Friday, August 3, 2012

RG2011... RE: [MalaysiaNews] Blogger umco SUDAH KENA PUSING!! HANG CANGKUL BETUL!!

 

Blogger Umno Memang Kaki Spin.. Bukti Terbaru - Posted by Addin

 


Kalau dulu orang sering sebut 'Bodoh macam lembu', maka di zaman lembu sudah diternak dalam kondo ni maka pepatah tu nampaknya tak sesuai disebut. Lembu pun dah cerdik la ni.

Tapi ada satu makhluk yang rasanya kalau pepatah tu mahu mahu ditukar maka sesuai sangat dengan makhluk ni, iaitu 'Bodoh macam blogger UMNO'.. apa macam setuju?

 

Tak cerdik sungguh bila blogger UMNO Kedah menyerang kerajaan negeri kerana kononnya Pusat Pengumpulan Buah-buahan yang dibina di Sungai Petani gagal.. sebabnya tak ada buah yang dikutip.

 

Alahai blogger UMNO, tak ambik tau perkembangan dunia tapi gatai punkok nak tulis. Sewaktu pelancaran pusat pengumpulan tu dulu Menteri Besar dah habag, pusat tu bertujuan untuk atasi lambakan buah-buahan orang kampung.

 

Kalau orang kampung nak jual takdak sapa nak beli dah sebab harga murah, mai tolak dekat Kedah Agro.Menteri Besar habag juga... tapi kalau ada pihak nak beli lebih tinggi harganya tolak kat depa tu. 

 

Kedah Agro cuma nak atasi masalah lambakan. Pahammm... lambakan!?Faktanya pada tahun ini.. hasil buah-buahan di Kedah ni merosot 50 peratus.


Oleh kerana permintaan tinggi maka orang kampung boleh jual dengan harga yang tinggi, tiada lambakan maka orang kampung pun tak perlulah jual murah dekat Kedah Agro. 


Sebab tuulah Pusat Pengumpulan Buah-buahan tu tak sibuk untuk musim buah tahun nii. Faham?? Bodoh, baghal, unta, kelabu asap!!! (pinjam P.Ramlee).

 

ALOR SETAR – Pengeluaran hasil buah-buahan di seluruh negeri ini merosot sebanyak 50 peratus.Pengarah Jabatan Pertanian Negeri Kedah, Encik Ismail Salleh (gambar atas) berkata, kemerosotan itu disebabkan oleh cuaca yang tidak menentu dan taburan hujan yang lebih pada tahun ini.


"Rambutan durian dan mempelam adalah antara buah-buahan yang banyak terjejas akibat faktor berkenaan,” ujarnya.


Menurutnya, dijangkakan harga bagi buah-buahan tempatan lebih tinggi disebabkan bekalan yang terhad.“Kita menjangkakan tidak akan berlaku lambakan buah-buahan pada tahun ini,” katanya.

~Kedahlanie

 

 

From: MalaysiaNews@yahoogroups.com [mailto:MalaysiaNews@yahoogroups.com] On Behalf Of shreddervirtuoso
Sent: Saturday, August 04, 2012 1:03 AM
To: chainz_of_frenz@yahoogroups.com; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk; jarum_emas@yahoogroups.com; MalaysiaNews@yahoogroups.com; pakbelang@yahoogroups.com; respeks_group@yahoogroups.com; SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Subject: [MalaysiaNews] UST. JIJAN SUDAH KENA PUSING!! HANG CANGKUL BETUL!!

 

 

Friday, August 3, 2012

UST. JIJAN SUDAH KENA PUSING!! HANG CANGKUL BETUL!!

PUSAT PENGUMPULAN HASIL PRODUK PERTANIAN DI LEMBAH JERAI yg bertempat di jalan ambangan heights berdekatan Hospital Sultan Abd Halim.. Apa dah jadi Pak Jijan.. Pusat pengumpulan produk pertanian di jadikan gudang penjualan perabot hotel.. Erm.. Musykil nya.. Kalau x percaya maila tgk sendri.. Mcm salah guna kuasa ja.. Apa nasib petani kita ya.. Lagipun tempat ni memamg x strategik lansung utk dijadikan Tempat pengumpulan produk pertanian.. Ini kerana kawasan ini sunyi dan bkn merupakan tempat tumpuan org ramai.. Sian ya nasib petani kedah.. Erm.. Tunggu apa lagi.. Pakat2 kalih PRU 13 ni.. Utk kehidupan lebih terbela dan bahagia.. Ahaks.. Bukan mcm slogan KEDAH SEJAHTERA.. tp RAKYAT SENGSARA!!

 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment