Monday, January 16, 2012

RE: RG2011... Bekas duta Amerika jangka PRU13 PALING KOTOR!!

 

Terima kasih saudara A.Bakar Attan yang sudi meluahkan perasaan saya tentang pendapat Malott terhadap PRU 13. Apa yang dia sibuk sangat dengan hal2 dalaman negara Malaysia, masaalah di Amerika lagi ketara dari segi sosial , ekonomi dll. Masaalah yang kita hadapi kita akan selesaikan cara kita,  dan ketelusan satu2 kes itu amat lah perlu. Mr. Malott please mind your own business.....

--- On Sun, 1/15/12, A. Bakar Attan <a.bakar@smebank.com.my> wrote:

From: A. Bakar Attan <a.bakar@smebank.com.my>
Subject: RE: RG2011... Bekas duta Amerika jangka PRU13 PALING KOTOR!!
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Sunday, January 15, 2012, 6:48 PM

 

F..........k....American B....ed......Excuse my French...when come to Amrican Government....Negara America lah yang paling corrupted dalam dunia...

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Azizul_Sukses 13.1
Sent: Thursday, 12 January, 2012 5:29 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Bekas duta Amerika jangka PRU13 PALING KOTOR!!

 

 

Pilihan raya umum ke-13 dijangka "paling kotor" kerana pemimpin Umno yang tercemar dengan rasuah akan melakukan apa sahaja untuk memastikan mereka terus berpaut pada kuasa, kata bekas duta Amerika Syarikat ke Malaysia, John R Malott.

Dalam ulasannya di Wall Street Journal hari ini, Malott (kiri) menulis walaupun Datuk Seri Najib Razak kini mendapat rangsangan politik akibat pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat, pentadbiran perdana menteri Malaysia itu secara umumnya  dilihat terpalit dengan rasuah.

"Rakyat melihat rasuah semakin berleluasa dan merasakan bahawa penyokong Umno seperti biasa, sentiasa mahu membuat duit dari kontrak kerajaan.

"Ramai rakyat Malaysia kini menggunakan perkataan 'kleptokrasi' atau penyamun untuk menggambarkan kelas pemerintah mereka," tulis Malott, yang pernah berkhidmat di Kuala Lumpur antara tahun 1995 dan 1998.

Malott berkata persepsi orang ramai bahawa tiada pemimpin Umno mahu bertindak menangani  amalan itu, dapat dilihat baru-baru ini dalam skandal projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

"Persepsi ini diburukkan lagi oleh hakikat bahawa Najib membisu tentang skandal terbaru," katanya.

Dipetik daripada :- http://www.malaysiakini.com/news/186426

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment