Monday, January 16, 2012

Re: RG2011... Fw: MENGAPA SAYA MEMILIH UNTUK MENGGUNAKAN PERKATAAN MAMPUS UMNO

 

Assalamualaikum
Puan Aiman Athirah Al Jundi

Mutakhir kepada perjuangan serta pergorbanan yang telah Puan lakukan, sekiranya perjuangan Puan itu mencapai kejayaan, maka akan diangkat seorang pemimipin dikalangan Jemaah seperjuangan Puan. Umum diketahui, pemimpin yang bakal diangkat dan yang akan menerajui Negara ini telah pun dikenalpasti dan diperseujui bersama lantaran bakal pemimipin itu lah yang menjadi faktor pendorong perjuangan yang sedang Puan lakukan.

Tetapi sedarkah Puan yang bakal pemimipin perjuangan Puan itu  adalah seorang yang sanggup menggadaikan agama hanya semata-mata untuk memperolehi kuasa? Beliau menolak perlaksanaan hukum HUDUD dengan mengugurkan agenda tersebut dari manifesto perjuangan dan beliau juga telah berjaya meyakinkan satu-satunya Jemaah yang keahliannya ramai terdiri dari para ulamak dinegara ini untuk menukar pendirian mereka didalam menegakkan Negara yang berteraskan syariat Islam kepada Negara yang berteraskan kebajikan. Allah sayangkan perjuangan serta pengorbanan Puan dan mudah-mudahan perjuangan serta pengorbanan Puan akan mendapat keredhaan darinya, maka Allah tunjukkan kepada Puan pengajaran-pengajaran yang jelas untuk Puan bermuhasabah diri serta menilai kembali perjuangan Puan agar ianya selari dengan Al Quran dan Al Sunnah.

Baru-baru ini, bakal pemimipin yang akan diangkat itu, secara terus terang melalui BBC News mengatakan kepada seluruh dunia yang undang-undang Negara ini dibawah seksyen 337B Penal Code yang memperuntukkan undang-undang melarang hubungan sejenis (homoseksual / lesbian) adalah lapok dan perlu dimansuhkan. Jelas itulah yang akan berlaku sekiranya pemimpin itu memegang tampuk pemerintahan dinegara ini. Dengan kepetahan serta karisma yang ada padanya dan sokongan padu yang beliau perolehi dari golongan alkafiruun yang agenda mereka hanyalah untuk menghancurkan Islam,  adalah mudah untuk pemimpin itu mempengaruhi kabinet yang membentuk kerajaan pada masa itu. Apakah yang akan berlaku kepada Negara kita nanti apabila tiada peruntukan undang-undang melarang homoseksual dan lesbian? Mungkinkah akan menjadi seperti Negara Sodom dan Gommoroh  semasa zaman Nabi Lut dulu? Nauzubillah..

Golongan yang benar-benar memperjuangkan penyatuan ummah, membenteras minuman keras, memerangi gejala murtad, mempertahankan institusi beraja yang merupakan ketua agama Islam dinegara kita dianggap musuh oleh bakal pemimipin ini dan mereka ini telah diketepikan dan disingkirkan. Bisikan serta desakan dari golongan alkafiruun yang merupakan rakan seperjuangan Puan telah menjadi dalang kepada penyingkiran golongan ini didalam Jemaah perjuangan Puan.

Tidakkah jelas petunjuk-petunjuk dari Allah ini. Apakah tidak cukup ilmu yang ada untuk menilai samada perjuangan Puan berada dilandasan yang benar atau tidak. Perjuangan Puan adalah atas dasar tanggapan Puan  terhadap kezaliman yang dilakukan oleh pemerintah keatas seseorang individu, persoalan rasuah, kronisme serta nepotisme tetapi Puan mempertaruhkan aqidah serta kemurnian masyarakat kita dimasa akan datang dengan bergantung harap kepada pemimpin sebegini.

Wallahualam
 
"Dan bertaqwalah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain, dan (peliharalah) hubungan silatur rahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu." (Surah an-Nisaa', 4: 1)



From: A. Bakar Attan <a.bakar@smebank.com.my>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "dsiusm@yahoogroups.com" <dsiusm@yahoogroups.com>
Sent: Monday, 16 January 2012, 10:44
Subject: RE: RG2011... Fw: MENGAPA SAYA MEMILIH UNTUK MENGGUNAKAN PERKATAAN MAMPUS UMNO

 
Suka hatilah labu....!!!Allah lebih tahu sapa zalim tak zalim....tapikan kat Malaysia orang makin gemuk2....banyak makan katanya....zalim kerajaan UMNO sebab jadikan rakyatnya gemuk2  and tembam2..hehe
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Aiman Athirah
Sent: Thursday, 12 January, 2012 11:09 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com; dsiusm@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Fw: MENGAPA SAYA MEMILIH UNTUK MENGGUNAKAN PERKATAAN MAMPUS UMNO
 
 
 
 
----- Forwarded Message -----
From: Aiman Athirah <al_jundiathirah@yahoo.com>
To: "tantawy08@yahoo.com" <tantawy08@yahoo.com>
Cc: "husamkb@yahoo.com" <husamkb@yahoo.com>; Mahfuz LPAS <mahfuz4555@yahoo.com>; "u.tuan@yahoo.com.my" <u.tuan@yahoo.com.my>; "ayin7673@yahoo.co.uk" <ayin7673@yahoo.co.uk>; "sitizailah@gmail.com" <sitizailah@gmail.com>; "drsitimariah@gmail.com" <drsitimariah@gmail.com>; "mumtazman@gmail.com" <mumtazman@gmail.com>; "benramli2000@yahoo.com" <benramli2000@yahoo.com>; al_jundiathirah aiman <al_jundiathirah@yahoo.com>
Sent: Thursday, January 12, 2012 11:08 AM
Subject: MENGAPA SAYA MEMILIH UNTUK MENGGUNAKAN PERKATAAN MAMPUS UMNO
 
MENGAPA SAYA MEMILIH UNTUK MENGGUNAKAN PERKATAAN "MAMPUS UMNO" PADA HIMPUNAN 901
 
Sekadar Perkongsian.
 
Ada sahabat yang prihatin bertanya kenapa saya memilih untuk menggunakan ungkapan "Mampus UMNO" pada Hari 901? Beliau juga berkata…teruk juga Muslimat PAS cuba difitnah oleh Blogger-Blogger UMNO…..
 
Ini jawapan spontan saya….
 
Inilah sunnatuLlah perjuangan...Allah ingatkan kita dalam al Quran..apakah kamu fikir kamu akan dibiarkan mengatakan kami telah beriman sebelum kamu diuji?.....setiap yang berlaku apatah lagi yang diledakkan oleh musuh-musuh kena disiasat...dan fahamkan.....InsyaAllah kami ni dah lama dalam perjuangan...
 
901 bukan himpunan yang pertama buat kami...cuma musuh nak jadikan isu dengan...adanya wanita (bukan pas yg bersorak)...wording ana "Mampus UMNO" dan adanya wanita yg pi salam Polis…..
 
Saya katakan…diik, ini realiti mad'u kita....kita memimpin rakyat...bukan para alim ulama....
 
Wording "Mampus UMNO" tu expresi spontan...daripada para jiwa yangg sudah lazim dizalimi Regim UMNO BN.... Peliknya…. bila kita guna perkataan Mampus UMNO ramai yang marah dan pertahankan atas uslub dakwah katanya....
 
Saya tak nafikan…saya antara yang komited memperingati Muslimat dengan Surah An Nahl : …… dalam keadaan situasi dakwah yang biasa.
 
Pada hari itu, suasana dakwahnya berbeza. Di keliling saya adalah Wanita-Wanita Pemberani…yang biasa "bertempur" dengan Kedzaliman Regim.
 
Ekpresi kebencian rakyat. Benarkah kita semua kisah pada nasib rakyat yang telah didzalimi? Ekspresi saya yang juga biasa menjadi mangsa kedzaliman Regim di sebalik tirai besi lokap…..
 
Nasib kami yang menjadi habuan dan makanan Regim? Yang komen dan marah barangkali  bukan yang didzalimi, melalui pengalaman sepertimana kami. Kami menjiwai keperitahan di bawah Regim kerana kami yang dipukul, yang diterajang, yang dimandikan dengan air berkimia, yang dikepung dengan gas-gas pemedih mata berulang kali, yang dikurung berjam-jam dalam lori polis dengan niat jahat, dijerkah, ditakut-takutkan untuk dirogol ketika berada di dalam lokap 3 hari 2 malam dan lelaki-lelaki  bertubuh sasa dan bermuka bengis mendatangi pintu-pintu lokap kami....ada siapa tahu...ada siapa ambik tahu...ada siapa kisah....
 
Nah...sampaikan semua ini kepada para pejuang di sana...kepada adikku para Muslimat....kepada adikku para Pemuda….yang tidak mengenali kekanda-kekanda mereka sendiri dalam perjuangan…sehingga barangkali fitnah dan umpan musuh mudah melekat….atau apa sahaja….mereka tetap adik-adik kami dalam perjuangan…sekalipun mereka memilih tidak bertanya tetapi terus mengikut rentas yang direbana musuh…
 
Ekpresi kami yang dibiarkan kelaparan... ekpresi kami yang pernah dibiarkan hypo dalam tahanan sehingga tidak upaya bangun melangkah sehinggalah dua tiga orang sahabat datang melawat membawa air manis dan bertenaga…...
 
Ekpresi kami yang dibiarkan tidur di atas simen yang sejuknya mencengkam ke tulang hitam....
 
Ekpresi kami yang ada ketikanya dibiarkan tidur di atas lantai simen...berbumbungkan langit dan berselimutkan embun dingin pagi...
 
Semua ini bukan cerita buku atau ceritera penglipurlara....tetapi kisah benar kami....
 
Nah...Regim UMNO yang membibitkan rasa benci dan marah kami....Regim Dzalim ini…tiada ungkapan yg benar-benar ana mahu laungkan melainkan "Mampus UMNO" pada ketika itu. UMNO – Pertubuhan Regim. Saya langsung tidak tujukan pada orang atau individu UMNO. Tapi Pertubuhan Dzalim itu….
 
Nah….sekadar ekpresi dari jiwa-jiwa kami yang masih sedang diadili dengan tuduhan dan saksi fitnah.
 
Kalau itu salah….dan menyebabkan ada yang terguris dan simpati kepada UMNO….maka apa lagi yang mampu saya kata…Cukuplah Allah dan Sahabat-Sahabat Perjuanganku yang mukhlis dalam ukhuwwah ini….
 
Tentu mereka mengerti…..
 
 
AIMAN ATHIRAH AL JUNDI
12 Januari 2012
 


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment