Wednesday, September 28, 2011

RG2011... Fw: Melarang Iran, Tapi Biarkan Israel Miliki Senjata Nuklear?

 

----- Original Message -----

Erdogan: Mengapa Barat Melarang Iran, Tapi Biarkan Israel Miliki Senjata Nuklear?

 
Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdogan mengecam sikap "double-standard" Barat terhadap senjata nuklear Israel. Dalam satu wawancara dengan CNN pada hari Ahad lalu, Erdogan menyatakan bahawa Israel adalah satu-satunya negara di Timur Tengah yang memiliki senjata nuklear.

"Mengapa negara-negara Barat melarang Iran memiliki senjata nuklear, tetapi pada saat yang sama tidak melarang Israel memiliki senjata tersebut?" tanya Erdogan sinis terhadap sikap dwi-standard Barat menyentuh soal senjata nuklear.

Sebelumnya, Erdogan menyatakan, Ankara, jika diperlukan, akan memberikan reaksi lebih keras terhadap Rejim Zionis Israel.

"Turki akan menunjukkan reaksi lebih keras terhadap Israel," ujar Erdogan Khamis (22/9) seperti dilaporkan Press TV.

Ia juga mengisyaratkan meningkatnya ketegangan antara Israel dan Turki pasca serangan kejam pasukan komando rejim Tel Aviv terhadap kapal bantuan kemanusiaan bagi warga Gaza yang mengakibatkan terkorbannya sembilan aktivis Turki.

Turki menurunkan hubungan dengan Israel setelah Tel Aviv menolak untuk meminta maaf atas serangan terhadap armada Kebebasan Gaza, yang menyebabkan sembilan warga Turki maut pada tanggal 31 Mei 2010.

Sebelumnya pada bulan September, Menteri Ekonomi Turki mengatakan, Ankara akan terus menjaga hubungan normalnya di bidang ekonomi dengan Tel Aviv. Dari Januari 2011 sampai Julai 2011, perdagangan antara Turki dan Israel mencapai 2.3 juta dolar.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment