Thursday, January 27, 2011

Re: RG09... Hakikatnya

 

Sokong.... ... Lu pikir lah sndiri!


From: Mat Susu <faruqi2001@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, 28 January 2011 10:37:49
Subject: RG09... Hakikatnya

Hakikatnya...

Dalam sistem demokrasi yang diamalkan... Ada pertandingan!!!. Dna bila da pertandingan tak perlulah nak kata siapapun pengkhianat... sebab sesiapapun menang dia adalah pegawai kerajaan... Adun tu pegawai kerajaan.. rugas dia dibayar oleh Kerajaan Malaysia tahu tak??? Dan dia layak pelbagai perkara...

Kenapa isu pengkhianat wujud sekarang??? ANtara sebab...

1) Sejak BN tidak lagi menang dengan mudah... Dulu apapun yang diletakkan oleh BN @ UMNO pasti akan menang khususnya di Johor, Melaka. N9 Pahang dll... sekarang tidak lagi...  Hingga ada kata2 kalau BN letak monyetpun menang. Huhu. Zaman itu sudah berlalu. Bila rakyat mula pandai memilih... mulalah dikatakan pengkhianat??? Padahal dia juga yang menyediakan sistem demokrasi... kalau takut bertanding Hentikan saja sistem ini fikirkan sistem lain.

2) Pengkhianatkah kita... kalaupun kita memilih untuk melawan parti BN??? Sedangkan kalau pembangkangpun bertugas membuat kerja yang sama dan menerima elaun serta mengangkat sumpah di hadapan Sulatan yang sama!!!... Kalau pengkhianat takkan sultan terima dia sebagai ADUN Dan kerajaan kena bagi elaun ADUN.

3) Pengkhianatkah seorang kakitangan kerajaan andai semua kerja2 yang dibuat tepat, efisyen dan siap mengikut jadual kerja yang ditetapkan oleh Ketua jabatannya. Cuma dalam masalah Pemilihan dan politik sahaja mereka tidak sependapat dengan ketua jabatan... namuk skop kerja sebagai kakitangan kerajaan siapa dan lengkap sepenuhnya???

4) Bayangkan pulak mereka yang aktif di pihak BN sampai meninggalkan rutin kerja yang sepatutnya>>>??? Adakah ini bukan pengkhianat... Di kalangan guru @ staf kerja kerajaan yang lain memang nampak jelas perkara ini... Kadnagkala hanya kerana urusan parti BN @ UMNO dengan mudah meninggalkan kerja hariannya... samada sebagai guru atau lain???


Siapa pengkhianat sebenarnya??? Entah... Lu fikirlah sendiri!!!


 
Forum : respeks
Facebook : respeks
Weblog : respeks_group
Weblog higoat : Mr_higoat
Daftar Ahli Online : Daftar Online
Senarai ahli seluruh dunia : Senarai ahli





__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment