Saturday, December 3, 2011

Re: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 

hahaha,...ko ikut sapa??? sapa ulama' dlm pimpinan ko?...ke main agak2 jerr!!!... ikut agama, cara nafsu???...come on lh bro!!...Ulama' ni pewaris Nabi saw,...xyah nak sembang pasal ko nak ikut Nabi Isa as, klu diri sendiri xleh ikut ulama'...sedangkn Nabi Isa as...turun sok pun, dia akan ikut ulama'2, dkalangan Ummat Nabi saw... bukan bawak syariat sendiri,...baginda meneruskn apa yg telah dtinggalkn oleh Nabi saw,...yg d warisi oleh ulama'2....
Klu hidup x pernah ikut ulama'...bahkn ikut agama cara nafsu sendiri, bleh ke nak ikut Nabi Isa as...nanti???
Sapa yg melobi & mmfitnah... bukan ke dmulakan dari puak2 sekular yg ko sokong!!!,...Saidina Abu Bakar ra, berkata dlm atharnya ' perangilh musuh2 mu...tombak dgn tombak, lembing dgn lembing'... bukan lawan fitnah dgn senjata mesin gun.... klu x faham, blaja lagi...klu x tahu...btanya pd yg ahlinya!!!
Jawapan yg sama bila aku tanya satu jemaah yg mngenepikn politik... ermm, blaja dari guru yg sama ke ni (proksi british)???
Pengerusi Ulama' & ulama2 sedunia dah fatwakn @ bijtihad...mngundi ni kewajipan bg ummat Islam, bagi abad ini,...ko sapa nak cakap politik @ mngundi ni x sah @ haram??? pd masa ni...
Kesian...masih ada org2 yg bfikiran begini, walaupun dah zaman IT.


From: amri el wahab . <amriwahab@gmail.com>
To: RG09 group <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, December 3, 2011 3:49 PM
Subject: RE: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 
Nabi Isa akan muncul tak lama sebelum kiamat.Saya nasihat anda sendiri kena keluar dari lamunan mimpi (bukan kami, kami sudah lama bangun)...... kiamat boleh berlaku bila bila masa.Hanya dengan Allah berkata "kun" maka jadilah ia.Boleh berlaku sekejap lagi, esok, lusa, minggu depan..........atau anda boleh tetapkan bila?

Mati....? Anda pun boleh mati sekejap lagi tak sempat pun nanti nak lihat siapa menang PRU 13.

Kami.....? Kami ikut ulama yang membimbing kami meniti hadis menuju Daulah Islamiah.Bukan ikut ulama politik yang berkiblat kepada bapak demokrasi moden Montesqiue itu dan sistem pilihanraya.Ingat walaupun siapa yang memerintah hari ini dia akan berakhir dgn pemerintahan Khalifah Islamiah.Kerana ada isyarat hadis sahih mengatakan demikian.Islam tak akan naik melalui pemimpin pemimpin politik zaman ini.Terbukti hingga hari ini belum berlaku dalam sejarah dunia,di mana mana negara, Islam berjaya di daulahkan melalui sistem demokrasi pilihanraya.

Kini Islam dalam senyap sedang berkembang pesat di China, UK, Belanda, Peranchis  dan lain tempat di dunia(walaupun di tekan) .Naik bukan melalui pilihanraya.Tetapi atas bantuan Allah kepada pendakwah yang yakin dengan pertolongan Allah.Buat cara yang Allah dan Rasul Allah ajar.Selebihnya adalah urusan Allah.Allah bantu dengan cara Dia.Allah tak akan bantu kalau anda buat cara ideologi bikinan manusia yang di ajar oleh bapak demokrasi tu.

So sudah kah anda siapkan diri anda dan keturunan anda untuk mrenghadapi nya? Atau anda masih sibuk siang malam melobi,memfitnah , mengata orang,mengaibkan orang, dalam menagih simpati manusia untuk mengundi parti politik anda? Wallahu'alam.


To: respeks_group@yahoogroups.com
From: royhann_aiye@yahoo.com
Date: Thu, 1 Dec 2011 06:52:57 -0800
Subject: Re: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 

haaa...ko tunggulh,...klu sempat, berbai'ah pdNYA, klu x sempat, (mati), apa jawapan nak jawap depan ALLAH sok???...ermm, ulama' yg ada pun x nak ikut,...tiba2 nak ikut Nabi Isa as....sedangkn Nabi Isa as pun mnghormati Ulama' dari kalangan ummat Nabi Muhammad saw....mimpi lah brooo...

