Tuesday, December 6, 2011

RG2011... Ford tampil dengan MPV S-Max lebih sporty

 

----- Original Message -----
 
 
warkahdaily
Diterbitkan oleh: Editor@WD
 
WarkahDaily - Ketika semua pengeluar kenderaan memperagakan keluaran MPV mereka, Ford tidak terkecuali dengan model terbaru yang dilihat lebih hebat dan menarik iaitu Ford S-Max.

Pada Jun lepas, Ford telah memperkenalkan MPVnya, S-Max dengan penampilan yang lebih bergaya dan menarik perhatian peminat MPV walaupun ia bersaing hebat dengan Peugeot 5008.

S-Max ditampil dengan ciri-ciri keselamatan yang inovatif baru termasuk Sistem Maklumat Spot Buta (BLIS ®) dengan pemasangan cermin yang lebih besar.

Ia juga turut dipasang dengan alat pengesan di setiap sudut termasuk di bahagian hadapan bagi memudahkan pemandu berdepan ruang parking yang sempit atau berdepan pelanggaran halangan di bahagian hadapan. S-Max turut meletak cermin besar bagi meminimumkan titik buta buat pemandu.
S-Max turut tidak terlepas dari ciri-ciri keselamatan apabila dilengkapkan dengan kuasa 'Power Child Lock' di pintu belakang bagi keselamatan kanak-kanak.
Gril radiator yang lebar memberi penampilan S-Max lebih garang disamping sepasang lampu LED DRL (Day Running Lights) dan lampu tama yang berbucu tajam. Tidak ketinggalan, lampu kabus yang baru melihat menekankan pengaruh reka bentuk kinetik Ford.
Di bahagian belakang S-Max, ia tampak lebih moden dan menyerlah berbanding MPV keluaran lain dengan turut dipasang lampu LED yang memanjang ke rusuk sebelah belakang. Turut disemat dengan krom bar antara lampu ekor LED disamping logo timbul yang tampak lebih timbul.

Kelihatan S-Max ditampilkan lebih sporty berbanding MPV keluaran lain di pasaran. Disamping penampilan lebih sporty, S-Max turut dipasang dengan 'sirip' pada sisi arca roda hadapannya supaya kelihatan lebih mantap dan bergaya.

Ciri-ciri lain, S-Max turut dikemaskan dengan jalur krom di bahagian sisi mengelilingi kawasan tetingkap kaca yang kelihatan lebih anggun dan sporty.

Buat pencinta muzik, S-Max memberi satu pengalaman lain dari yang lain apabila ia dilengkapi sistem bunyi berkuasa 265 dengan speaker yang dinaik taraf dengan pusat saluran tambahan di tengah-tengah dashboard dan sub-woofer besar yang dipasang di belakang kerusi hadapan sebelah kiri.

S-Max merupakan MPV pertama menawarkan enjin EcoBoost SCTi Ford serba baru 2.0 liter yang menandakan satu era baru dalam pembangunan enjin petrol Ford.

Pembinaan berasas aluminium yang ringan, generasi terbaru sistem injection tekanan tinggi. Enjib 2.0 S-Max turut mempunyai sistem pembakaran yang memberi tahap prestasi yang bagus dan kecekapan bahan api untuk enjin petrol.

Namun begitu, walaupun dengan prestasi ini responsif, ekonomi bahan api dan pengeluaran CO2 dari enjin baru dengan ketara bertambah baik. Berbanding dengan sebelumnya 161 PS 2.3 liter powertrain automatik, pelepasan CO2 dapat dikurangkan sebanyak 19 peratus kepada 189 g / km, walaupun enjin SCTi baru 2.0 liter mempunyai kuasa lebih daripada 25 peratus.

EcoBoost SCTi enjin 2.0-liter mempunyai output maksimum 203 PS (149kW) pada 5500 rpm, digabungkan dengan tork maksimum 300 Nm, yang dihantar di seluruh julat 1,750-4,500 rpm yang luas. Dengan powertrain baru ini, Ford S-MAX mencapai 0-100km / h (0-62 mph) pecutan dalam 8,5 saat dan kelajuan tertinggi 221 km / h (137 mph).

Pada masa yang sama, Ford S-Max menawarkan enjin diesel yang telah dipertingkat secara signifikan. Ia dinaik taraf enjin 2.0-liter Ford Duratorq TDCi, mematuhi peringkat V pelepasan peraturan-peraturan dan juga boleh didapati dalam tiga peringkat kuasa - 115, 140 dan 163 PS (85, 103 dan 120 kW).

Turut direka bentuk untuk prestasi yang ditapis dan kos pemilikan yang rendah, enjin-baru Duratorq TDCi turut ekonomi penggunaan bahan apinya dan prestasi yang mengagumkan gabungan CO2. Dengan pengambilan 5,7 l/100 km dengan transmisi manual enam kelajuan, membuktikan bahawa ia adalah mungkin untuk menggabungkan pemanduan yang menyeronokkan dan menarik prestasi dengan kecekapan yang tinggi.

Walaupun direka lebih besar, namun S-Max yang dibekalkan kawalan stereng yang lebih responsif dan mantap disampiing kuasa menerusi kotak gear enam kelajuan yang lancar menyebabkan pemanduannya lebih ringan.

Turut dikategori sebagai kelas mewah, S-Max yang bersaiz besar turut menyediakan tujuh ruang tempat duduk yang selesa bagi penumpang dan pemandu.

Sesuai dengan rekaan yang kembung dan besar, ruang kargo S-Max ditampilkan dengan lebih luas disamping tempat duduk baris kedua dan ketiga boleh dilipat sepenuhnya bagi membolehkan barang bersaiz besar diletak tanpa sebarang masalah.

S-Max ditawarkan dengan harga bersesuaian dengan penampilan hebatnya di pasaran tempatan iaitu RM185,888 (harga atas jalan beserta insurans).

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment