Thursday, December 29, 2011

Re: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?

 


 Cik Nisa,
       " itu baru permulaan bil air, nanti2 bagi la yg lain pulak... bagi org susah rm1 pun besar maknanya lain lah kalau org berada cam prof kan... " sangkaan- sangkaan yang sembrono. Orang susah tak cakap tentang kesusahan, takkan nak canang kesusahan kita dan nak tayang bil-bil yang kita kena bayar. Takkkan nak bersikap "free mentality". Nampak sangat kita sebagai umat yang meminta-minta belas. Dimana maruah kita dikaca mata orang asing? Shame on you.
         Hanya orang yang kenal saya dengan dekat akan faham kedudukan saya. Buat apa nak cerita kesusahan kita dan meminta-minta. Yang penting kita ikhtiarkan "to make ends meet".

rhirowati - rhirowati

From: "submearine@yahoo.com" <submearine@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, December 30, 2011 7:29 AM
Subject: RE: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?

 
Xkn sbb air nk gadai islam.porah.puihh..dap.pkr.pas.eh salah.pas.dap.pkr
-----Original Message-----
From: nisa sulaiman
Sent: 29/12/2011, 07:52
To: "respeks_group@yahoogroups.com"
Subject: Re: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?

itu baru permulaan bil air, nanti2 bagi la yg lain pulak... bagi org susah rm1 pun besar maknanya lain lah kalau org berada cam prof kan...

________________________________
From: rio hirowati <riorhs@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, 28 December 2011, 9:22
Subject: Re: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?


Apa sangat dengan bil air jika dibandingkan dengan bil hospital, lebih-lebih lagi kepada pesakit penyakit 3 serangkai it - darah tinggi, diabetes dan buah pinggang. Didahulu dengan darah tinngi/diabetes dan disudahi dipusat dialiasis yang memakan belanja tidak kurang daripada RM48K setahun.
Jadi setakat RMair itu tidak bererti. Lebih mudah dapatkan duit untuk bayar bil air daripada bil rawatan penyakit tersebut.

rhirowati - rhirowati

From: Zuzilawati <payment@smea.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, December 27, 2011 3:44 PM
Subject: RE: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?

Hehehe saya pon kadang2 je dapat bil air amount ni. Biasanya adalah RM0.00 then crite kelakarnya, disebabkan teruja nk bayar RM0.20 tu guna MBB, saya tersalah tekan amount jadi rm200 =P. Xtan nk bayar kat pos opis RM0.20…malu.
Ape pon bersyukur dengan nikmat yang sementara ini.

TQ pemimpin =P

From:respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of mohd saiffuddin mohd juman
Sent: 22 Disember 2011 9:42
To: respeks_group@yahoogroups.com; shegi shegi
Subject: Re: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?

ko stay selangor ke bro???

"ADA MANUSIA YANG SEMEMANGNYA DILAHIRKAN HEBAT, TETAPI RAMAI ANTARA KITA YANG TIDAK MENYEDARI BAHAWA SEBENARNYA KITA JUGA MAMPU UNTUK MENJADI HEBAT, KEHEBATAN MEMBOLEHKAN KITA DIKENALI, DAN YANG PALING PENTING KEHEBATAN MEMBOLEHKAN KITA DIHORMATI !!!" ...

Fell free to browse my blog,
http://worker2blogger.blogspot.com (Tips & triks to transform dari pekerja kepada blogger)
http://goonlineaccessories.blogspot.com (Aksesori wanita dan lelaki yg menarik untuk digayakan)
http://goonlinebabies.blogspot.com (Pakaian kanak2 dengan gaya terkini untuk pasaran)

and follow me at my facebook wall @ http://www.facebook.com/aif180678

From:shegi shegi <acb_9379@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, December 21, 2011 3:00 PM
Subject: Re: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?
bil air rumah aku dah 2,3 tahun negatif jer, tak pernah kena bayar. tiap2 minggu aku cuci kereta, cuci baju jgn cerita la hari2. kalau negeri lain aku confirm penggunaan mcm aku ni kena berpuluh ringgit. pikir2 kan la!!! nak tukar lagi ke? aku puas hati, lebih dari itu, he...........

From:
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, 20 December 2011 11:14 PM
Subject: RG2011... BIL AIR 20 SEN..?

----- Original Message -----
From:::-eSpAcE 9808-::

BIL AIR 20 SEN..? Mana Orang Negeri Lain Nak Percaya!

selatanonline
Oleh Liang Lahat

Bil air 20sen jer. ngarutlah kah kah kah Aku nak kongsikan dengan korang bil air salah sorang jiran aku ni.. dia ni orang atas pagar..bukan menyokong mana-mana parti..tetapi dah tentulah dengan menjadi jiran aku,dia mendapat banyak input tentang Kerajaan Pakatan Rakyat..dan sikit sebanyak,apa yang aku sampaikan kat dia memang masuk dalam kepala dia.
dan dia pun mula berani cakap yang "pemimpin kerajaan BN ni banyak "sembang" jer... tapi abok pun takde... "

"cakap nak lawan rasuah,tapi dorang sendiri yang rasuah.."
itu kata dia yer.. bukan kata aku.. dan sudah tentulah aku setuju dan aku gembira bila dia nampak semua tu...

dan semalam,dia tunjukkan aku bil air dia,dia kata masa Khir Toyo dulu tak pernah macam ni..
sebenarnya dia ni dah berbulan-bulan tidak bayar bil air sejak pakatan ambil alih Selangor... tapi tak pernah tunjuk kan kat aku bil air dia..
tapi semalam tah nape,dia tunjukkan kat aku bil air dia..
aku pun apa lagi..aku ambik dan kongsikan dengan korang ler..
korang tengok sendiri ok..
ini bil air yang dikeluarkan di negeri Selangor... bukan di Perak, bukan di Johor, bukan juga di Melaka yang dikatakan maju tu..

aku harap korang hargailah apa yang Pakatan Cuba buat untuk mengembalikan hasil Negeri kepada rakyat Selangor...
kalau kita bagi UMNO menang pada PRU 13 nanti...
mungkin jiran aku dan ramai lagi yang menikmati bil yang macam ni sekarang tidak akan
dapat menikmatinya lagi..

kerana UMNO adalah penghisap hasil rakyat jelata.
Posted by aya



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment