Tuesday, December 6, 2011

RG2011... Respons RG: Anak emas dapat RM200

 

From: "Wan Zailan" wanzailan@ajikl.com.my
rumah free, pigi la lu, pelajaran tak tinggi, minum lebih ni la jadinya heheheheh , keisna toya huhuhuhu
 
From: latido 44 latido44@gmail.com
hang kena paham dana kerajaan negeri dgn dana kerajaan pusat berbeza, kalo rm200 = rm 20000 bagi kerajaan pusat, itu baru adil namanya, hehe
cth mcm gaji cleaner dgn CEO, gaji mereka sama ke, x? cecite..
 
From: Ishak Tasman ishakkl@yahoo.com.my
Betul2 mengong yg tak tau apa yg telah kerajaan bg selama ini
 
I AGREE WITH TOYA..COME ON LAH YOU ALL.. YANG ELOK KITA KENA KATA ELOK...YANG TAK ELOK ..KITA BOLEH TEGUR.. TAK PAYAH LAH,PANTANG BN KE UMNO KE..MESTI KITA NAK KUTUK.. 
 
From: rio hirowati riorhs@yahoo.com
Kita kena ingat bahawa pelajaran tinggi yang kita perolehi ialah initiatif kerajaan yang di terajui oleh Tun Abdul Razak. Cuba bayangkan kalau orang Melayu tidak diberi peluang ke universiti dan sebagainya. Saya kira ramai yang akan jadi amah atau pembantu rumah dan pembantu rumah Indonesia tidak perlu lagi kerana keadaan masyarakat sudah siapkan tenaga kerja untuk sektor itu dari kalangan orang Melayu yang rata-rata tidak berkemampuan dalam segala aspek - pelajaran, bisnis dan kerjaya. Pandang-pandang dan lihat sekeliling kita.
Ramai anak Melayu pergi Mara dan kenapa tidak ke Universit Malaya? Sebab di Universiti Malaya persaingan hebat dan Melayu tidak sanggup bertanding - hendak yang senang dan kalau boleh tidak mahu berfikir dan berusaha.
Pijak dibumi yang nyata kerana Melay ini suka menjadi Mat Jenin atau Pak/Mak Pandir - selalu ketinggalan. Cuba ambil peluang yang banyak bertaburan. kerana tak pandai menfaatkan peluang ia itu tak pandai menari, mengata pula tanah tinggi rendah.
Saya berkawan dengan orang PKR, orang PAS dan juga orang DAP, dan saya sangsi keupayaan mereka ini. Juga kita faham hati budi mereka. Pendekatan saya ialah buang yang busuk daripada UMNO, tapis dan tapis untuk mendapatkan patinya. Insyallah semua akan o.k Yang penting kita cantas mana-mana yang kita pasti tidak baik. Jangan sesekali buat keputusan atas alasan yang rapuh.
Bagi saya UMNO ialah United Muslim Nationals Organization.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment