Friday, September 30, 2011

RE: RG2011... pas gagal tarbiyah DAP

 

Ya betol, PAS GAGAL TARBIYAH DAP.. untuk menerima perundangan Islam HUDUD di dalam pemerintahan negerinya.. Tapi tahukah ko kenapa mereka berani menentang pelaksanaan undang2 Islam? BUKAN SAJA DAP YG MENENTANG, MALAH MCA & GERAKAN PUN BOLEH BUAT UGUTAN UNTUK KELUAR BN.. JAWAPANNYA ADALAH KERANA PEMIMPIN2 YANG MENGAKU ISLAM & ORANG2 ISLAM SENDIRI (MACAM KO) YG MENENTANG, MEMBURUK2KAN, MENGHINA, MENCELA, MEMPERLEKEH SERTA MENAKUT2KAN ORANG2 ISLAM & BUKAN ISLAM TENTANG HUKUMAN YG AKAN DITERIMA (DI DUNIA) JIKA BERSABIT KESALAHAN. KERAJAAN PEMERINTAHAN BN BERUSAHA KERAS MELALUI MEDIA UNTUK MENCANANG KEPADA RAKYAT BETAPA BAHAYANYA UNDANG2 HUDUD DENGAN MENCERITAKAN BAHAWA RAMAI ORANG AKAN KEHILANGAN TANGAN JIKA MENCURI.. (Contoh yg selalu diberi oleh pemerintah BN).. AWAL2 LG PEMERINTAH BN MENGHALANG RANG UNDANG2 HUKUM HUDUD DRPD DILULUSKAN UNTUK DIGUNAPAKAI DI KELANTAN.. DAN SEKARANG KO TANYA KENAPA KELANTAN DAH 17 TAHUN MEMERINTAH PUN TAK DAPAT LAKSANA HUKUM HUDUD?

Saudara.. Ko belajar perihal Hukum Hudud tak? Atau ko hanya pak turut yg terpengaruh dgn contoh dangkal pemimpin UMNO dan sekutunya yg bkn Islam? Atau lebih umum.. Ko belajar ttg Agama Islam tak? Kalau tak.. Aku cadangkan ko pegi belajar ttg Islam.. Ko tak payah tukar parti pun klau nak belajar Agama Islam.. UMNO SELAMANYA pun tak per.. TAPI SEKURANG2NYA KO TAHU APA ITU HUKUM HUDUD DAN CARA PERLAKSANAANNYA SERTA AKIBAT DARIPADA MENOLAK MENTAH2 HUKUM ISLAM YG TERMAKTUB DI DALAM AL-QURAN, - SUPAYA KO TIDAK TERGOLONG DI DALAM ORG2 YG DILAKNATI ALLAH SWT. Aku nasihati ko dgn penuh Ikhlas dr hatiku, bukan untuk memenangi parti PAS, tp kerana aku kasihan kpd org2 yg belum mendapat hidayah spt ko dan lain2 yg sealiran ideologi yg mendakwa HUDUD ITU NYANYIAN LAMA PAS & HANYA RETORIK.. Aku ingatkan ya..! HUDUD ITU HUKUM ALLAH SWT.. BUKAN HUKUM PAS..

Wallahu a'lam




Sent from my HTC



From: Mohd Halim <mohalim@yahoo.com>
Sent: September 27, 2011 14.40
To: respeks_group@yahoogroups.com <respeks_group@yahoogroups.com>; penawarku@yahoogroups.com <penawarku@yahoogroups.com>; Kelakar <Kelakar@yahoogroups.com>
Subject: Re: RG2011... pas gagal tarbiyah DAP

 

Kan dulu Nik A mendakwa bahawa DAP sudah menyokong kepada perjuangan PAS selepas terbiah yang dibuat oleh mereka, apa dah jadi ni


From: junior.rizz junior.r <junior.rizz@gmail.com>
To: respeks_group <respeks_group@yahoogroups.com>; penawarku@yahoogroups.com; Kelakar <Kelakar@yahoogroups.com>
Sent: Sunday, September 25, 2011 8:17 PM
Subject: RG2011... pas gagal tarbiyah DAP

 

Pas Gagal Tarbiyah DAP


Irwan Harman
JALAN CHE SU – Usaha Pas yang didakwa telah berjaya mentarbiyah DAP dalam memahami Islam selama ini jelas meleset sama sekali apabila parti itu terus menentang hasrat Pas untuk membentuk negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud.
Seorang penyokong UMNO, Mohd. Azam Mohd. Ghazali, 42, berkata sekiranya tarbiyah itu mampu memberi kefahaman yang menyeluruh sudah semestinya tidak wujud pertikaian dalam isu tersebut.
"Apatah lagi mereka itu (DAP dan Pas) merupakan sekutu dalam pakatan pembangkang. Dalam situasi sekarang, bukan sahaja membuktikan kegagalan Pas tetapi lebih dari itu ia jelas menunjukkan mereka sebenarnya tidak sehaluan meskipun berada dalam satu pakatan," katanya.
Sebelum ini, Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah menyatakan pendirian bahawa parti itu menolak penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud atas alasan bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.
Malah sebelum ini Karpal juga pernah membuat kenyataan terbuka "langkah mayat kami dahulu sebelum laksanakan negara Islam".
Tetapi Pas pada masa itu dengan penuh bangga mengakui kononnya telah berjaya memahamkan mereka tentang Islam bahkan turut mendakwa mereka kini sudah mampu terima Islam dengan baik.
Azam berkata, hasrat Pas untuk menubuhkan negara Islam termasuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan sebagai retorik semata-mata lantaran tersepit berikutan pelbagai tekanan termasuk janji akan laksanakan hukum tersebut sejak 1993 tetapi belum dilaksana hingga sekarang.
"Rakyat sudah cerdik sekarang. Mereka persoal bila dan kenapa belum melaksanakan hudud sedangkan janji itu sudah lama dibuat tetapi masih tidak ditunaikan? Sudah 17 tahun.
"Takkan nak jadi macam isu air, rakyat terpaksa tunggu 17 tahun lagi sebelum selesai," katanya sinis.
Tambahnya, kerana tekanan itu, Nik Aziz terpaksa beralasan dalam isu tersebut termasuk mendakwa Kerajaan Pusat tidak merestui usaha itu.
–KHABAR KB

Read more: http://www.khabarkotabharu.com/pas-gagal-tarbiyah-dap/#ixzz1YynU5rLP


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment