Monday, February 18, 2013

RG2011... KENAPA ORANG ISLAM BUAT BEGITU

 


Saya dua beranak pun kene diperlakukan begitu akhir tahun lepas, menaiki putra LRT. Saya dari Kuantan Pahang duduk dirumah anak saya, di Setiawangsa kebetulan melapurkan diri di Menara Telekom Pucuk Rebung. Anak saya adalah Warga Orang Kurang Upaya dan saya Warga Emas melebi 60 ++. Untuk 3 hari saya menghantarnya pergi dan balik menaiki Putra LRT. Anak saya memakai Pas Kad atau lebih sesuai saya panggil Kad Pengenalan OKU keluaran JKM bersama dengan Kad Pengenalan biasa digantung dileher. Jelas kelihatan tergantung dileher, kalau orang RABUN sekalipun nampak. Secara berani saya menegur, Heeemmm, peduli apa pada mereka, walau tampal didahi pun, mereka buat DEK aje tidak peduli. Kesimpulan disini, orang orang kita sekarang ni memang sudah hilang CIVICnya. Tidak seperti kita dulu dulu sebelum ada Komuter, LRT dan RAPID KL, kita menaiki BAS GTC (1960an) dan SJTC (1970an) asal ada saja orang HAMIL dan ORANG TUA memang berpeluang dapat duduk. Dulu dulu mana ada LOGO OKU, tetapi orang dulu dulu bersopan dan beradap.




Sent from my Samsung Galaxy Tab 10.1

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment