Monday, December 26, 2011

RG2011... NASIB MELAYU DI BUMI MELAYU - MASIHKAH ADA YANG SAYANG?

Assalammualaikum...

Kerana terlalu ghairah dan taksub berpolitik, orang Melayu dan umat Islam kini berpecah bukan sahaja kepada 5 golongan kerana perbezaan ideologi dan isme tetapi kerana rasa kebencian yang amat sangat yang telah ditanamkan sedemikian rupa oleh para politikus dan parasit pemecahbelah kerukunan, kedamaian dan keharmonian masyarakat. 

Untuk merungkai persoalan tersebut di atas dan mendekati kembali halatuju perjuangan dan mendepangi halangan, Yayasan Al-Taqwa Malaysia (TAQWA) dengan kerjasama Sekretariat NGO Melayu Islam buat julungkalinya menganjurkan FORUM BINA NUSA bertajuk NASIB MELAYU DI BUMI MELAYU - MASIHKAH ADA YANG SAYANG pada:-

Tarikh: 31b Disember 2011 (Sabtu)
Masa: 8.30 malam
Tempat: Dewan Toh Puan Norashikin, Komplek Puteri Islam,
Batu 3 1/2 Jalan Cheras, Kuala Lumpur.

Barisan Ahli Panel:

Prof Datuk Dr. Kamaruddin Bin Kachar (Mantan VC Universiti Perindustrian Selangor)
Prof Madya Dr Ridhuan Teen Bin Abdullah (Universiti Pertahanan Nasional Malaysia)
Dr Mohd Fairuz Bin Khairuddin (Mantan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang)
Haji Naseron Bin Haji Ismail (Presiden Kolej Negeri) (Moderator)

SEMUA DIJEMPUT HADIR.

SILA DATANG BERAMAI-RAMAI SAMBIL MENYUMBANG IDEA UNTUK PERPADUAN DAN PEMBANGUNAN UMMAH.

(Sekretariat Gabungan NGO-NGO Melayu Islam)


From: Abd_Rahim <abdul_rahim@thermos.com.my>
To: 'Zulkepli Abu Samah' <zas62000@yahoo.com.sg>
Sent: Tuesday, December 27, 2011 11:13 AM
Subject: RE: [MalaysiaNews] Re: Bukti PAS menjadi kuda tunggangan DAP musuh ISLAM!

 
 

Tidak Pernah Sekali Pun Nabi Muhamad SAW Melaungkan "HIDUP QURAISY..!!!"

laksamanabukitbintang
by Roslan Alan
 
Bukti UMNO Menolak ISLAM
 
Adakah Nabi Muhammad SAW pernah melaung-laungkan Hidup Bangsa Quraisy !!  Hidup Quraisy !!... ???
 
Seperti mana yang dilaung-laungkan oleh UMNO...
 
"Hidup Melayu".  Sampai masanya semua bangsa akan mati...
 
Tiada yang hidup walaupun Melayu.  
 
Walaupun beribu-ribu kali engkau laungkan.  
 
Yang kekal hanyalah ALLAHUAKBAR dan  Islam yang dipelihara dan diberi kemenangan oleh Allah Azzawaljalla.
 
Nabi SAW tidak memperjuangkan bangsa...tetapi ISLAM.   Firman Allah SWT.  
"Tidak aku jadikan Jin dan Manusia melainkan untuk beribadah kepadaku."......
 
Apakah dengan Melayu.....ibadahmu diterima Allah.  
 
Apakah dengan Melayu....Kamu dimuliakan oleh Allah dimuka buminya ini.???
 
Hanya kerana Islam...kamu dimuliakan oleh Allah SWT.   Sepertimana kata Syaidina Umar Al Khattab.
 
Kata Umar r.a., "Kita ini satu kaum yang ALLAH muliakan dengan Islam!...Kalau kita nak mencari kemuliaan lain daripada cara Islam, Tuhan akan hinakan kita. 
 
Maksudnya, aku ni jadi Umar yang terkenal dan hebat; bukan kerana aku pakai baju hebat dan bukan kerana unta dan kuda ku hebat; tetapi kerana Islamlah, maka aku jadi hebat. Dan Arab tak ada apa-apa tanpa Islam!"...
 
Sepertimana Arab yang tak boleh diharap hari ini. Apabila mereka menanggalkan "pakaian" Islam, maka benarlah macamana Saiyyidina Umar kata, 
 
"Kita adalah kaum (merujuk kepada bangsa Arab) yang tak ada nilainya tanpa Islam."...Memang benarlah apa yang kita lihat hari ini, oran! g Arab telah kembali menjadi kaum yang tidak ada nilai.
 
Kalau bangsa Arab takde nilainya di sisi Allah tanpa Islam...kata Saiyyidan Umar, bagaimana pula dengan UMNO yang memperjuangkan Melayu.???  / Panglima 7
 
 
 
From: Zulkepli Abu Samah [mailto:zas62000@yahoo.com.sg]
Sent: Tuesday, December 27, 2011 11:54 AM
Subject: Fw: [MalaysiaNews] Re: Bukti PAS menjadi kuda tunggangan DAP musuh ISLAM!
 
bolehle setaraf tumpang berak...udahle kurus macam cicak kering!!!

 
Sent: Tuesday, 27 December 2011, 10:33
Subject: Re: [MalaysiaNews] Re: Bukti PAS menjadi kuda tunggangan DAP musuh ISLAM!
pendekar upahan rupanya.lidah dan mentaliti hanya berkiblatkan kafir harbi dapig & pkr....jika tidak tahu cara bicara di mahkamah...buatle rujukan pada yg arif bukan pada malaysia bikini dan haramkah dll...buat maluje..nama pendekar..tapi taraf taik kucingje..sunggoh kemaluang!!!.
 
From: nizam penang <nizam_bgchik@yahoo.com>To: "MalaysiaNews@yahoogroups.com" MalaysiaNews@yahoogroups.com;
Sent: Tuesday, 27 December 2011, 0:07Subject: Re: [MalaysiaNews] Re: Bukti PAS menjadi kuda tunggangan DAP musuh ISLAM!
Nak menipu pon agak2 laa baii... wakakakka.. Korang ingat kiteorang kat cni kaki spin cam korang ker?? wakakaka.. Kes pon tak selesai lagii.. bile maser pulak yang die menang saman?? wakakaka... bodoh siott...
 
Lu baca link direct dari MalaysiaBikini Korang nie:http://www.malaysiakini.com/news/176700
 
Bicara kes Guan Eng saman Utusan 11 Januari
6:45PM Sep 23, 2011
Mahkamah Tinggi George Town hari ini menetapkan 11 hingga 13 Januari 2012 sebagai tarikh sambung bicara kes Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyaman Utusan Melayu (M) Bhd berhubung satu artikel bertajuk "DEB: Guan Eng Tetap Berdegil" bertarikh 15 Mac 2008. Pesuruhjaya Kehakiman Nurmala Salim menetapkan tarikh tersebut selepas mendengar keterangan Lim daripada kandang saksi berhubung tuntutan beliau terhadap Utusan Melayu.      Dalam pernyataan tuntutannya, Lim selaku plaintif mendakwa kandungan artikel itu mengandungi perkataan-perkataan berunsur fitnah dan berniat jahat kerana beliau menafikan mengeluarkan perkataan berkenaan semasa membuat sidang media itu.      Selepas mendengar keterangan Lim, Nurmala menetapkan tiga hari untuk mendengar keterangan daripada saksi-saksi plaintif dan defendan. Dalam prosiding itu, Lim diwakili peguam Jagdeep Singh Deo manakala Utusan Melayu yang dinamakan sebagai defendan, diwakili peguam Mohana K.
Lu Pegi Tipu anak  Berukk dalam Hutann laa woi... !! kahkahkah!!
From: auta news<3@pendekarblogger.com>
To: MalaysiaNews@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, December 27, 2011 12:50 AM
Subject: [MalaysiaNews] Re: Bukti PAS menjadi kuda tunggangan DAP musuh ISLAM!
Kebenaran telah pun terbukti

fitnah ke atas Guan eng dan Pulau Pinang sudah pun diketahui...

usah lagi percaya kpd penyebar fitnah

Guan Eng menang saman Utusan, terbukti tulisan adalah fitnah

KUALA LUMPUR, 15 DIS – Gara-gara memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, lidah rasmi UMNO Utusan Malaysia telah didapati bersalah di mahkamah dan diarahkan membayar pampasan. Hakim G.V Varughese dalam keputusannya di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang semalam telah menyatakan bahawa Utusan sengaja memfitnah Guan Eng dengan niat jahat. Varughese juga menyatakan bahawa artikel Utusan bertajuk "Kebiadaban Guan Eng" yang disiarkan pada 20 Disember tahun lalu cuba menggambarkan Guan Eng dan DAP seolah-olah  anti-Melayu dan anti-Islam, dan terbukti dakwaan Utusan itu palsu. Varughese turut mengingatkan pihak media tentang sikap bertanggungjawab dalam profesion kewartawanan yang perlu mengutamakan profesionalisme melalui usaha mendapatkan fakta yang tepat dan sahih. Utusan diarahkan membayar pampasan RM200,000 kepada Guan Eng dan RM25,000 sebagai kos mahkamah. Dalam tulisan yang bersifat fitnah itu, Utusan telah membuat tohmahan kononnya Setiausaha Agung DAP itu adalah seorang pemimpin 'rasis' yang 'anti-Melayu' dan 'anti-Islam'. Tulisan yang menyebabkan Utusan disaman itu turut menuduh Guan Eng merobohkan gerai dan kampung Melayu serta membatalkan perarakan sambutan Maludur Rasul. Guan Eng sewaktu ditemui pemberita di Pulau Pinang berkata, Utusan telah banyak kali membuat fitnah terhadap dirinya dan DAP termasuk melakukan pembohongan kononnya kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang meroboh rumah orang Melayu di negeri itu. "Jika Utusan adalah media yang bertanggungjawab, ia mesti bertaubat, tetapi saya tidak yakin mereka akan berbuat demikian. Saya rasa mereka akan membanyar pampasan itu dan akan terus memfitnah saya dan DAP," katanya. On 12/27/2011 12:47 AM, nizam penang wrote:
 



PAS TELAN BULAT-BULAT PEMBOHONGAN LIM GUAN ENG....HAIRAN...! 

Pisau perhatikan sekarang ini makin kerap Lim Guan Eng berbohong, makin terbuka pekung beliau.Yang menariknya Haprak Daily memberi liputan meluas kepada sosialis chauvanist khalifah cina melaka kesayangan PAS ini.

LGE jelas berbohong apabila menyatakan telah berjaya menghapuskan miskin tegar di Pulau Pinang, malah beliau menyatakan hampir ke semua miskin tegar adalah di kalangan bangsa Melayu. Menurut beliau setelah setahun memerintah mereka telah berjaya menghapuskan miskin tegar.

Buta mata atau buta perut kah Haprak Daily, mereka ini dengan secara membuta tuli terus menyiarkan kenyataan LGE tanpa menyiasat sendiri keadaan di Pulau Pinang, sudah sudahlah berbohong, Pisau mencabar LGE dah Haprak Daily memberikan bukti berapa ramai dan berapa banyak jumlah peruntukan yang sudah diberikan kepada miskin tegar? Siapa yang menerima dan dari kawasan manakah penerima bantuan tersebut?

Usah beretorik dan mendabik dada kononnya telah banyak membantu fakir miskin, lupakah kamu di kampung muhibah, rumah hijau mak mandin, lorong chempa, kampung perlis, Sg Nyior, penanti, pmtg pasir, juru, jawi dan banyak lagi kawasan yang terlalu ramai miskin tegar.

haprak daily
Macam Jawatankuasa Hal Ehwal Islam. Di bawah BN tahun 2008 belanjawana adalah sebanyak RM12.5 juta. Bila kita buat belanjawan pertama tahun 2009 kita telah naikkan kepada RM20.5 juta ringgit. Tahun 2010 kita telah naikkan lagi kepada RM24.3 juta. Bermakna dalam dua tahun kita hampir sekali ganda lebih besar daripada apa yang diperuntukkan oleh Barisan Nasional.
LGE mendabik dada kononnya telah memperuntukkan bantuan kewangan kepada hal ehwal umat Islam sebanyak 24.3 juta dan kononnya sebelum ini kerajaan BN hanya memberikan bantuan sebanyak 12.2juta.


Bodoh!

Hoi PAS! Hangpa tak tengok buku belanjawan kerajaan negeri 2010? Berapa yang sebenarnya yang diperuntukkan? Berapa banyak budget yang sebenar yang dikhaskan kepada umat Islam?

Bohong, bohong dan bohong lagi. Untuk pengetahuan anda, budget tersebut 24.3 juta merangkumi budget pengurusan yang berjumlah 13 juta.

LGE berbohong! budget pengurusan berjumlah 13 juta adalah budget mengurus yang diperuntukan secara tahunan untuk membayar gaji,kwsp ,bayaran emulemen,elaun dsb. Dari jumlah 24.3juta ditolak 13juta jumlah sebenar hanyalah 11juta yang diperuntukkan kepada Umat Islam Pulau Pinang.

YA! HANYA 11 JUTA! SEMASA BN MEMERINTAH 12.2JUTA, PR PERINTAH 11JUTA.
PAS TAHU MENGIRA ATAU TIDAK? ATAU MEMANG SUKA DIPERBODOHKAN OLEH KHALIFAH KESAYANGAN KAMU INI.

Mudah nak perbodohkan parti yang sedia bodoh seperti PAS, berikan fakta yang bohong bohong, akan diceduk dan telan kesemuanya, pasti akan percaya. Pisau sifatkan IQ PAS hanya tahap budak sekolah PASTI.


BN perintah dapat 12.2juta,PR perintah dapat 11 juta!


Bukan makin bertambah bantuan kepada umat Islam,tetapi makin berkurangan sebanyak 1.2juta. Yang pasti, LGE memberbodohkan umat Islam dan malah cara beliau membuat kenyataan jelas meremehkan tahap pemikiran orang melayu pulau pinang.
Pisau menyeru kepada pembaca agar mewarwarkan fakta yang sebenar ini,jangan hanya merujuk kepada haprak daily akhbar nafi,fitnah dan lidah bercabang PAS yang jelas menjadi penjilat DAP.
--


-----------------------------------------#########-----------------------------------------
--------------------------------------Mail Forwarder-------------------------------------
Formerly Known As Tai_Ci_Master.
Visit:
WWW.PENDEKARBLOGGER .COM WWW.HARUNYAHYA .COM

join  : malaysianews- subscribe@ yahoogroups.com
         : malaysianews+subscribe@ googlegroups.com
-Whomsoever ALLAH guides, none can lead astray and whomsoever He send astray, none can guide.


No comments:

Post a Comment