: amri el wahab . <amriwahab@gmail.com>
To: RG09 group <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, December 1, 2011 7:02 PM
Subject: RE: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 
Khalifah yang di maksudkan yg sudah pun di calonkan oleh Allah dan akan memerintah dunia di masa yang akan datang ialah Nabi Isa .Dia bukan di calonkan melalui pilihanraya.


To: respeks_group@yahoogroups.com
From: royhann_aiye@yahoo.com
Date: Wed, 30 Nov 2011 09:56:13 -0800
Subject: Re: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 

jawapan yg dangkal & kurang ilmu / kajian....saidina Abu Bakar ra, saidina Umar ra, saudina Uthman ra & saidina Ali kwj...dipilih dlm majlis syuro... tiba2 plak ada yg jawap camni,...semua main agak2 jerr...


From: amri el wahab . <amriwahab@gmail..com>
To: RG09 group <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, November 30, 2011 11:47 AM
Subject: RE: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 
Bakal khalifah bukan orang yang di calon calonkan saperti dalam pilihanraya manusia.Dia di calonkan oleh Allah?. Bagaimana semua manusia boleh menerima dia sebagai khalifah? Ini kerja Allah.Allah akan campakkan dan semaikan dalam hati setiap manusia di seluruh pelusuk dunia untuk mengenal bakal khalifah ini.Ketika itu siapa yang menolak dia maka jatuh kafir.Wallahu'alam.


To: respeks_group@yahoogroups.com
From: wanzailan@ajikl.com.my
Date: Wed, 30 Nov 2011 10:28:39 +0800
Subject: Re: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 

sapa clon khalifah jika takdir berlaku dom dunia islam
HTM sila cadangkan
----- Original Message -----
Sent: Monday, November 28, 2011 3:01 PM
Subject: Re: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 

Kenapa pemimpin 50 negara umat islam hari ni.....tak fikir nak kembali kpd Sistem Khalifah  ???....EU ada Kesatuan Eropah...British dah kuat...Perancis juga begitu Jerman paling maju dari segi teknologinya...dan lain-lain tapi mereka tetap ada "Khalifah" mereka...ia itu EU dan Nato !...US...United Stated...dah lama ada khalifah..Presiden yg telah unite 50 states sejak lebih 100 tahun lalu.....Dulu USSR ada Sistem Khalifah mereka atas ideologi komunis !......Persoalannya setiap pemimpin negara umat islam tak berminat pun nak kembali kpd Khalifah...dalam konteks hari ini !????? dah lah kita lemah tak mau kembali kpd Sistem yang Maha Agung lagi benar lagi Kuat ..telah terbukti 1000 tahun Islam menguasai dunia dgn Sistem Khalifah!......tapi kita masih angkuh dgn idea ciptaan manusia !..kita masih tak mau kembali kpd Sistem Allah SWT !


From: Tok Busu <azidusop@yahoo.com>
To: Teman Hidup <TemanHidup@yahoogroups.com>
Cc: Idaman <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; SahabatInteraktif (SIM) <sahabatinteraktif@yahoogroups.com>; ReSpeKs2008 <respeks_group@yahoogroups.com>; Sal sayang <cutemama74@gmail.com>; Kelakar <Kelakar@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 27 October 2011 1:06 PM
Subject: RG2011... Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

 
Hizbut Tahrir Malaysia

Konferens Negara Islam (Dunia Menuju Khilafah)

Ahad 30 Oktober 2011 (8.30 pg - 1.00 ptg)
Dewan Perdana 1, Hotel Nouvelle,
Km. 8, Lebuhraya Kuala Lumpur - Seremban,
Seri Kembangan, Selangor.
(Berhampiran Plaza Tol Sg. Besi)

hubungi:
Khilafah Center
47-1, Jalan 7/7A, Seksyen 7,
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor.
Tel: 013-3396359 (Ust. Abu Syahid)
www.mykhilafah.com / email: htm@mykhilafah.com




--
mutiara hadith :
http://ii.islam.gov.my/hadith/hadith.asp
http://sigir.uitm.edu.my/webhadis/
http://hadis.feryco.com/













__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment