Thursday, January 27, 2011

RG09... Hakikatnya

Salam...

Bagus juga idea ni... Adun meninggal diganti oleh ahli Parti yang sama. Hehe... Senang takdelah habis duit banyak2 buat pilihanraya kecil dan beri janji macam2... berjuta2.. tak semena2... projek jambatah lah, balairayalah... Tapi nak ke Adun2 ni bersetuju tak kiralah dari BN ke PR ke... hehe

Cukuplah adanya Pilihanraya Umum. Takdelah rakyar mengharapkan ADUN mati... huaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!> Ni kang kadang terpikir juga bilalah Adun aku nak mati... dapat jalan Ttar baru haha... dapat itu baru dapat ini baru... Dapat tengok muka ADUN yang handsome tu huhu.

Maknanya hanya satu pilihanraya sahaja... dalam 4-5 tahun sekali. Pilihanraya umum... !!!

Ada berani??? huhuhu

From: Zunaidah Abdullah <zunaidah2020@yahoo.com>
Date: Thu Jan 27, 2011 10:14 pm
Subject: Re: RG09... Hakikatnya

zunaidah2020@yahoo.com
Send Message Send Message
Edit Membership Edit Membership
Betul kalau dikatakan sistem demokrasi tentu ada pertandingan...bila bertanding tentu ada menang dan ada kalah...so saya amat bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Mat Susu <faruqi2001...apa guna mengutuk pihak lawan dengan kata itu dan ini..sekarang mereka berkempen untuk parti sendiri..so tak payah kutuk orang lain...perbaiki mana yang telah silap atau kelemahan parti itu....bukan dok tuduh pihak lawan macam2........kalau tidak, tak payah adakan pertandingan...mana2 ADUN yang meninggal dunia ..ganti dengan ADUN dari parti yang sama ..lagi senang...tak banyak dosa mengutuk orang lain...



From: Mat Susu <faruqi2001@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, January 28, 2011 10:37:49
Subject: RG09... Hakikatnya



Hakikatnya...

Dalam sistem demokrasi yang diamalkan... Ada pertandingan!!!. Dna bila da pertandingan tak perlulah nak kata siapapun pengkhianat... sebab sesiapapun menang dia adalah pegawai kerajaan... Adun tu pegawai kerajaan.. rugas dia dibayar oleh Kerajaan Malaysia tahu tak??? Dan dia layak pelbagai perkara...

Kenapa isu pengkhianat wujud sekarang??? ANtara sebab...

1) Sejak BN tidak lagi menang dengan mudah... Dulu apapun yang diletakkan oleh BN @ UMNO pasti akan menang khususnya di Johor, Melaka. N9 Pahang dll... sekarang tidak lagi...  Hingga ada kata2 kalau BN letak monyetpun menang. Huhu. Zaman itu sudah berlalu. Bila rakyat mula pandai memilih... mulalah dikatakan pengkhianat??? Padahal dia juga yang menyediakan sistem demokrasi... kalau takut bertanding Hentikan saja sistem ini fikirkan sistem lain.

2) Pengkhianatkah kita... kalaupun kita memilih untuk melawan parti BN??? Sedangkan kalau pembangkangpun bertugas membuat kerja yang sama dan menerima elaun serta mengangkat sumpah di hadapan Sulatan yang sama!!!... Kalau pengkhianat takkan sultan terima dia sebagai ADUN Dan kerajaan kena bagi elaun ADUN.

3) Pengkhianatkah seorang kakitangan kerajaan andai semua kerja2 yang dibuat tepat, efisyen dan siap mengikut jadual kerja yang ditetapkan oleh Ketua jabatannya. Cuma dalam masalah Pemilihan dan politik sahaja mereka tidak sependapat dengan ketua jabatan... namuk skop kerja sebagai kakitangan kerajaan siapa dan lengkap sepenuhnya???

4) Bayangkan pulak mereka yang aktif di pihak BN sampai meninggalkan rutin kerja yang sepatutnya>>>??? Adakah ini bukan pengkhianat... Di kalangan guru @ staf kerja kerajaan yang lain memang nampak jelas perkara ini... Kadnagkala hanya kerana urusan parti BN @ UMNO dengan mudah meninggalkan kerja hariannya... samada sebagai guru atau lain???


Siapa pengkhianat sebenarnya??? Entah... Lu fikirlah sendiri!!!


 
Forum : respeks
Facebook : respeks
Weblog : respeks_group
Weblog higoat : Mr_higoat
Daftar Ahli Online : Daftar Online
Senarai ahli seluruh dunia : Senarai ahli




No comments:

Post a Comment