Monday, January 17, 2011

Re: RG09... Ramalan nujum sifu 2011..sekadar mainan tidur..

 


 Salam,

Bab ramalan ni saya rasa lebih baik tidak disiarkan di sini. Sebabnya akan mendatangkan keburukan kepada orang lain hatta tidak mempercayai ramalan itu sekalipun.

 Katakanlah: "Tidak ada seorang pun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang gaib, kecuali Allah", dan mereka tidak mengetahui bila mereka akan dibangkitkan.(Surah al-Naml: 65).

“Sesiapa yang datang menemui penilik atau peramal nasib lalu mempercayai apa yang diberitahu olehnya, maka dia telah kufur terhadap apa yang diturunkan kepada Muhammad” (Riwayat Abu Daud, al-Tirmizi, al-Nasai dan Ibn Majah).

Ada orang akan kata, ala kita baca jer bukan percaya pun...... tapi ingatlah bahawa menemui tukang tilik itu sendiri adalah haram. Walaupun kalau kita membaca ramalan zodiak dalam majalah (walaupun kita tak percaya) amalan dah tak diterima.  Jika seseorang hanya hadir menemui penilik atau peramal nasib sekadar untuk suka-suka dan tidak mempercayainya, ia tetap satu perbuatan yang diharamkan Islam, melainkan jika niatnya adalah untuk membantah atau berhujah dengan tukang tilik tersebut atas keburukan perbuatannya, ianya menjadi kewajipan bagi mengelakkan keburukan kepada orang lain.

Sabda Nabi s.a.w: “Sesiapa yang datang menemui 'arraf (tukang tilik atau tukang ramal), lalu bertanya kepadanya tentang sesuatu perkara (maka) sembahyangnya tidak akan diterima selama empat puluh malam (Riwayat Muslim).

Imam an-Nawawi Rahimahullah menerangkan bahawa tidak diterima sembahyang seseorang itu selama empat puluh malam adalah bermaksud bahawa sembahyangnya itu tidak diberi pahala kepadanya sekalipun sembahyang tersebut telah menggugurkan kefardhuan mengerjakan sembahyang. (AI-Minhaj fi Syarh Shahin Muslim: 1390).

Betulkan jika saya silap. Wallahua'lam


mohroslan@gmail.com
Sent by: respeks_group@yahoogroups.com

01/18/2011 09:46 AM

Please respond to
respeks_group@yahoogroups.com

To
cc
Subject
RG09... Ramalan nujum sifu 2011..sekadar mainan tidur..





 

[attachment "RAT IN YEAR  2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "OX YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "TIGER YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "RABBIT YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "DRAGON YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "SNAKE YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "HORSE YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "GOAT YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "MONKEY YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "ROOSTER YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "DOG YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF] [attachment "PIG YEAR 2011.pdf" deleted by Wan Zamzahidi/ASPA/SKF]

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"



Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment