem.sharp-world.com>
Subject: [Penawarku] Pada yg bersimpati -PUAN ALIA, KOTA BHARU KELANTAN

Assalammualaikum, 13.08.12 jam 9.00pg sy telefon Puan Alia…Ya Allah….sayu hati saya. Dia keluar wad semata-2 utk jaga anak-2 dia dlm keadaan sakit….mcm nak menangis hati saya…Ya Allah kau sembuhkan Puan Alia…Ya Allah kao tunjukkan kebesaranMu & kuasa MukjizatMu….tolong kasihani Puan Alia…Kau berikan dia sinar baru pd dia. Amin.
Tel dia : 017-6188691
Alamat beliau : 479, Kampung Guchil, Jalan Bayam, 15200 Kota Bharu, Kelantan.
(kepada sesiapa yg hendak hulurkan sumbangan @ ziarah)
 
 
 
Suami enggan kongsi derita Oleh Siti Zarinah Sahib 2010/05/12.....Harian Metro
Berapa lama tak dapat nak menulis di blog ni...Kesihatan tak mengizinkan...Enemia,kebelakangan ni makin menjadi2....makin kerap pening,mata makin kabur...Cuba gagahkan juga...badan macam terhuyung hayang,kepala rasa kosong.Kuatkanlah semangat dan hati ni...untuk dilawan segala sakit,segala ketidak upayaan badan....Banyak yg nk dikongsikan di sini sebenarnya....berbagai peristiwa dan kisah......terima kasih buat kak siti harian metro kerana membantu saya......
 
SUDAH jatuh ditimpa tangga, begitulah diibaratkan ibu tunggal tiga anak yang diceraikan suami kedua lantaran dia menghidap penyakit saraf (Guillan Barre Syndrome).
Penyakit berkenaan membabitkan keadaan lumpuh separuh badan, enemia dan usus terlalu nipis serta kemungkinan besar akan hilang deria penglihatan.

Dengan kemampuan yang sangat terbatas, Haryani Mat Hussin, 30, tidak mempunyai pendapatan tetap dan hanya mengharapkan ibu yang bertugas sebagai guru. Malangnya sejak setahun lima bulan lalu, ibunya menghidap penyakit 'ketidaktentuan kebimbangan' yang menyebabkan dia sukar tidur. Justeru dia tidak boleh tertekan kerana akan menyebabkan penyakitnya datang semula. "Ini menyebabkan ibu saya tidak mampu bergerak dan hanya terlantar saja. Mujur ketika itu masih sihat, jadi saya menghantar dan mengambil anak ke sekolah serta melakukan kerja rumah," katanya yang berasal dari Kelantan.

Menurut Haryani, kesakitan yang dialaminya bermula sejak tiga tahun lalu iaitu selepas melahirkan anak ketiga. "Selepas habis pantang saya langsung tidak boleh makan serta mengalami gastrik yang teruk. "Doktor memberitahu usus semakin menipis menyebabkan saya langsung tidak boleh makan makanan keras, cuma bubur dan air. Kemudian saya diserang anemia sehingga dimasukkan dua pain darah dan terpaksa ditahan di wad," katanya.

Selepas pulang ke rumah, keadaan Haryani semakin teruk. Dia tidak boleh berjalan disebabkan kedua-dua kakinya yang sangat lemah. Apabila duduk dia mengambil masa yang sangat lama untuk bangun. Selepas seminggu, Haryani sekali lagi dimasukkan ke hospital dan doktor pakar memberitahu dia menghidap penyakit saraf yang sangat serius disebabkan lambat mendapatkan rawatan. "Saya akui dengan sumber pendapatan tidak seberapa, tidak mampu mendapatkan rawatan doktor pakar. Tetapi kerana tidak tahan dan tidak sanggup menanggung kesakitan, saya menggunakan duit simpanan ibu serta pinjaman adik-beradik berjumlah RM9,000 untuk 12 hari rawatan. "Kos ubat-ubatan sangat tinggi. Satu botol ubat saraf berharga RM300 dan saya memerlukan lapan botol untuk lima hari rawatan. "Dengan jumlah yang semakin bertambah serta perbelanjaan harian, persekolahan dan rawatan ibu, memang saya tidak mampu. Itu pun saya sudah menggunakan semua hasil simpanannya," kata Haryani sayu. Doktor pernah mencadangkan Haryani menjalani rawatan mencuci darah disebabkan dia tidak boleh terlalu bergantung kepada ubat sepenuhnya kerana usus yang semakin menipis, namun dia tidak sanggup menanggung risiko. Bagi Haryani dia sanggup menanggung kesakitan di rumah dan apabila sudah tidak tahan barulah ke hospital. Sudah beberapa kali Haryani mengunjungi Jabatan Kebajikan Masyarakat serta Pusat Zakat untuk mendapatkan bantuan, tetapi sehingga kini, dia masih tidak mendapat sebarang jawapan. Dia juga sudah penat turun naik tangga, namun hasilnya tiada. "Mungkin mereka ingat saya mampu bekerja disebabkan masih muda serta boleh berjalan. Tetapi itu dulu, sekarang dengan duit simpanan yang semakin berkurangan, ibu terlantar sakit, kaki yang lumpuh menyebabkan saya amat memerlukan bantuan kewangan untuk menyara ibu, tiga anak serta kos rawatan saya. Suami pula langsung tidak memberi nafkah," katanya yang melalui dua kali perkahwinan namun kedua-duanya tidak menemui kebahagiaan. Menurutnya, perkahwinan kali pertama ketika dia berusia 18 tahun atas pilihan keluarga. Mereka dikurniakan dua anak iaitu Nuraliya Erissha, 12, dan NorIkhtisam, 7. Namun harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari, kebahagiaan yang didambakan namun penderitaan yang diperoleh. Haryani terpaksa reda dengan perpisahan.

Kemudian Haryani dipertemukan jodoh dengan suami kedua yang tiga tahun lebih muda daripadanya. Perkahwinan ini juga diatur keluarga.

"Pada mulanya kami bahagia, namun selepas melahirkan anak pertama, Noraiman yang kini berusia tiga tahun, saya terus jatuh sakit. Lebih malang suami menceraikan saya kerana tidak sanggup menjaga saya yang sedang terlantar sakit. Malah selepas itu bekas suami tidak pernah memberi nafkah cuma suami pertama sahaja, itu pun ketika awal perceraian," katanya. Kini penglihatan Haryani semakin kabur. Malah keadaan kakinya masih seperti dulu, tidak boleh bergerak. Dia tidak tahu sampai bila mampu bertahan, namun dia sentiasa berdoa Tuhan memanjangkan usianya. "Hidup saya kini hanya untuk anak-anak sahaja. Selagi saya masih bernafas, saya akan berusaha untuk membesar dan menyekolahkan mereka walau dengan apa cara sekali pun. Saya tidak sanggup berpisah dengan mereka kerana anaklah penguat semangat saya selama ini. "Bagi menambah rezeki, saya berjinak-jinak menjual selimut dan cadar dewasa. Saya berharap hasil penjualan ini sedikit sebanyak dapat digunakan untuk perbelanjaan harian," katanya. Bagi mereka yang ingin menghulurkan bantuan, boleh menghubungi Haryani di talian 017-6188691
Kudrat yang semakin lemah,pendarahan yang tiada hentinya hampir berbulan..Apa yang di tanggung tak terluah..Untuk menaip juga terlalu lemah,banyak comment yang tidak reply lagi.Keadaan kesihatan saya benar benar tidak mengizinkan...Pendarahan yang doktor tidak mengetahui punca.Bila scan tak ada apa apa.Kaki semakin lebam..Untuk gagahkan diri kali ini benar benar menguji,pening,hanyut,lemah,jantung mula berdebar debar,berpeluh peluh.kaki yang teramat sakit..Nak angkat tangan pun terasa berat..Sebak memang teramat sebak,sebab segalanya perlu di uruskan sendiri.Terkapar kapar pun perlu di teruskan...Cuba tahan tangis tapi mampukah...Tika ini kudrat adik beradik ke,suami kan...tapi inilah ujian saya...Bila ada berkata sabarlah,saya sabar tapi untuk benar benar saba dan tabah ia amat hebat..Sabar tidak mudah jika tidak bergantung dan ingat Allah....

Pada yang tak faham,sakit sakit tak habis habis sakit..sampai bila gini.Berubat dah banyak tempat..Pada yang sihat dan tidak memahami.Bukankah kesembuhan dari Allah?

Ada yang bertanya,saya hanya bertiga?Saya tinggal bersama mak dan 3 orang anak.Mak saya juga uzur dan lemah.Saya tidak boleh membebankan mak.Anak yang sulung tingkatan dua,perempuan.Alia Erisya.Belajar di sekolah cluster pilihan.Bila alia erisya balik sekolah ada membantu tapi balik pun dah lewat,penat.Kerja sekolah lagi.Alia Erisya lebihkan masa belajar dan belajar,keazaman yang tinggi bila  melihat keadaan sekelilingnya.Alia Erisya di jaga dari kecil dengan mak ketika berumur 2 tahun setengah.

Aiman dengan bobla yang banyak membantu.Tika bob dan kakak ke sekolah,aimanla yang banyak membantu.Keluarga,saudara mara,semua jauh dan mereka ada komitmen sendiri.Saya cuma 3 beradik,anak tunggal perempuan.Yang dua lagi lelaki,tidak menetap di kelantan dan masing masing ada komitmen sendiri.
Hanya bantuan kudrat anak anak saya ada,bukan senang untuk merayu kudrat..Silap merayu,di cemuh...

Tak semua yang faham derita insan lain..Walau kini hanya mampu terbaring.diam terkebil kebil menahan segalanya. harapan itu tinggi moga ada sinarnya nanti..Ujian Allah..

Hanya Allah yang Mengetahui segala sesuatu...Kuatkan hati dan diri ini ya Allah...

Sesungguhnya saya yakin dengan kuasa Allah....Berpegang teguhlah padaNya walau sehebat mana ujian..Berpaut dengan Allah..Insyaallah..
 
Tiada daya dan upaya melainkan dengan bantuanMu Ya Allah..kudrat makin tiada.Untuk mengangkat tangan   pun lemah,apatah lagi nak buat apa apa..Hampir pitam di dapur,terkena minyak panas dan macam macamla bila tiada kudrat cuma simpati sangat pada aiman..Susah payah membantu mama,tak macam budak lain...Ya Allah,bantu hamba..Kudrat..

Memasak dalam keadaan terketar ketar,hanya nasi air dan sayur..Tak mampu berpuasa dalam keadaan begini dan di nasihatkan doktor.Walau tidak mampu berpuasa selera makan langung tiada.Kadang kadang 2 atau 3 suap..hanya sekadar mengalas perut.


Lepas masak mesti terbaring lama tanpa makan,Allahuakhbar..
 
Ya Allah, hamba tahu hanya Engkau Yang Maha Tahu segala rahsia di sebalik tiap sesuatu ketetapan-Mu. Yang hamba tahu, segala sesuatu yang Engkau tetapkan itu pasti ada hikmah disebaliknya. Kerana Engkau adalah sebaik-baik perancang. Bantulah hamba menjadi hamba-Mu yang redha dan sabar. Mohon dikuatkan hati hamba ini Ya Allah. Sangat lemah hamba-Mu yang seorang ini Ya Allah. Hamba tahu hati ini sedang ditempa dalam relau mehnah-Mu. Hamba tahu Engkau sentiasa rindu pada rintihan hamba justeru Engkau kirimkan ujian yang melelahkan.Hamba redha andai ini takdir yang telah tertulis untuk hamba. Cuma hamba mohon, bantulah hamba, Ya Allah. Bantu hamba untuk redha seikhlasnya. Kuatkanlah hati hamba dalam menempuh ujian-Mu ini Ya Rabb."
 
Kesihatan yang semakin menguji segalanya..makin di gagahkan diri makin tersungkur dalam diam.Demam yang agak tinggi di setiap malam dengan tuala basah.Bertarung dengan kudrat yang lemah dan emosi..Emosi seorang pesakit dan seorang ibu,untuk duduk lama pun hampir rebah..Untuk memasak atau mandi apatah lagi,terkedu sendirian menghadapi ujian ini.Walau sakit segalanya tetap kena urus sendiri.Kudrat dan kekuatan mana lagi yang masih ada..ada ketikanya bila terlalu lemah,rasa ingin terbaring je di dapur tapi masih gagahkan diri walau berpinar pinar dan terketar ketar..Tiada daya,tapi apakan daya..cubala gagahkan diri selagi mampu...
Berpaut di tongkat rasa nak pitam,tersungkur di lantai..Benar sangat Ya Allah,amat memerlukan bantuan kudrat..Makin di lihat aiman dan bob bersusah payah membantu makin sebak dan hati sering menangis...Baru je aiman nak main sesuatu mama seperti seorang anak kecil yang meminta pertolongan...Seorang mama memanggil anak kecil untuk bantu di papah..Tersungkur juga dalam tangis...Laillahaillallah
 
Bagaimana untuk terus kuat,dengan Allah,ya benar dengan Allah..Allah sentiasa ada...cari kekuatan dengan Allah..
 
Bertarung dengan emosi,anak anak lihat mama semakin mudarat..tiada apa yang mama mampu kini,hanya masih mampu melihat anak anak.Entahlah,terlalu takut jika apa apa terjadi..
 
Ya Rabb, hati ini hati seorang ibu,
Hanya padaMu ku berpaut..
 
 
Untuk semuanya, walau apapun ujian yang Allah timpakan ke atas kita, yakin dan percayalah itu bukan untuk melemahkan kita, bahkan segala ujian itu adalah penguat kita. Segala ujian itu dititipkan untuk mengukuh iman kita. Terima dengan hati terbuka dan sangka baik dengan Allah. Kita akan temui ketenangan hati, insya-Allah. Semoga Allah redha. Sampai maut menjemput kita....
 
Terima kasih yang tiada terhingga pada semua sahabat sahabat dan insan insan yang berhati mulia di luar sana yang sudi membantu.Saya hanya mampu kirimkan doa,semoga diberikan kesihatan yang baik,dianugerahkan usia yg berkat,dimurahkan rezeki yg melimpah ruah,diberikan kesejahteraan dan sentiasa berada dalam rahmat dan lindungan Allah Taala.moga di bulan yang mulia ini mendapat pahala,rahmat,ganjaran,keberkatan, dan keredhaan dari Allah Taala.amin.
 
Jutaan terima kasih Eriqayzz com,blog  HafizRahman,kerana sudi dan bersungguh untuk membantu akak dan anak anak.Membuat poster untuk membantu akak,tiada kata yang dapat di luahkan melainkan hanya doa.Juga sahabat sahabat yang sudi memanjangkan entry mengenai saya dan anak anak untuk membantu bermula dari blog kak azatiesayang.blogspot.Jutaan terima kash byk2 yang tiada terhingga.Kasih Sayang Allah amat luas,digerakkan hati insan insan yang berhati mulia untuk membantu.Ya  Allah,Ya Rahman Ya rahim,lindungi dan payungilah mereka dunia akhirat .Jauhilah mereka dari sebarang musibah..amin.Moga mendapat pahala,rahmat,ganjaran,keberkatan dan keredhaan dari Allah Taala di bulan ramadhan ini.amin.
 
 
Pohon maaf byk2 jika ada comment yang belum reply..Untuk menaip juga saya gagahkan diri tapi saya amat 2 menghargai segala doa,sokongan.nasihat,dan bantuan..Setiap kali saya membaca comment dari sahabat sahabat,menitis air mata saya, terbit semangat2 dan kekuatan dalam diri..Terima kasih banyak banyak yang tiada terhingga.Jika sesiapa yang melihat sendiri keadaan dan fizikal saya,mesti terkejut..Kini tinggal kulit dan tulang.Teramat amat kurus...tapi untuk anak anak akan cuba bangkit..Selagi bernafas,hargailah peluang yang Allah masih berikan.


Kuasa Allah belaka,moga diberikan kesembuhan dan keaijaban di bulan ramadhan ini.Ada sinarnya nanti..Amin.Munajat dalam syahdu padaMu Ya Rabb..

 
Allahuakhbar....


Kesihatan makin tidak stabil..demam yang agak tinggi dah hampir 3 hari.Kaki makin teramat sakit.Benar2 menguji untuk bergerak.Untuk naik ke kerusi roda juga amat menguji.Berapa kali terjatuh kerana tiada daya..Untuk melakukan sesuatu benar benar kena gagahkan diri..Pagi ni tersungkur di dapur bersendirian...Terkedu dan menahan segalanya dalam sendu yang tidak terluah.Pada siapa untuk di pinta membantu kudrat hanya kudrat aiman.Bila terdengar mama jatuh,berlari lari mendapatkan mama.Aiman juga kini demam,jangkit mama kut.


Sepatutnya ke Husm untuk masukkan ubat,tapi tiada daya sangat pagi ini..Untuk bangun duduk pun amat lemah..mungkin sebab demam..Luahan ini bukan meminta simpati,ini luahan hati dan rintihan hati seorang ibu dan seorang pesakit yang masih belum berputus asa untuk bertarung dengan kesihatan.Kini hanya mampu terlantar dan terbaring.Segalanya di lakukan sendiri walau dalam seribu kepayahan.Untuk memasak,mandi,solat amat menguji..kadang kadang berapa kali tersungkur bersendirian.Terkebil kebil untuk cuba bangun.Betapa bernilainya kudrat.


Untuk di keluh rugi kerana ini ujian Allah..Menangis bukan kerana tidak redha tapi cuba mencari kekuatan..Alhamdulillah dan insyaallah..


Yang menyedihkan,ada ketikanya memerlukan bantuan kudrat,terutama jika benar benar tiada daya,untuk solat...Ujian.kalau terbaring,terjatuh,segalanya kena gagahkan sendiri..Kadang kadang segalanya rasa kosong tapi masih cuba bangkit..Hati hiba dan amat sebak bila memikirkan ketidakupayaan diri.Tiada nikmat dan tiada yang lebih bernilai melainkan nikmat kesihatan dan memiliki kudrat..


Untuk di gagahkan dengan tongkat ada kalanya tidak mampu..mengengsot dan merangkak seperti anak kecil.Bertarung segalanya dengan kesakitan,emosi..bukankah sebagai insan biasa kita nak di beri perhatian,di jaga ketika sakit,.nak tenang dari segalanyakan...hati seorang pesakit ni amat amat halus sebenarnya,mudah tersentuh tapi sebagai seorang single mother dan seorang pesakit,semua itu perlu di tolak ketepi..Ketepikan emosi..Anak anak perlukan mama..


Walaupun ujian ini tak terluah tapi Allah Maha Mendengar..bantuan dari Allah dari insan insan yang perihatin dan berhati mulia di alam maya..Sungguh hati ini benar benar tersentuh dan amat amat2 menghargai dan berterima kasih..Hanya Allah yang dapat membalas setiap kebaikan.Di bulan mulia ini moga mendapat pahala,ganjaran,rahmat dan keberkatan dariNya...


Yakinlah dan pergantungan terus pada Allah..


Zikir dan istiqfar jangan putus...Allah sentiasa bersama..
 
Syukur alhamdulillah pada Allah Taala,deraian air mata dan kekhusyukan merintih di setiap malam, moga diberikan kesembuhan dan keajaiban dari Allah.Walaupun tika ini kaki masih teramat sakit dan semakin lemah.Pendarahan tiada hentinya.Kaki yang semakin lebam tanpa jawapan dari doktor.Meniti hari dengan seribu kepayahan dengan kaki yang tidak berdaya dan badan yang semakin lemah.


Terkedu,deraian air mata,betapa bersyukurnya yang tiada terhingga kerana Allah Maha Mendengar dan Maha Pengasihani.Benar benar bersyukur pada Allah kerana mengerakkan hati dan membuka pintu hati insan insan yang berhati mulia untuk mendoakan,membantu menolong,dan menghulurkan bantuan.Allah Maha Mendengar,betapa kasih sayang Allah amat luas.Semoga Allah menambahkan pahala,rahmat,ganjaran dan keberkatan di bulan ramadhan ini pada insan insan yang berhati mulia yang sudi membantu saya dan anak anak.Semoga diberikan kesihatan yang baik,dianugerahkan usia yang berkat,dimurahkan rezeki yang melimpah ruah,diberikan kesejahteraan dan sentiasa berada dalam rahmat dan lindungan Allah Taala.moga berjaya dunia akhirat.amin.


Sungguh amat terkedu,terkejut dan amat berterima kasih yang tiada terhingga dengan doa doa,sokongan dan bantuan bantuan yang di hulurkan pada saya dan anak anak..Saya doakan dan akan sentiasa doakan pada insan insan yang berhati mulia ini.Moga Allah membalas setiap doa,sokongan,bantuan yang di hulurkan dan setiap kebaikan..Amat amat saya dan anak anak hargainya.


Terima kasih banyak banyak yang tiada terhingga pada semua sahabat sahabat yang mendoakan,sokongan ,kesungguhan membantu dan bantuan yang di hulurkan.Subhanallah..sesungguhnya anda semua berhati mulia dan moga akan mendapat pahala yang lebih,rahmat,ganjaran,keredhaan,keberkatan di bulan mulia ini.amin.


Moga ada sinar untuk saya dan anak anak di bulan mulia ini.amin.


Sesungguhnya,Allah Maha Mendengar setiap rintihan hamba hambaNya.Syukur alhamdulillah.Terima kasih Allah.
 
Ramadhan kali ini banyak menguji keimanan dan ketakwaan namun begitu mungkin akan ada satu hikmah daripada Allah swt..Moga di bulan yang mulia ini dapat memberi sinar dan keberkatan kepada diri yang sedang bertarung dengan kesakitan.Bulan yang mulia ini pasti dan yakin akan ada kuasa Allah untuk meringankan dugaan dan cubaan dari Allah..Allah Maha Mengetahui segala sesuatu..


Walaupun kesihatan masih lagi pada tahap yang sama,pasti suatu hari dalam bulan ramadhan ini akan ada hidayah dan petunjuk dari Allah mengenai penyakit ini.Insyaallah..


Hari hari yang di lalui dengan mengahadapi ujian Allah yang agak hebat tapi bersyukur di atas ujian ini.Untuk di luahkan tidak terluah tapi percayalah kasih sayang Allah itu amat luas..


Hanya pada Allah saya memohon dan berserah segalanya..Janji Allah itu pasti..


Kasih sayang pada anak anak melebihi segalanya...
 
 
 
 






No comments:

Post a Comment