Wednesday, September 21, 2011

Re: RG2011... Re: Fw: Editor buku balun Mat Sabu Komunis putarbelitkan " Pengukir Nama Johor"

 

orang yg sedara mara dia yg tidak mati atau cedera semasa menentang PKM mmg akan mengagungkan PKM.. negara berhempas pulas nak maju sampai ke era 80an pun PKM masih mengganas.. masa tu semua rakyat diberi kemudahan oleh kerajaan.. masuk sekolah pun dpt buku teks free.. Malaysia struggle untuk memajukan rakyatnya.. PKM masih nak mengganas.. relevan lagi kah perjuangan mereka di zaman yg semakin moden itu? sampaikan semasa pembinaan lebuhraya pun ada cubaan halangan dr parti komunis..cuba kita bayangkan kalau PKM berjaya dlm misinya menguasai Malaysia.. dimana kita sekarang? Malaysia sebuah negara komunis..??? Adakah Islam dan Melayu menjadi pilihan utama disini?? sokong pun tgk la logiknya..

2011/9/21 Juraiza Abdul Aziz <juraiza@gmail.com>
 

sebenarnya masa form 6 subjek sejarah tanah melayu..saya paling confused sekali masa tajuk kemerdekaan dan bila menonton filem peristiwa bukit kepong..filem itu menyebabkan saya rasa ngeri dan takut..dan geram dengan PKM..tapi dalam masa yang sama bila membaca gerakan menentang british oleh Ahmad Boestaman, Shamsiah Fakeh dan lain -lain lagi saya confused balik kenapa orang2 macam ni boleh terjebak dengan PKM..tambahan Shamsiah Fakeh. semuanya terungkai bila Pak Mat Sabu cerita satu demi satu balik..yah! ada fakta yang tersembunyi disebalik peristiwa bukit kepong..dan ini sememangnya memerlukan penelitian dan kajian lebih mendalam lagi oleh yang arif without prejudice.

2011/9/21 Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
 

ini bijak ni, bagus, tak macam rizz, dan lain dlm ni'syabas bagus
----- Original Message -----
Sent: Tuesday, September 20, 2011 4:01 PM
Subject: Re: RG2011... Re: Fw: Editor buku balun Mat Sabu Komunis putarbelitkan " Pengukir Nama Johor"

 

saya ingin mengucap tahniah pada mat sabu, kerana dengan idea yang beliau lontarkan, banyak mengejutnya banyak pihak supaya guna otak dan berfikir. Ada yang membelek balik buku sejarah, ada yang buat reseach, dan ada juga yang mentafsir ikut sedap ati saja. Orang TV pun sibuk merencana  pasal mat indera, mat sabu dan bukit kepong...apa pula lawatan ketapak bekas balai polis bukit kepong. Syabas mat sabu...kerana pemangkin minda rakyat Malaysia yang dah tepu kembali berfungsi dengan begitu normal sekali...tengok berita isu utama..liwat..liwat...dan liwat,..habis liwat...video sex..vidoe sek dan video sek. sampai minda orang mesia beku bila diulang2 berita yang tak bermoral tu..seolah2 tak ada berita yang lain selain daraipada itu. cerita yang tak masuk akal dan yang tak menjana pendidikan itu lah yang selalu keluar TV.. sampai naik muak, loya dan nak muntah..malu juga rasanya anak kecil tanya...apa itu sek abah..? apa liwat abah..? mungkin ada yang tak rasa apa2 kot...hakikat nya berita seperti itu telah membuang rasa malu dalam diri kita...cuba pejam mata, dan ingat kembali dizaman 80an dan 70an kebawah. usah kan nak sebut liwat,,,nak sebut rogol pun rasa malu...kalau terpaksa juga...sebut pun perlahan2...anda bagaimana? Mat sabu telah merubah corak berita di mesia ni, sekurang2nya...ilmuan kembali berfikir..bah kan ada yang berkata Malaysia tak pernah dijajah..ini bermakna mat sabu telah menjana minda orang tersebut, mungkin beliau menemui penemuan baru yang perlu dikaji bersama.. mungkin juga bila diklaji dan dikaji..kukominis pu tak ada di Malaysia ni..wallah huaklam




--
Juraiza aka Nomie




--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment